AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Jeg har lyst til å gi blod, men jeg har piercing i tungen. Jeg tok den for ca 2,5 år siden tror jeg. Kan jeg gi blod med denne? og hva med de som har kjønnssykdommer, men ikke vet det selv? For eksempel herpes eller HPV uten symptomer? Vil den som får blodet dems få disse sykdommene da? Anonymous poster hash: 026f6...463
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Du kan ikke gi blod med tungepiercing. Anonymous poster hash: 0dcd6...acb 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Du kan ikke gi blod med tungepiercing. Anonymous poster hash: 0dcd6...acb Hvorfor ikke egentlig? Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan.. Anonymous poster hash: 026f6...463
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 jajaa, da har jeg ringt å avbesilt timen min. Ingen vits å dra om jeg ikke får gitt uansett Anonymous poster hash: 026f6...463
Millimani Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Kanskje du skulle lest litt mer om temaet før du meldte deg som blodgiver?
Cashbah Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Går ut ifra at det er fordi du har den i slimhinnen. Men du kan gi blod etter en mnd etter du har tatt den ut, tror jeg.
Millimani Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Her er en liten oversikt over hvem som ikke kan gi blod http://www.blodbanken-oslo.no/blodgivning/ikke.html
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Kanskje du skulle lest litt mer om temaet før du meldte deg som blodgiver? Har det så mye å si da? Er jo derfor jeg skulle på en vurderingstime for å sjekke om jeg er "egnet". Men så klart greit å vite så jeg slipper å dra på bomtur. Anonymous poster hash: 026f6...463
Millimani Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 Har det så mye å si da? Er jo derfor jeg skulle på en vurderingstime for å sjekke om jeg er "egnet". Men så klart greit å vite så jeg slipper å dra på bomtur. Anonymous poster hash: 026f6...463 Folk som melder seg som blodgivere har da som regel lest om kriterier, eller snakka på telefonen med et menneske som kunne stilt sånne spørsmål
karrifrøkna Skrevet 4. juni 2015 #10 Skrevet 4. juni 2015 Jeg tok ut min tungepiercing kun for å bli blodgiver. Jeg måtte vente 6 uker etter jeg tok den ut, før jeg kunne begynne å gi blod. Piercingen sitter i en tungen, som i seg r selv er en slimhinne, i likhet med feks vagina .Derfor kan du ikke gi blod.
Minya Skrevet 4. juni 2015 #11 Skrevet 4. juni 2015 Jeg tok ut min tungepiercing kun for å bli blodgiver. Jeg måtte vente 6 uker etter jeg tok den ut, før jeg kunne begynne å gi blod. Piercingen sitter i en tungen, som i seg r selv er en slimhinne, i likhet med feks vagina .Derfor kan du ikke gi blod. Har de endret kriteriene igjen? Sist jeg sjekka måtte man ha ut slimhinnepiercinger i minst tre måneder før det var lov å gi blod igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå