Gjest rabrabara Skrevet 5. juni 2015 #21 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har ei venninne som er sånn og det irriterer meg grenseløst! Hadde aldri orket å være i et forhold med en som var det. Var det en gang og holdt rett og slett ikke ut.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #22 Skrevet 6. juni 2015 Takk for svar og råd. -Når det gjelder kjønnskamp så er vi kjønnsnøytrale under slike omstendigheter og blander ikke det inn i problemstillingen. -Jeg opplever han ikke som narsissist men han har noen andre egenskaper som jeg stusser litt på som jeg ikke vil utdype her, men som i tillegg gjør at jeg mister interessen. -Jeg føler meg ikke personlig truffet av at han besserwisser og prater egosentrisk, dvs at jeg føler meg respektert av han som person mens dette pågår. Hadde vært mer uaktuelt å få sånn behandling om jeg la min egen verdi i det og ikke følte meg respektet av vedkommende, sånn skal man jo hvert fall ikke behandle noen. Men opplever ikke at han er respektløs mot meg med vilje, kjenner mer på at det er personlighetstrekk som han ikke helt skjønner at han gjør selv. Kanskje imponere litt og sånn. Ts Anonymous poster hash: 87c3c...5b9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #23 Skrevet 7. juni 2015 Kanskje du kan ta en motsatt taktikk, med å skryte veldig av han. Når han belærer deg om å skjære chili, kan du først høre på han, og så sier du "nå ble jeg jammen imponert. Du har tydeligvis satt deg inn i dette, og er virkelig en ekspert på å skjære chili." Og fortsett enda mer. For når man skryter slik overdrevet til et menneske, så bikker det over til å kjennes nedlatende for mottakeren, som om han blir snakket til som et barn. Så skryt slik uhemmet til han hver gang, så kanskje skamfølelsen hans vil slå inn en eller annen gang. Anonymous poster hash: 14db2...60b 1
Maleficenta Skrevet 7. juni 2015 #24 Skrevet 7. juni 2015 Kanskje du kan ta en motsatt taktikk, med å skryte veldig av han. Når han belærer deg om å skjære chili, kan du først høre på han, og så sier du "nå ble jeg jammen imponert. Du har tydeligvis satt deg inn i dette, og er virkelig en ekspert på å skjære chili." Og fortsett enda mer. For når man skryter slik overdrevet til et menneske, så bikker det over til å kjennes nedlatende for mottakeren, som om han blir snakket til som et barn. Så skryt slik uhemmet til han hver gang, så kanskje skamfølelsen hans vil slå inn en eller annen gang.Anonymous poster hash: 14db2...60b Haha ja det var lurt. Så kan man gjerne bruke en sånn nedlatende tone: næmmen sååå flink du er. Åå så flink som kan skjære chili 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #26 Skrevet 12. juni 2015 (endret) Innlegget er redigert iht ryddemelding. Mynona, mod. TS: Jeg vil tro han bare forsøker å imponere, og virke som verdens beste kupp av en kjæreste. Han er mest sannsynlig ikke klar over hvor irriterende han er en gang. Snakk med ham om det, jeg vil tro at han blir lei seg når han forstår hvordan han oppfattes. Anonymous poster hash: 1aa17...2ff Endret 12. juni 2015 av Mynona 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #27 Skrevet 12. juni 2015 Takk for svar og råd. -Når det gjelder kjønnskamp så er vi kjønnsnøytrale under slike omstendigheter og blander ikke det inn i problemstillingen. -Jeg opplever han ikke som narsissist men han har noen andre egenskaper som jeg stusser litt på som jeg ikke vil utdype her, men som i tillegg gjør at jeg mister interessen. -Jeg føler meg ikke personlig truffet av at han besserwisser og prater egosentrisk, dvs at jeg føler meg respektert av han som person mens dette pågår. Hadde vært mer uaktuelt å få sånn behandling om jeg la min egen verdi i det og ikke følte meg respektet av vedkommende, sånn skal man jo hvert fall ikke behandle noen. Men opplever ikke at han er respektløs mot meg med vilje, kjenner mer på at det er personlighetstrekk som han ikke helt skjønner at han gjør selv. Kanskje imponere litt og sånn. Ts Anonymous poster hash: 87c3c...5b9 Nå så jeg denne. Tror du har rett. Har svart deg like over. Anonymous poster hash: 1aa17...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #28 Skrevet 12. juni 2015 TS derimot tar dette modent og reflektert, synes jeg. Hun forstår at oppførselen hans ikke er vondt ment, selv om hun synes det er slitsomt og ikke akseptabelt. Anonymous poster hash: 1aa17...2ff
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #29 Skrevet 12. juni 2015 Egenskaper er veldig kompleks, på tvers av erfaringer treffer vi forskjellig kunnskap og opplevelser av mennesker med de og de egenskapene. Enkelte som ofte har blitt trådd på tærne vil prøve å reise seg og bli ekstremt opptatt av at ingen skal trampe på tærne, man er nesten farget av det i alle settinger. Andre siden er de som alltid legger seg ned og blir en dørmatte. Så har du de som forsøker å finne den endeløse balansen, den kampen blir man aldri ferdig med og den blir aldri enkel - men når ble det enkleste det beste? Enkelte mennesker fortjener å bli satt på plass, men hvordan man setter mennesker på plass bør ikke være å sette de ut av spill. Det sier seg selv at de to tingene blir to vidt forskjellige ting med uriktig resultat. Ingenting konstruktivt kommer ut av å syke mennesker ned, vi trenger dem gode og friske. Anonymous poster hash: a2689...10d 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #30 Skrevet 12. juni 2015 (endret) Innlegget er redigert for svar til slettet innhold. Mynona, mod. Egenskaper er veldig kompleks, på tvers av erfaringer treffer vi forskjellig kunnskap og opplevelser av mennesker med de og de egenskapene. Enkelte som ofte har blitt trådd på tærne vil prøve å reise seg og bli ekstremt opptatt av at ingen skal trampe på tærne, man er nesten farget av det i alle settinger. Andre siden er de som alltid legger seg ned og blir en dørmatte. Så har du de som forsøker å finne den endeløse balansen, den kampen blir man aldri ferdig med og den blir aldri enkel - men når ble det enkleste det beste? Enkelte mennesker fortjener å bli satt på plass, men hvordan man setter mennesker på plass bør ikke være å sette de ut av spill. Det sier seg selv at de to tingene blir to vidt forskjellige ting med uriktig resultat. Ingenting konstruktivt kommer ut av å syke mennesker ned, vi trenger dem gode og friske. Anonymous poster hash: a2689...10d Veldig fint skrevet, er enig med deg. Jeg lover at jeg ikke har hakket han opp i fillebiter, jeg har snakket veldig pent med han. Jeg aksepterer den han er men vi passer ikke sammen i den type relasjon. Vi gikk hver vår vei som venner TS derimot tar dette modent og reflektert, synes jeg. Hun forstår at oppførselen hans ikke er vondt ment, selv om hun synes det er slitsomt og ikke akseptabelt. Anonymous poster hash: 1aa17...2ff Tusen takk. Det var noe sånt jeg lurte på selv, om det var riktig å føle at det var slitsomt og lite akseptabelt, samtidig som jeg aksepterer at han er som han er. Ts Anonymous poster hash: 87c3c...5b9 Endret 12. juni 2015 av Mynona
Mynona Skrevet 12. juni 2015 #31 Skrevet 12. juni 2015 Tråden er ryddet for avsporinger, persondebatt, personhets og spekulasjoner, samt svar til dette. Mynona, mod.
Gjest Seajewel Skrevet 12. juni 2015 #32 Skrevet 12. juni 2015 «Du kan jo masse Per Ivar, du kan jo mange ord.» https://www.facebook.com/nestesommer/videos/vb.257593451064112/457495144407274/?type=2&theater Ta den neste gang han begynner 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå