Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke faktorer tror du det er som avgjør hvem som blir mest populære? Både utseende-/personlighetsmessig. 

Anonymous poster hash: a9b83...ccb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At man er over gjennomsnittet attraktiv utseendemessig.

At man følger med på hva som er populært på de frontene som "de som har de høyeste røstene er interessert i" (om du forstår hva jeg mener). At man bytter interesser (musikksmak, motesmak etc.) like ofte som trendene tilsier at man gjør det. Ikke holder fast på noe man selv liker om det går mot strømmen.

At man er bevisst på å ikke gå mot strømmen.

At man er utadvendt, omgjengelig.

Mestrer nye slang-uttrykk fort og bruker disse dersom man er i riktig aldersgruppe for det.

At klærne man går i er noenlunde oppdatert/freshe.

Anonymous poster hash: 9bd6e...f5c
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At man er en sau, rett og slett. Gjøre som de andre, være blid og smiske mot andre kule og bruke mye tid og penger på utseende. For guds skyld, ikke skill deg ut

Anonymous poster hash: 7755d...4ab
  • Liker 5
Gjest Castielz
Skrevet

Nydelig ytre, dumhet, selektiv ignoranse og generelt ingen egne meninger får deg ganske langt når det kommer til populæritet.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke enig i at man må være som alle andre! Varierer veldig fra sted til sted òg tror jeg. Tror heller ikke det finnes en fasit på dette, men at man får dette "stempelet" fra man er barn nesten. Veldig vanskelig å komme seg inn blant de "populære" hvis man ikke er venner med dem fra tidlig av.

Anonymous poster hash: 11e8e...6c5

Gjest Mythic
Skrevet

De menneskene jeg liker best er i hvert fall de som er jevne i humøret, blide, imøtekommende og positive. De som har gode sosiale evner, som får deg til å slappe av og trives i deres selskap, som har humor og har noe positivt å komme med i relasjoner med andre. Utseende har null og niks med hvem jeg liker og ikke. 

Gjest Fotballen
Skrevet

Må ha den hotteste og dyreste veska, ellers blir du aldri populær!

Gjest Nanna87
Skrevet

At de er seg selv, og kjører sin greie samtidig som de føler litt med på moten og trender. Mennesker med humor og sjarm og empati. Mennesker som er positive og glade.. 

Skrevet (endret)

Haugevis av rapporter viser til at empati er det avgjørende trekket når det kommer til popularitet. I snitt er de som utviser høy empati ovenfor andre mennesker best likt på arbeidsplassen, vennegjengen , på skolen og i barnehage.

Det finnes såklart drittsekker som er populære også, men jevnt over er de mest best utrustet empati de som folk liker best.

Med empati snakkes det om de som ofte kommer med hyggelige kommentarer som "nei så fin du var på håret idag! har du klipt deg?" eller får en til å føle seg vel og inkludert, respektert og lagt merke til.

Så om man vil at barnet skal passe inn på skolen å være populær så trenger du ikke handle de dyreste klærne å følge motepresset slavisk  - for det er ikke antrekket som er det avgjørende. Det er heller mye bedre å lære poden til å gi ros, støtte og hyggelige kommentarer til andre barn når de er i barnehagen eller på skolen.

Endret av WubWub
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nydelig ytre, dumhet, selektiv ignoranse og generelt ingen egne meninger får deg ganske langt når det kommer til populæritet.

Bullshit

Anonymous poster hash: 6c63d...c61

• Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet (endret)

Bullshit

Er din mening, mine observasjoner gir meg en annen.

Endret av Castielz
AnonymBruker
Skrevet

Er din mening, mine observasjoner gir meg en annen.

Kjenner ingen som liker slike mennesker, etter fylte 18 år. Men man ser det man ønsker å se.

Gjest Castielz
Skrevet

Kjenner ingen som liker slike mennesker, etter fylte 18 år. Men man ser det man ønsker å se.

Følte du deg truffet?

Kan virke slik.

Jeg kjenner mange, både i 20-årene og 30++.

AnonymBruker
Skrevet

Følte du deg truffet?

Kan virke slik.

Jeg kjenner mange, både i 20-årene og 30++.

Syns det virket du følte deg truffet jeg. Men kanskje litt, jeg er pen og blir ofte mislikt frem til folk blir kjent med meg, da er jeg plutselig utrolig snill, morsom og empatisk, noe de "aldri hadde trodd". Så selv må jeg jobbe for å bli likt, og jeg syns arrogante, falske folk uten personlighet er ufyselige og vet at både venner og familie er enige, kjente meg derfor ikke igjen i innlegget ditt men man har forskjellige erfaringer. Syns derimot at den typen du beskriver har lett for å komme seg langt frem i arbeidslivet, desverre.

Gjest Castielz
Skrevet

Syns det virket du følte deg truffet jeg. Men kanskje litt, jeg er pen og blir ofte mislikt frem til folk blir kjent med meg, da er jeg plutselig utrolig snill, morsom og empatisk, noe de "aldri hadde trodd". Så selv må jeg jobbe for å bli likt, og jeg syns arrogante, falske folk uten personlighet er ufyselige og vet at både venner og familie er enige, kjente meg derfor ikke igjen i innlegget ditt men man har forskjellige erfaringer. Syns derimot at den typen du beskriver har lett for å komme seg langt frem i arbeidslivet, desverre.

Aner ikke hvor du har det fra, var da du som kom med ett passivt-aggressivt utsagn?

Jeg er verken pen eller godt likt, brutal ærlighet er ett av mine mange prinsipper, og alle spørsmål får ett ærlig svar. Ergo, som du sikkert allerede har forstått, folk står ikke i kø for å være rundt meg :P

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det også var bevist at pene barn er de mest populære?

Anonymous poster hash: 3f2b4...29e
  • Liker 1
Skrevet

At man er svært høylytt og tvers igjennom kjedelig.

Gjest Belle âme
Skrevet

Være morsom og stikke deg ut. Helst være god i mange ting som f.eks skule eller sport.

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvor du har det fra, var da du som kom med ett passivt-aggressivt utsagn?

Jeg er verken pen eller godt likt, brutal ærlighet er ett av mine mange prinsipper, og alle spørsmål får ett ærlig svar. Ergo, som du sikkert allerede har forstått, folk står ikke i kø for å være rundt meg :P

Min erfaring er at gruppen du nevnte ikke er genuint likt blandt folk men at de kommer seg for lett frem her i livet og karrieremessig. Men skal ikke dra denne noe lenger, hver sine meninger :P

Skrevet

Jeg tror det er mange ulike måter en kan være populær på. Populær, men for hvem? Det er stor forskjell på å være en populær figur i vennegjengen mot eksempelvis populær i en skoleklasse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...