Gå til innhold

Diskriminerer arbeidsgivere overvekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil ikke arbeidsgivere ha overvektige ansatte?

De kan jo selvfølgelig ikke begrunne avslag med det da det er mobbing, men velger de bort kunnskapsrike mennesker pga overvekt fordi overvekten er med på å påvirke førsteinntrykket? 

 

Jeg er selv svært overvektig, men er på vei ned. Og har ikke fått meg en jobb på 3,5 år. Sist jeg hadde fast jobb var for 7 år siden.



Anonymous poster hash: 05230...e5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overvekt kommer av en grunn. Av og til pga sykdom/medisiner, men ofte pga for mye mat og for lite bevegelse. Det er jo også ofte en del livsstilsykdommer knyttet til overvekt (eks diabetes). Tror fint at en arbeidsgiver bevisst/ubevisst kan ta dette med i betraktningen når det gjelder ansettelse. Ved mye fravær hos en ansatt, må andre ta over arbeidsoppgaver og det kan til slutt føre til misnøye,dårlig arbeidsmiljø, eller at folk slutter.

Vil bare si at nå snakker jeg ikke om deg ts, men helt generelt. Kjemnner forøvrig mange overvektige som er mye mer fysisk aktive enn meg som er normalvektig, og heller ikke mer syke.

Flott at du er på vei ned i vekt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min jobb er vi tre godt overvektige, og vi er de med lavest fravær, bare for å ha sagt det. Tror nok kvalifikasjoner har mer å si enn vekt, men det avhenger sikkert av hvilken jobb du søker på. Som lærer eller sykepleier er det neppe relevant, i klesbutikk eller på restaurant betyr det sikkert e mr.

Anonymous poster hash: 1635d...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er vel ikke lov, men på noen arbeidsplasser skulle jeg ønske de gjorde det. På min arbeidsplass er det som oftest veldig mye å gjøre, man må være i aktivitet hele tiden. To av mine kollegaer er overvektige (100kg+) og jeg ser at de plages med å følge tempoet, og det blir mer arbeid på oss andre når de to er på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min jobb er vi tre godt overvektige, og vi er de med lavest fravær, bare for å ha sagt det. Tror nok kvalifikasjoner har mer å si enn vekt, men det avhenger sikkert av hvilken jobb du søker på. Som lærer eller sykepleier er det neppe relevant, i klesbutikk eller på restaurant betyr det sikkert e mr.Anonymous poster hash: 1635d...bd3

Som sykepleier er vekt høyst relevant. Tempoet er høyt, det kan være ubekvemme arbeidsstillinger. Mange får belastningsskader.

Anonymous poster hash: 3e9cb...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...