AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Min far har anstrengelses-astma og kraftig gressallergi. Jeg hadde astma som barn og var allergisk mot det meste. I dag er jeg fri for astma og løper på høyt nivå. Jeg har fremdeles sterk gressallergi. Jeg har hørt at man kan få tilbake astma og at allergi er en faktor som øker sannsynligheten. Har søkt på nettet, men finner ikke informasjon om hvordan jeg kan forebygge det. Noen som vet? Setter stor pris på svar, om det så er synsing eller rykter Anonymous poster hash: 14250...2b9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Meg bekjent så kan man ikke forebygge astma. Jeg hadde astma som barn, vokste det av meg - trodde jeg. Fikk det igjen som voksen, var da ca 30 år. Allergiene har jeg hatt hele tiden, men de har blitt verre med årene. Anonymous poster hash: a5f62...d57
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Men sannsynligheten vil vel reduseres om jeg blir kurert mot allergien? Vet du hvordan jeg kan få lov til å ta sånne tabletter som gjør at man kan bli kvitt allergien for godt? Anonymous poster hash: 14250...2b9
SmallTalk Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Men sannsynligheten vil vel reduseres om jeg blir kurert mot allergien? Vet du hvordan jeg kan få lov til å ta sånne tabletter som gjør at man kan bli kvitt allergien for godt? Anonymous poster hash: 14250...2b9 Jeg leste om allergi-vaksinasjon her om dagen (som er det du snakker om) og kriteriene for å kunne få dette er at man har så uttalt allergi at det ikke hjelper med annen medisinering eller at allergien fører til luftveisplager. Hvis jeg ikke mistolket det jeg leste helt, så skal man ha rimelig seriøse plager for å få dette innvilget, uansett om det er i dråpeform eller sprøyteform (piller så ikke ut til å eksistere). Og at du er redd for eventuelt å få astma igjen i voksen alder pga allergien vil jeg anta at ikke er en god nok indikasjon før du faktisk eventuelt får astma som utløses av allergien. Forøvrig så er ikke trening og astma nødvendigvis selvmotsigende bare astmaen er kontrollert. Tvert imot så er det bra for astmatikere å trene.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Har, eller har man hatt astma, allergi eller eksem, så regnes en som atopier. Enten man har hatt en eller alle tre av variantene over så regnes man som atopier. Er man atopiker så er man disponert for å få mer av atopiske plager, det er ingenting som kan gjøres for å unngå dette eller kontrollere det. Unntaket er å utsette seg for røyk og eller fukt og muggsopp eller andre triggere. Men hvor mye som er for mye for en enkelt person vet ingen. Anonymous poster hash: d701e...a2a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Men når dette kan påvirke livskvaliteten min i så stor grad så bør jeg vel kunne få medisiner som gjør at man blir kvitt det? Anonymous poster hash: 14250...2b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå