Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Være morsom og stikke deg ut. Helst være god i mange ting som f.eks skule eller sport.

Dette tenker jeg også. Du skal helst også like å være opptatt med ting. Populære folk sitter ikke hjemme en lørdags kveld liksom. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette tenker jeg også. Du skal helst også like å være opptatt med ting. Populære folk sitter ikke hjemme en lørdags kveld liksom. 

sant det, stor omgangskrets er også viktig:)

Har alltid lurt på hvorfor de som er populære, akkurat er det:) Liksom hvordan de skiller seg ut i fra resten av mengden... men ofte kan det jo være tilfeldigheter

Anonymous poster hash: a9b83...ccb

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ulikt fra hvor du er fra.

Jeg synes fenomenet er interessant og det er også et tema som blir diskutert med barna.

Vi har flere barn, som selvfølgelig er ulik, ig har ulik posisjon i sine vennegrupper.

Vi har en som har fått en veldig populær rolle uten å bli bedt om det. Jeg tror det typen hun er, hun er utadvendt, omgjengelig, inkluderende og viser stor sosialkompetanse. Utenom dette mestrer hun de tingene som er lett å måle, skole og idrett, veldig bra.

Dette er ikke noe hun har bedt om og kan til tider bære frustrerende da hun føler et press til å være med mange og det blir stilt større krav til en som innehar en slik rolle av lærere og andre foreldre.

Hun er nå ungdom og er obs på sin rolle, men også på evnen til å kunne si nei på en ok måte uten å såre andre.

Den eldste jenten, som straks er voksen er en rolig type, hun innehar mange sv de samme egenskapene som sin søster, men er ikke like utadvendt. Hun er mer laidback og er ikke like aktiv i diskusjoner på skole og lignende. På den måten et hun en av gjengen, men ikke den alle vil være med til enhver tid. Hun har hatt en lettere ungdomstid og har ikke blitt stilt samme sosiale krav til som søsteren.

Lillebror trives i sitt eget selskap og stresser ikke med å være med i noen gjeng. Han holder seg med de som liker de samme aktivitetene som han. Han higer ikkeed å være med i en gjeng og er fornøyd med å være sosial en gang i blandt. Tilbudet om å være med er der, men han takker nei hvis det et for mye folk,

Jeg tror mye av svaret ligger i den sosiale kompetansen hver enkelt innehar og hvor utadvendt en er. Etterhvert er det disse personene dom klarer seg best. Jeg vil absolutt di at det ikke må være et mål i seg selv å være populær, jeg tror det ligger mange uønskede forventninger i den rollen.

Anonymous poster hash: 90c4f...c07

Skrevet

Veldig uenig i dette. De vennene jeg har som jeg ser på "populære" (utrolig teit å definere noen slik men.. ) er de vennene mine som bryr seg om de rundt seg, oppriktig ser alle. I min alder kan man gjennomskue "fake" og ikke. De som er best likt er de som også får alle andre til å føle seg godt likt. Gjerne de som faktisk går mot strømmen, de som har sin egen greie og blåser i hva andre tenker om klærne, musikken , tro osv..

AnonymBruker
Skrevet

Veldig uenig i dette. De vennene jeg har som jeg ser på "populære" (utrolig teit å definere noen slik men.. ) er de vennene mine som bryr seg om de rundt seg, oppriktig ser alle. I min alder kan man gjennomskue "fake" og ikke. De som er best likt er de som også får alle andre til å føle seg godt likt. Gjerne de som faktisk går mot strømmen, de som har sin egen greie og blåser i hva andre tenker om klærne, musikken , tro osv..

Er det meg du svarer? For slik jeg leser svaret ditt er det i samme gate som det jeg svarte:-)

Anonymous poster hash: 90c4f...c07

Skrevet

Det er forskjell på å være populær og godt likt. Popularitet og status henger sammen. Og det er mange ulike måter å få seg status på. Jeg tror at et bra utseende er med på å fremme status, men selvtillit og personlighet er like viktig. Jeg tror også det er forskjeller mellom menn og kvinner når det kommer til popularitet. Du må ha noe de andre ikke har, noe de vil se opp til deg for eller misunnelse. 

På videregående var jeg ganske populær mest pga mine sterke meninger og artige påfunn. 

Andre var populære fordi de var pene og hang med de eldre guttene som spilte på A-laget i tippeligaen. 

Og andre fordi de var snille mot alle rundt seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...