Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å gå meg vill i utstyrsjungelen - det er jo så utrolig mye forskjellig der ute! Nå er det ammeinnlegg jeg skal skaffe meg. Hvilke anbefaler dere? Har blant annet hørt at engangsinnlegg av papir kan være ubehagelige dersom de fester seg til såre brystvorter.. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: a92d8...dd2
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg synes de fra anglamark er veldig gode. Likte ikke medela eller libero sine. Førstnevnte hang heller inke fast i mine blødende brystvorter

AnonymBruker
Skrevet

Har likt alle jeg har prøvd, billige og dyre. Merker ikke forskjell overhode :P

Anonymous poster hash: f1346...683

• Liker 1
Skrevet

De billige fra Libero har fungert utmerket her!:) når brystvortene var såre så brukte jeg purelan på, da satte det seg i hvertfall ikke fast:)

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har prøvd omtrent alle merker påmarkedet. I starten er Chicco best, myke og veldig god oppsuging.

Når melkeproduksjonen har stabilisert seg og man ikke lekker så mye, samt er vant til å gå med ammeinnlegg, syns jeg de aller fleste er gode. Var en type jeg syns var litt stive i kanten og kunne klø litt, men husker ikke helt hvilke, lurer på om det var Medela.

Natusan likte jeg ikke, de eneste jeg har brukt som har klistret seg fast og loet, så de gikk raskt i søpla.

Anonymous poster hash: da59f...00c
Skrevet

Jeg liker godt de fra Dermica(?), fra babyserien til Apotek1. Syns de er bedre enn Avent sine!

Skrevet

Brukte libero sine engangs inni ullinnlegg. Fikk brystbetennelse den første uka, så sverget til ull hele ammeperioden. Lurt med engangs inni slik at man slipper å vaske ullinnleggene hele tiden.

Libero sine satte seg ikke fast i sårene mine heller.

• Liker 1
Skrevet

Liker du fra thermobaby best av engangsinleggene. Tynne og holder deg tørr uten å klistre seg fast.

Er også fan av ullinnlegg, lifesaver på kalde dager.

Skrevet

Ammeinnlegg av tøy med sperrelag, som disse. Ullinnlegg over ved behov. Jeg likte ikke engangs, begynte å klø av dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte godt Medela sine, men jeg hadde ikke såre brystvorter så kan ikke si noe om hvordan de fungerer der.

De er ganske dyre så det gikk en del kroner på ammeinnlegg, mulig jeg prøver noe annet neste gang.

Anonymous poster hash: 94fb9...1b9
AnonymBruker
Skrevet

Libero sine innerst og ull utenpå. Kjøpte billige ull-innlegg på sparkjøp

Anonymous poster hash: 006f2...b85

AnonymBruker
Skrevet

Brukte libero sine engangs inni ullinnlegg. Fikk brystbetennelse den første uka, så sverget til ull hele ammeperioden. Lurt med engangs inni slik at man slipper å vaske ullinnleggene hele tiden.

Libero sine satte seg ikke fast i sårene mine heller.

Er det noe poeng med ullinnlegg om du har noe annet mellom ullet og huden? Er ikke poenget at ullet skal være rett på huden?

Anonymous poster hash: 3d9b2...2e8

Skrevet

Er det noe poeng med ullinnlegg om du har noe annet mellom ullet og huden? Er ikke poenget at ullet skal være rett på huden?

Har inntrykk av at mange gjør det sånn. Ullinnleggene er mye større enn engangsinnleggene, så de dekker mye mer av brystet.

Det er mulig effekten er enda bedre uten engangs inni, men for min del ble ullinnleggene klissvåte i løpet av få timer, så da måtte jeg hatt veldig mange innlegg av ull for å slippe å vaske de hele tiden.

Gjest Solstråla88
Skrevet

For meg hadde det det iallefall. Jeg fikk først betennelse når jeg sluttet med ull innleggene.

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at mange gjør det sånn. Ullinnleggene er mye større enn engangsinnleggene, så de dekker mye mer av brystet.

Det er mulig effekten er enda bedre uten engangs inni, men for min del ble ullinnleggene klissvåte i løpet av få timer, så da måtte jeg hatt veldig mange innlegg av ull for å slippe å vaske de hele tiden.

Tenker på det at med engangs mellom huden og ullet, så blir det jo likevel vått 'papir' innerst mot puppen. Sånn sett vil ikke ullinnlegget ha noen annen effekt enn en ullgenser. Tenker på regelen om 'ull innerst' på skitur etc. Fordi man ikke fryser selv om ullet blir vått.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på det at med engangs mellom huden og ullet, så blir det jo likevel vått 'papir' innerst mot puppen. Sånn sett vil ikke ullinnlegget ha noen annen effekt enn en ullgenser. Tenker på regelen om 'ull innerst' på skitur etc. Fordi man ikke fryser selv om ullet blir vått.

De fleste engangsinnlegg har god oppsugingsevne og gjør at man ikke blir våt. Ullinnlegget dekker mye mer av brystet og bidrar til at det holder seg varmt.

Anonymous poster hash: da59f...00c

Skrevet

Forstår absolutt tankegangen din. Men det er ikke bare brystvortene man må holde varme, hele brystet er utsatt.

Man bytter også engangsinnleggene ganske ofte. Jeg byttet ved hver amming de første 2-3 ukene fordi jeg lakk mye, og måtte i tillegg være ekstra nøye med hygienen pga betennelse.

• 1 måned senere...
Skrevet

Tips til hvor jeg kan kjøpe ullinnlegg? :)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Tips til hvor jeg kan kjøpe ullinnlegg? :)

Jeg likte apotek 1 sine best, litt dyre, men verdt det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...