AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har hatt sterke menstruasjonssmerter siden tirsdag, men har ikke fått menstruasjon før tidlig i dag morges. Dette er veldig uvanlig til å være meg. Pleier å få menstruasjonssmerter og så kommer menstruasjonen noen minutter etterpå. Jeg har vært og er vel fortsatt til utredning for endometriose og har forsøkt hormonbehandling, men har for rundt 3 uker siden startet på yasmin igjen. Uansett har menstruasjonssmertene vært så ille at jeg har trodd jeg skulle føde, men graviditetstestene har vært negative, så. Jeg fikk en menstruasjonsblødning og gikk på do, og i bindet lå det en ting på kanskje 1-1,5 cm lang greie. Det var ikke dopapir, og den var slimete og rar, men det var ikke koagulert blod. Synes egentlig det så ut som en bit av tykt papir (kanskje en tykk serviett) der halvparten var brun og halvparten var rød. Men jeg ble så kvalm at jeg bare kasta den i do. Hadde ikke graviditetstestene vært negative, så hadde jeg tenkt det var en spontanabort. Men hva annet kan det være? Jeg tenker at dette må være grunnen til at jeg har hatt så mye smerter. Jeg hadde en kikhullsoperasjon for et år siden for å se etter endometriose (uten resultat) så tenker evt at de kunne ha lagt igjen noe, men det går vel ikke an... Anonymous poster hash: 8a957...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Bendelorm En bendelorm ser ikke ut som et papirbit-flak. Anonymous poster hash: 8a957...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Når det stod ting så trodde jeg det skulle være en ordentlig ting, som du ikke visste at du hadde puttet oppi der, hehe. Kanskje det bare er slim fra et egg eller noe? Anonymous poster hash: d5fd7...fb6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Hmm, kanskje legen burde være neste? Ja.. Legen sa jeg skulle ringe igjen om det var noe forverring (jeg ringte for noen dager siden pga smertene) og jeg får ringe på mandag og fortelle sånn for å være sikker kanskje. Men det er ikke noe forverring i smertene nå. Kjennes ikke ut som at jeg skal føde. Når det stod ting så trodde jeg det skulle være en ordentlig ting, som du ikke visste at du hadde puttet oppi der, hehe. Kanskje det bare er slim fra et egg eller noe? Anonymous poster hash: d5fd7...fb6 Som sagt går jeg på yasmin og har gått på hormonbehandling, så jeg har ikke eggløsning, og et egg er uansett knøttlite. Derfor er jeg veldig bekymret for hva dette kan være... Er bekymret for at det kan ligge noe inni der. Jeg har ikke feber eller noe slikt dog. -TS Anonymous poster hash: 8a957...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #7 Skrevet 5. juni 2015 En bendelorm ser ikke ut som et papirbit-flak. Anonymous poster hash: 8a957...3ee Jo, som papirflak med ledd...Anonymous poster hash: 2f632...e6a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Jo, som papirflak med ledd...Anonymous poster hash: 2f632...e6a MEn kan man få bendelorm i livmoren? Ikke TS, bare nysgjerrig? Anonymous poster hash: 2bf56...714
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 MEn kan man få bendelorm i livmoren? Ikke TS, bare nysgjerrig? Anonymous poster hash: 2bf56...714 Tror det skal sykt mye til... Da tror jeg i alle fall du må være veldig syk med feber o.l. Bendelorm kan komme inn i vagina og legge egg der fra analen, men i Norge er bendelorm ganske uvanlig. Hilsen TS. Anonymous poster hash: 8a957...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Jo, som papirflak med ledd...Anonymous poster hash: 2f632...e6a Nei, tror du skal se bilde av de Det ser ikke sånn ut. Men så har du ikke sett hvordan den tingen som kom ut av meg så ut, så jeg skjønner det er vanskelig for deg å vite. Men jeg vet når jeg ser en innvollsorm. Anonymous poster hash: 8a957...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 https://snl.no/bendelormer Jeg måtte en gang til gynekolog grunnet ubeskrivelige smerter i underlivet. Da hun undersøkte meg plukket hun ut en balllignende sak med noe som minnet om en hale. Fryktelig ekkelt. Det var faktisk dopapir som hadde samlet seg opp der over tid. Brukte dopapir som smuldret og litt etter litt snek det seg opp i skjeden og samlet seg til en klump. Syntes du skal gå til en lege. Anonymous poster hash: 6d02f...dab 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Da er det på tide denne dras fram igjen http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=202441 Anonymous poster hash: 2b58b...252 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Nei, tror du skal se bilde av de Det ser ikke sånn ut. Men så har du ikke sett hvordan den tingen som kom ut av meg så ut, så jeg skjønner det er vanskelig for deg å vite. Men jeg vet når jeg ser en innvollsorm. Anonymous poster hash: 8a957...3ee http://no.m.wikipedia.org/wiki/BendelormerAnonymous poster hash: 2f632...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 http://no.m.wikipedia.org/wiki/BendelormerAnonymous poster hash: 2f632...e6a Kjære AB. Det er ikke bendelorm. Slapp av. Holder heller en knapp på oppsamla dopapir slik som AB over beskriver. Men det lukter og noe fryktelig av menstruasjonen, så tror jeg skal ringe legen. Anonymous poster hash: 8a957...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Da er det på tide denne dras fram igjen http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=202441 Anonymous poster hash: 2b58b...252 Dere her inne og ormer altså. Det er faktisk ikke vanlig i Norge og jeg vet at det ikke var noen orm. Ro dere ned Anonymous poster hash: 8a957...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #16 Skrevet 5. juni 2015 Kjære AB. Det er ikke bendelorm. Slapp av. Holder heller en knapp på oppsamla dopapir slik som AB over beskriver. Men det lukter og noe fryktelig av menstruasjonen, så tror jeg skal ringe legen. Anonymous poster hash: 8a957...3ee Hvorfor spør du, om du vet det er papir? Det er jo bare å grave det ut av skjeden, eventuelt skylle. Forøvrig er de bakerste leddene til bendelorm flate og papirtynne Anonymous poster hash: 2f632...e6a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #17 Skrevet 5. juni 2015 Hvorfor spør du, om du vet det er papir? Det er jo bare å grave det ut av skjeden, eventuelt skylle. Forøvrig er de bakerste leddene til bendelorm flate og papirtynne Anonymous poster hash: 2f632...e6a jeg vet ikke det er papir. Jeg vet det ikke er orm. Anonymous poster hash: 8a957...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #19 Skrevet 5. juni 2015 Har opplevd lignende selv og om du søker på slikt på Engelsk "Tissue shedding menstruation" så kommer det opp en del linker om slikt..var der jeg leste om det. Er noe slikt som "shedding av endometrial lining"..er noe som kan skje pga. hormonbehandling...husker det bare vagt. Er ufarlig. Men spør alltid gyn eller lege. Her er et forum-innlegg på engelsk..om det kan hjelpe.. http://www.steadyhealth.com/topics/strange-tissue-during-period-not-a-clot Anonymous poster hash: 38a5b...4a0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #20 Skrevet 5. juni 2015 Bendelorm Bendelorm kommer utfra endetarmen, ikke tufsla... Anonymous poster hash: ad568...84d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå