AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Er i Edinburgh. For 5 dager siden fikk jeg revet av en hudflenge på knokkelen ved roten av stortåa. All huden ble revet av ned til kjøttet. Det har gjort vondt i 5 dager nå og det ble ikke bedre av compeed gnagsårplaster. Ser dette såret på bildet infisert ut?Anonymous poster hash: f4dd1...7ad
PPM Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Ikke så veldig synes jeg, men tror du bør la det tørke opp hvis du kan. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Ser ut som det gror. Luft det så mye du kan og ikke plukk! Anonymous poster hash: 9c8df...793 1
SnappleIsland Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Hva er det gul-hvite? Virker som om det var best og føltes best når det fikk luft-tørke. Da jeg hadde på compeed hele dagen og tok det av var det gul-rød greier under plastret, så trodde det var infeksjon. Kanskje jeg slipper å dra til sykehus/ legevakten her i Edinburgh imorgen da
SnappleIsland Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Sånn ser det ut i dag. Kanskje normalt at det blir litt gul-hvitt? Føles greit ut når det får være i friluft.
SnappleIsland Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Bilde Endret 5. juni 2015 av SnappleIsland
SnappleIsland Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Trykker på legg til fil, men når jeg laster opp forsvinner bildet Endret 5. juni 2015 av SnappleIsland
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Hva er det gul-hvite? Virker som om det var best og føltes best når det fikk luft-tørke. Da jeg hadde på compeed hele dagen og tok det av var det gul-rød greier under plastret, så trodde det var infeksjon. Kanskje jeg slipper å dra til sykehus/ legevakten her i Edinburgh imorgen da Ikke ta av compeed gnagsårplaster før det faller av, det gjør bare vondt verre. Poenget med slike plaster er at det skal fungere som ekstra hudlag mens det gror, når du drar det av drar du også av hudlaget som har begynt å gro. Anonymous poster hash: fc2dd...7aa
SnappleIsland Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Jeg måtte dra det av, det verket og banket og det rant gul veske ut fra plasteret
Sølvrosen Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 Slutt med compeed, det lar ikke såret få puste. Slike sår gror fortere hvis de får tørke ut. Hver dag må du rense såret med pyrisept, klorhexidin eller lignende. La lufttørke. Smør på sårsalve, la det trekke inn. Sett på en steril kompress når du skal ta på de sokker, sko, legge deg eller gjøre andre ting som kan få ting til å komme borti såret, men la gjerne såret være fritt om du bare skal sitte. Pass på at den sterile kompressen er behandlet slik at den ikke vokser fast i såret. Bruk sko minst mulig, ta dem av innendørs selv om det ikke er normen i UK. Det gul-hvite er døde hvite blodceller som har kommet for å bekjempe alle fremmede organismer som prøver å komme inn i såret. Det betyr bare at du har et åpent sår. Hvis det får tørke blir det en fin gusjegul skorpe. Hvis du er nøye med rensingen vil dette bli mye bedre i løpet av en uke eller så. Hvis det blir rødt og hovent rundt såret er det infisert, og da bør du ta en tur til legen. Foreløplig er det fint, så det holder med en tur til apoteket. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Jeg synes det ser infisert ut. Dra på apoteket og kjøp en tube Brulidine, som du smører på 2 ggr/dag Anonymous poster hash: c8964...572
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #16 Skrevet 5. juni 2015 Jeg synes det ser infisert ut. Dra på apoteket og kjøp en tube Brulidine, som du smører på 2 ggr/dag Anonymous poster hash: c8964...572 Tull. Dette er ikke et infisert sår. Dette er et helt normalt sår i helingsprosessen. Det hvite er døde hvite blodceller. Anonymous poster hash: d8461...05c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå