AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Jeg vet ikke om dere har sett på programmet om syke avhengigheter? Jeg er en sånn person... Jeg er totalt avhengig av potetgull. Lever forholdsvis sunt utenom dette. Enkelte dager er det alt jeg tenker på(de timene jeg har fri). - Helt til jeg kjøper det. Dette er kjempeflaut, så poster som anonym..... Har du vært avhengig av noe før? Hvordan trappe ned avhengigheten? Noen tips til sunn erstatning for potetgull? Merk: Jeg har perioder er jeg kjempeflink og klarer å holde det til en dag i uka. Men, havner dessverre alltid tilbake i denne onde sirkelen... Har vært totalavhengig i 5 år, frykter at dette kan gå kraftig utover helsa mi hvis jeg ikke legger om Anonymous poster hash: 794e6...072
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Hehe. Vel, dersom du velger en av de "bedre" med bedre olje, så er det ikke de verste. Kims, Maarud vanlig salt for eks. Bare ikke spis det i tillegg til alt det andre du spise i løpet av en dag, da blir du tjukk. Har du prøvd å bare spise potetgull til frokost, middag og kvelds en uke? Mulig du klarer å bli lei av det dersom du går den veien. Funket for meg, iallfall Anonymous poster hash: 8ee07...313 3
dillyduzit Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Jeg har en syk avhengighet for melkesjokolade med kvikklunsj. Har en liggende på benken nå, driver å utfordrer meg selv. Kan easy peasy spise hele de 200grammene uten å blunke. Om jeg hadde bodd alene, er det fult mulig det hadde gått en slik hver dag. 2
Gjest me2u Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Hadde det med Pesi Max. Kuttet tvert og det var fælt første uken, men så ble det lettere og lettere. Nå drikker jeg det hovedsaklig i helgene, men det kan gå uker mellom hver gang uten stress.
Gjest Honeyblossom Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Hvis du er vant til å spise det hver dag så er det lurt å prøve å avvenne seg det gradvis istedenfor å bare slutte brått. Hvis du spiser litt mindre for hver dag som går så vil suget etterhvert forsvinne. Det krever en del selvdisiplin, men vil du det sterkt nok så klarer du det
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Føler jeg må ha sjokolade hverdag...Men er jeg opptatt med noe eller er aktiv så glemmer jeg det ut og da spiser jeg det ikke.. Anonymous poster hash: 787c4...193
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Jeg var som deg, totalt avhengig av potetgull. Fikk skikkelig lykkefølelse av de første bitene av en ny potetgullpose og det var det beste jeg visste... Jeg byttet det ut med popcorn. Popcorn funket, mn det har aldri vært noe jeg har vært avhengig av. Så nå spiser jeg så å si aldri popcorn i hverdagene. Det blir kanskje popcorn eller potetgull i helga. Mest sannsynlig popcorn. Er ikke avhengig lenger :-)Anonymous poster hash: 34fa4...8aa
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 Jeg spiser potetgull hver dag. Men jeg synes det er helt greit, for jeg spiser ikke en pose hver dag. Etter middag unner jeg meg en liten skål med potetgull. (En stor neve fra en pose, i mengde ca.) Da er den verste potetgullhungeren stillet, og jeg trenger ikke mer den dagen. Anonymous poster hash: 53498...252
Gjest Badebuksa Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Det er en høy andel salt, så absolutt ikke bra. Du må rett og slett ta deg selv i nakken - bruk selvinnsikten din til å fortelle deg selv at det er skadelig. Og husk, hvis du går en uke uten og unner deg en på lørdag, smaker den bedre
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er også der.. Alltid elsket potetgull. Visste du at de har noe oppi potetgullet for at man skal bli avhengig? (Er ikke i alle, men i en del av de) Husker ikke hva det heter. Jeg spiser litt hver dag, til sammen en pose i uken. Er det ille? Bruker det som snacks når jeg bare er litt sulten, eller før måltid osv. Tåler ikke så mye grønnsaker / frukt dessverre pga dårlige tarmer. Anonymous poster hash: 5b2ed...644
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Visste du at de har noe oppi potetgullet for at man skal bli avhengig? Anonymous poster hash: 5b2ed...644 Haha. For noe tull. Anonymous poster hash: acbc0...3e5
Gjest baremeg89 Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Haha. For noe tull.Anonymous poster hash: acbc0...3e5 Fett og salt Btw hvordan kan dere spise bare litt? Hvis jeg har en pose hjemme så ligger ikke den (som planlagt) til helgen. Så blir den magisk borte på 123
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 Har du smart sweet potato fries eller på godt norsk søtpotet chips? Smaker utrolig godt, chipsaktig, salt og olje er egentlig ikke nødvendig(likevel gøy å eksprimentere med krydder), raskt å lage, lett, heller ikke mange kalorier i en eller to søtpoteter Anonymous poster hash: 672c3...80d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Har det litt sånn med boller.. ! Bolle... med rosiner, ferske, myke,varme.. eh.. ja akkurat. Må bare kuttet det ut rett og slett. Helt. Eneste som funker for meg. Desverre Anonymous poster hash: 178b2...5cf
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #16 Skrevet 5. juni 2015 Beklager egentlig at jeg spøker. Jeg skjønner jo du mener dette alvorlig. Og jeg mener det alvorlig når jeg sier du mulig bare må innstille deg på å holde deg unna potetgull. Jeg synes iallfall det var den mest behagelige løsningen for meg. Anonymous poster hash: 178b2...5cf
Gjest crazycatlady Skrevet 5. juni 2015 #17 Skrevet 5. juni 2015 Elsker potetgull jeg også, men prøver å holde det til helgen. Åpner jeg en pose er det gjort for å si det sånn. En åpnet sjokolade derimot kan godt ligge i kjøleskapet i ukevis.
Gjest The damned Skrevet 5. juni 2015 #18 Skrevet 5. juni 2015 Ja, det er godt. Blir på en måte ikke nok heller, men spiser det en gang i uka. Må bare holde meg i skinnet, for hvis jeg skulle spist alt jeg har lyst på hele tiden så hadde jeg blitt ganske feit. Jeg er ikke fan av erstatninger. Blir ikke det samme uansett hvor hardt jeg prøver å innbille meg det, så da begrenser jeg meg heller
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #19 Skrevet 4. september 2015 Hei... TS her. SOS. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke klart holde meg unna potetgull denne uken :-( Tror jeg har fått i meg dobbel daglig dose av salt som er anbefalt daglig... Flere som mister kontrollen innimellom? :-( Har i tillegg startet på et studie nå der vi lærer om følger av for mye salt, og innsett hvor skadelig deter. Det går bare ikke ann å slutte å spise når man er igang. Potetgull er mitt dop...... Anonymous poster hash: 794e6...072
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #20 Skrevet 4. september 2015 Har du sjekket deg for vitamin mangel? Jernmangel kan for eks gi behov for å spise chilli og tomater. Kanskje det er noe der. Eventuelt, syns du annen/ normal mat smaker verre eller vondt? Anonymous poster hash: 8ee07...313
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå