Gå til innhold

Øresus, hva hjelper? Behandling?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften forteller det meste.

Er det noen her som har klart å bli kvitt øresus? Er øresus etter en yrkesskade...

Anonymous poster hash: 4b1b2...8b4
Videoannonse
Annonse
Gjest imperio
Skrevet

Nop, håper på en mirakelkur :( Har slitt med ørene siden jeg var 2 år. Og øresus er det som plager meg i hverdagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve noe helsekost som heter Tone fra New Nordic, som skal redusere lyden.

http://www.caredirect.no/new-nordic-tone?gclid=CLuv4Yyp-cUCFUUMcwodz70ALA&stat=1

Anonymous poster hash: 2bae4...481

Har du eller noen du kjenner erfaring med dette produktet?

Nop, håper på en mirakelkur :( Har slitt med ørene siden jeg var 2 år. Og øresus er det som plager meg i hverdagen. 

Huff det må ha vært fælt, du er nesten oppvokst med det da.. Ja vi får håpe på mirakelkur :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre ingen tips, men for meg er det å unngå stress det eneste som hjelper. 

Anonymous poster hash: d21f0...0d0
AnonymBruker
Skrevet

Tinnitus er som oftest kronisk, og umulig å komme unna :( Har slitt med det i flere år, eneste som hjelper er å ha noe bakgrunnsstøy så jeg ignorer lyden

Anonymous poster hash: aa5f4...084
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått til kiropraktor for øresus, og det har hjulpet veldig. Øresusen er nesten helt borte. Verdt et forsøk.

Anonymous poster hash: dfcb7...b81
Skrevet

Har hatt det siden jeg var barn, men den ble verre av høy lyd på diskotek i utlandet for noen år siden. Har lært å leve med det for hode har en evne til å "gjemme" lyden altså at man ikke hører den selv om den er der. Har likevel blitt litt bedre med årene med å ha denne teknikken. Bare husk å bruke propper hver gang det er høy lyd rundt deg!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått til kiropraktor for øresus, og det har hjulpet veldig. Øresusen er nesten helt borte. Verdt et forsøk.

Anonymous poster hash: dfcb7...b81

Hvor lenge gikk du hos kiropraktor og hvor ofte? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har øresus, men har lært meg å "overhøre" lyden, slik at jeg nesten ikke tenker over det lenger. Et par ting som kan forverre det(midlertidig) er for min del: stress og lite søvn. I tillegg passer jeg på ørene, og bruker ofte ørepropper.

Anonymous poster hash: b1b96...bca

AnonymBruker
Skrevet

ja har forstått at de fleste tilpasser seg det så de ikke lenger legger så mye merke til den.

AnonymBruker
Skrevet

Her står det en del ting hva man kan gjøre: http://www.wikihow.com/Cure-Tinnitus

Blant annet:

Avoid stimulants such as nicotine and alcohol. Stimulants such as nicotine and alcohol can worsen symptoms of tinnitus associated with blood flow. Caffeine was previously considered by medical professionals to worsen tinnitus, but recent research suggests this is not the case. Caffeine may actually improve symptoms, and prevent tinnitus getting worse or ever occurring in the first place.

• This is because these substances cause blood vessels to dilate, increasing the flow of blood in your body. Increased blood flow is associated with the "whooshing" or rushing noises heard in the inner ear.
  • As a result, you should quit smoking and cut back on alcoholic beverages.
  • You should also make an effort to reduce your salt intake as high salt consumption contributes to high blood pressure, which is linked to tinnitus.

Anonymous poster hash: 6ed76...a08
AnonymBruker
Skrevet

Her står det en del ting hva man kan gjøre: http://www.wikihow.com/Cure-Tinnitus

Blant annet:

Anonymous poster hash: 6ed76...a08

Det er verdt å følge, takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...