Gå til innhold

Fra BI til NHH


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar bachelor på BI og tenker å ta master på NHH. Noen som vet hvilke fag jeg er nødt til å ha for å komme inn? :)

Anonymous poster hash: 8d8f9...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økad 1.året :)

Anonymous poster hash: 8d8f9...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) eneste er at jeg har hørt at matten vi ha nå første året ikke er nok? Eller er det fra gammelt av kanskje?

-Ts

Anonymous poster hash: 8d8f9...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over fra BI til NHH i 2012 og fra gammelt av måtte en ha anvendt mikroøkonomi som valgfag i 2.klasse. usikker på om det er slik enda. Hør med NHH, ikke studieveiledere på BI. De ga meg kun feil svar da jeg lurte på det samme!

Gjort det samme selv, og jeg anbefaler deg å konsekvent velge de vanskelige fagene. NHH er ganske mye mer krevende enn BI, noe som henger med at master er vesentlig tøffere enn master. Folk kan kverulere så mye de vil, men det er svært få som ikke syns overgangen er ganske tøff! Men utrolig givende miljø, både akademisk og studentmessig

Anonymous poster hash: f0596...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok tøft å gå fra lekestue på BI til skikkelig opplegg med master på NHH!

Anonymous poster hash: a08c1...e86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok tøft å gå fra lekestue på BI til skikkelig opplegg med master på NHH!

Anonymous poster hash: a08c1...e86

 

Er flink student så det går nok bra ;) Men takk for støtten. TS

Anonymous poster hash: 8d8f9...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Blir nok tøft å gå fra lekestue på BI til skikkelig opplegg med master på NHH!

Anonymous poster hash: a08c1...e86

Ikke hør på slike tulleråd ts, det går nok helt fint. Forskjellen på BI og NHH er ikke så stor, er verre hvis man kommer fra en liten distriktshøgskole (men trenger ikke være noe problem det heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok tøft å gå fra lekestue på BI til skikkelig opplegg med master på NHH!

Anonymous poster hash: a08c1...e86

Here we go again.. Må alltid være en BI hater som må uttrykke irrelevante kommentarer.

Anonymous poster hash: fd8ee...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest nilsson

Nivået er ikke noe høyere på NHH enn det er på BI. Dette er renspikka vrøvl som kommer fra narssistiske nolduser som studerer nettopp på NHH. Nærmest alle som går på NHH får A og B på masteroppgaven. Fakta er at det er karakterinflasjon på NHH. Poenggrensene på NHH er heller ikke spesielt høye sammenlignet med en rekke andre studier.

 

Og nei.. Jeg studerer verken på BI eller NHH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nivået er ikke noe høyere på NHH enn det er på BI. Dette er renspikka vrøvl som kommer fra narssistiske nolduser som studerer nettopp på NHH. Nærmest alle som går på NHH får A og B på masteroppgaven. Fakta er at det er karakterinflasjon på NHH. Poenggrensene på NHH er heller ikke spesielt høye sammenlignet med en rekke andre studier.

 

Og nei.. Jeg studerer verken på BI eller NHH.

Ei venninne gikk fra BI til NHH og merket stor forskjell i innsatsen hun måtte gjøre for å få A på NHH i forhold til BI. Så om det er karakterinflasjon på NHH er den større på BI.

Anonymous poster hash: b60a0...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over fra BI til NHH i 2012 og fra gammelt av måtte en ha anvendt mikroøkonomi som valgfag i 2.klasse. usikker på om det er slik enda. Hør med NHH, ikke studieveiledere på BI. De ga meg kun feil svar da jeg lurte på det samme!

Gjort det samme selv, og jeg anbefaler deg å konsekvent velge de vanskelige fagene. NHH er ganske mye mer krevende enn BI, noe som henger med at master er vesentlig tøffere enn master. Folk kan kverulere så mye de vil, men det er svært få som ikke syns overgangen er ganske tøff! Men utrolig givende miljø, både akademisk og studentmessig

Anonymous poster hash: f0596...606

Er veldig tøft å gå fra bachelor til master på BI også. Master på BI holder MYE høyere nivå enn bachelor

Anonymous poster hash: a4ccb...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nilsson

BI og NHH sine studieprogrammer er så og si identiske og det ene er ikke noe vanskeligere enn det andre. Hvis du er ute etter en real utfordring så bør du søke deg til et studieprogram innen samfunnsøkonomi ved et universitet hvor nivået er mye høyere enn ved en øk. ad-linje. Men på den andre siden lønna er dårligere og jobbmulighetene er færre (for de som måtte bry seg om sånt)..

 

Utdrag fra artikkelen "Verdiløse karakterer" i Universitas: "En av verstingene, Handelshøyskolen BI, har derimot ingen planer om å endre sin karakterpraksis. Dette på tross av en rapport fra i høst som viste at hele 85 prosent av masteroppgavene ved BI de siste åtte årene har fått toppkarakterene A eller B. Dagens situasjon på BI er både komisk og uforsvarlig.

Men BI står dessverre ikke alene. I 2013 fikk 50 prosent av studentene på masterstudiet i økonomi og administrasjon ved Norges handelshøyskole (NHH) karakteren A, mens 42 prosent fikk B."

 

Det er kun universitetene som holder seg til den fastsatte karakterskalaen hvor gjennomsnittskarakteren skal være lik C, og hvor C anses som en god karakter. Høyskolene, med BI og NHH i spissen, fører en amerikansk karakterpolitikk som er i ferd med å ødelegge hele det norske karaktersystemet. Snart blir karakterene fra vgs de eneste karakterene man vurderes etter..

Endret av nilsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra artikkelen "Verdiløse karakterer" i Universitas: "En av verstingene, Handelshøyskolen BI, har derimot ingen planer om å endre sin karakterpraksis. Dette på tross av en rapport fra i høst som viste at hele 85 prosent av masteroppgavene ved BI de siste åtte årene har fått toppkarakterene A eller B. Dagens situasjon på BI er både komisk og uforsvarlig.

Men BI står dessverre ikke alene. I 2013 fikk 50 prosent av studentene på masterstudiet i økonomi og administrasjon ved Norges handelshøyskole (NHH) karakteren A, mens 42 prosent fikk B."

Det er kun universitetene, med NTNU i spissen, som holder seg til den fastsatte karakterskalaen hvor gjennomsnittskarakteren skal være lik C, og hvor C anses som en god karakter. Høyskolene fører en amerikansk karakterpolitikk som er i ferd med å ødelegge hele karaktersystemet. Snart blir karakterene fra vgs de eneste karakterene man vurderes etter..

Lol norske VGS karakterer er en joke!

Anonymous poster hash: a4ccb...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest lisemm

Styr unna NHH og BI. Miljøet er så konformt og så konservativt at du vil råtne som menneske. På BI og BHH finner man først og fremst falske, balleslikkende pappagutter som gjør alt for å klarte på karrierestigen. I dette miljøet er nettverks- og karrierebygging positivt ladde begreper. Og sidesyn en mangelvare. Ved finansretningen finner man de aller verste.

Studentene har ellers få - om ingen - interesser dersom man ser bort i fra profittmaksimering. Her er status (i form av materiell velstand) det eneste som betyr noe. Du finner du på LinkedIn - poserende i dress med flere hundre kontakter, og CVen innprentet på forsiden. 

Er du derimot en kameleon som digger Paradise Hotel, har dyre vaner, er blottet for humoristisk sans og har overfladiske verdier kan BI/NHH være midt i blinken.

Stereotypier er ofte sanne, dessverre.

 

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. desember 2015 at 5.07, Gjest skrev:

Ikke noe problem å søke seg over fra BI til NHH. Stort sett bare rævslikkende fake fucks ved begge høyskolene.

Rapportert!

Anonymkode: 7ec86...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...