Gå til innhold

Gi blod, men tungepiercing

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å gi blod, men jeg har piercing i tungen. Jeg tok den for ca 2,5 år siden tror jeg. Kan jeg gi blod med denne? 

og hva med de som har kjønnssykdommer, men ikke vet det selv? For eksempel herpes eller HPV uten symptomer? Vil den som får blodet dems få disse sykdommene da? 

Anonymous poster hash: 026f6...463
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke gi blod med tungepiercing.

Anonymous poster hash: 0dcd6...acb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke gi blod med tungepiercing.

Anonymous poster hash: 0dcd6...acb

Hvorfor ikke egentlig? Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan..

AnonymBruker
Skrevet

jajaa, da har jeg ringt å avbesilt timen min. Ingen vits å dra om jeg ikke får gitt uansett

Skrevet

Kanskje du skulle lest litt mer om temaet før du meldte deg som blodgiver? 

Skrevet

Går ut ifra at det er fordi du har den i slimhinnen. Men du kan gi blod etter en mnd etter du har tatt den ut, tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skulle lest litt mer om temaet før du meldte deg som blodgiver? 

Har det så mye å si da? Er jo derfor jeg skulle på en vurderingstime for å sjekke om jeg er "egnet". Men så klart greit å vite så jeg slipper å dra på bomtur. 

Skrevet

Har det så mye å si da? Er jo derfor jeg skulle på en vurderingstime for å sjekke om jeg er "egnet". Men så klart greit å vite så jeg slipper å dra på bomtur. 

Folk som melder seg som blodgivere har da som regel lest om kriterier, eller snakka på telefonen med et menneske som kunne stilt sånne spørsmål

Skrevet

Jeg tok ut min tungepiercing kun for å bli blodgiver. Jeg måtte vente 6 uker etter jeg tok den ut, før jeg kunne begynne å gi blod. Piercingen sitter i en tungen, som i seg r selv er en slimhinne, i likhet med feks vagina .Derfor kan du ikke gi blod.

Skrevet

Jeg tok ut min tungepiercing kun for å bli blodgiver. Jeg måtte vente 6 uker etter jeg tok den ut, før jeg kunne begynne å gi blod. Piercingen sitter i en tungen, som i seg r selv er en slimhinne, i likhet med feks vagina .Derfor kan du ikke gi blod.

Har de endret kriteriene igjen? Sist jeg sjekka måtte man ha ut slimhinnepiercinger i minst tre måneder før det var lov å gi blod igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...