Gå til innhold

Hjelp meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå en jobb jeg mistrives sterkt i. Jeg taker det ikke, og er sykemeldt akkuratt nå, men kun ut neste uke.. Har fått psykiske og fysiske plager av denne jobben (hadde fra før, men ble verre når jeg startet der) Gruer meg allerede NÅ til jeg skal tilbake på jobb om over en uke.. Tenker på det hele tiden.. Har søkt en del jobber, og vært på et intervju der jeg venter og venter på svar.. :( vet ikke om jeg får denne engang...

Jeg er på randen til å få et sammenbrudd, og har så liten livslyst igjen.. 
Jeg vil si opp, men tenker meg at det må være ekstremt dumt når jeg ikke har en sikker jobb å gå til..
Kan jo alltids få en jobb som telefonselger, men er ikke akkuratt det jeg vil samtidig at det er begrenset hva jeg kan søke på pga fysiske plager. 

Vet ikke helt hva jeg vil frem til, men er det ekstremt dumt av meg å si opp jobben jeg er i nå?? Det tærer i tillegg på forholdet til meg og mannen, da jeg gråter hele tiden..



Anonymous poster hash: bd012...e1d



Anonymous poster hash: 9f769...5a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nå en jobb jeg mistrives sterkt i. Jeg taker det ikke, og er sykemeldt akkuratt nå, men kun ut neste uke.. Har fått psykiske og fysiske plager av denne jobben (hadde fra før, men ble verre når jeg startet der) Gruer meg allerede NÅ til jeg skal tilbake på jobb om over en uke.. Tenker på det hele tiden.. Har søkt en del jobber, og vært på et intervju der jeg venter og venter på svar.. :( vet ikke om jeg får denne engang...

Jeg er på randen til å få et sammenbrudd, og har så liten livslyst igjen..

Jeg vil si opp, men tenker meg at det må være ekstremt dumt når jeg ikke har en sikker jobb å gå til..

Kan jo alltids få en jobb som telefonselger, men er ikke akkuratt det jeg vil samtidig at det er begrenset hva jeg kan søke på pga fysiske plager.

Vet ikke helt hva jeg vil frem til, men er det ekstremt dumt av meg å si opp jobben jeg er i nå?? Det tærer i tillegg på forholdet til meg og mannen, da jeg gråter hele tiden..

Anonymous poster hash: bd012...e1d

Anonymous poster hash: 9f769...5a4

Ja, det er dumt. Det beste er å prøve og holde ut til du finner noe annet. Hva er det som gjør at du mistrives så sterkt? Er det noe du kan snakke med en sjef, eller et verneombud om, slik at de kan tilrettelegge litt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen du kan prate med om dette? Hva sier dine nærmeste? Sjefen?

Det lureste hadde nok vært å holde ut, om du ikke har god nok økonomi til å slutte da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dumt. Det beste er å prøve og holde ut til du finner noe annet. Hva er det som gjør at du mistrives så sterkt? Er det noe du kan snakke med en sjef, eller et verneombud om, slik at de kan tilrettelegge litt for deg?

Har vært hos legen min, han hører ikke etter. Gir meg sykemeld en uke også er det tilbake igjen. Prøvd å snakke med sjefen men ikke om de psykiske problemene, føler det blir for privat. Liker ikke sjefen heller.. Hater arbeidsoppgavene mine, må takle kjeft dagen lang...

TS

Anonymous poster hash: 9f769...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen du kan prate med om dette? Hva sier dine nærmeste? Sjefen?

Det lureste hadde nok vært å holde ut, om du ikke har god nok økonomi til å slutte da? 

Prøvd å snakke med de nærmeste, lege osv.. men får ingenting ut av det. Sjefen vet om de fysiske plagene men ikke de psykiske.. Det er dessuten legen som har sagt at jeg ikke kan ha en sånn jobb også :(

Har god nok økonomi til å klare meg i 1-2 mnd uten lønn da, da jeg har en buffer..

TS

Anonymous poster hash: 9f769...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen trygdeguru, men hvis legen din sier at du ikke kan jobbe der du gjør nå av helsemessige årsaker, burde han ikke da sykemelde deg for lenger enn en uke? Evt koble inn nav, for omskolering/aap osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ingen trygdeguru, men hvis legen din sier at du ikke kan jobbe der du gjør nå av helsemessige årsaker, burde han ikke da sykemelde deg for lenger enn en uke? Evt koble inn nav, for omskolering/aap osv?

Jo, det jeg mente og... Byttet lege nå av årsaker som at jeg følte han ikke tok meg ordentlig på alvor, men er usikker på om jeg får en ny time der før byttet blir registrert.. :-( Får alltid en uke av han bare, ser ikke at det kan hjelpe på noe..

TS

Anonymous poster hash: 9f769...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill ny time hos legen og forleng sykemelding. Skjønner hvordan du har det, har opplevd det samme selv. Gråt før jobb, på jobb og etter jobb. Til slutt sa faren min at jeg måtte bare komme meg til lege. Hadde i tillegg ryggplager (prolaps) så skyldte på det til sjef og alle andre. 



Anonymous poster hash: 31afb...862
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jo, det jeg mente og... Byttet lege nå av årsaker som at jeg følte han ikke tok meg ordentlig på alvor, men er usikker på om jeg får en ny time der før byttet blir registrert.. :-( Får alltid en uke av han bare, ser ikke at det kan hjelpe på noe..

TS

Anonymous poster hash: 9f769...5a4

 

 

Tror fastlegebytte skjer den første i hver måned så da har du gamle legen din til 1 juli. Bare skyndt deg å bestille time. 

Anonymous poster hash: 31afb...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bestill ny time hos legen og forleng sykemelding. Skjønner hvordan du har det, har opplevd det samme selv. Gråt før jobb, på jobb og etter jobb. Til slutt sa faren min at jeg måtte bare komme meg til lege. Hadde i tillegg ryggplager (prolaps) så skyldte på det til sjef og alle andre. 

Anonymous poster hash: 31afb...862

 

Huff, vondt å høre at du har hatt det sånn. Jeg tør ikke gå til denne andre legen, da jeg ba om lengre sykemelding - evt i 2-3 uker sa han at det var alt for lenge.... Hørt mye bra om han nye legen, og de sa at var det akutt kunne jeg få time raskt men vanlig legetime var ikke ledig før om et par uker. De sa iallfall at de kunne ta meg inn før byttet var registrert og det er positivt.. Er redd for å eventuelt gi beskjed på jobben om at sykemeldingen er forlenget... Er så redd:(

TS

Anonymous poster hash: 9f769...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror fastlegebytte skjer den første i hver måned så da har du gamle legen din til 1 juli. Bare skyndt deg å bestille time. 

Anonymous poster hash: 31afb...862

 

Ja, det stemmer - men de sa jeg heldigvis kunne komme inn før men hun skulle høre med legen og forstod situasjonen min veldig godt..Håper så inderlig at jeg kan få legetime nå når jeg er sykemeldt, tør ikke si på jobb at jeg må få fri for legetime..

TS

Anonymous poster hash: 9f769...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har sykemelding ut neste uke? Da bestiller du en time hos den gamle fastlegen din til neste uke og så tar du med deg mannen din for støtte. Får du time hos den nye legen så avbesiller du hos den gamle. 

 

Men hva er det du er så redd for på jobb? Hvilken type arbeidsplass er dette? Husk at det er sjefen din som er helt på trynet her. Når jeg tenker tilbake på min opplevelse angrer jeg på at jeg ikke ga mer faen og ga beskjed om at jeg ikke fant meg i p bli behandlet slik. Men det er selvfølgelig vanskelig når man er midt opp i det

 

Jeg ville bestilt time hos en privat psykolog, det høres ut som at du trenger det. Psykologen kan skrive brev til fastlegen og be han om å sykemelde deg videre. Private psykologer har ofte kort ventetid og ringer du rundt i dag til de psykologene du har i nærområdet så kan det godt være du får time til neste uke. Psykologen kan også skrive brev til fastlegen og be om at du henvises til offentlig psykolog (billigere) om du trenger det. 



Anonymous poster hash: 31afb...862
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men du har sykemelding ut neste uke? Da bestiller du en time hos den gamle fastlegen din til neste uke og så tar du med deg mannen din for støtte. Får du time hos den nye legen så avbesiller du hos den gamle. 

 

Men hva er det du er så redd for på jobb? Hvilken type arbeidsplass er dette? Husk at det er sjefen din som er helt på trynet her. Når jeg tenker tilbake på min opplevelse angrer jeg på at jeg ikke ga mer faen og ga beskjed om at jeg ikke fant meg i p bli behandlet slik. Men det er selvfølgelig vanskelig når man er midt opp i det

 

Jeg ville bestilt time hos en privat psykolog, det høres ut som at du trenger det. Psykologen kan skrive brev til fastlegen og be han om å sykemelde deg videre. Private psykologer har ofte kort ventetid og ringer du rundt i dag til de psykologene du har i nærområdet så kan det godt være du får time til neste uke. Psykologen kan også skrive brev til fastlegen og be om at du henvises til offentlig psykolog (billigere) om du trenger det. 

Anonymous poster hash: 31afb...862

 

Gamle fastlegen min tror jeg ikke at vil sykemelde meg.. Prøvde å snakke ut om psykiske plager og han avfeide meg. Mannen min har en jobb hvor han ikke kan ta seg fri i utgangspunktet,men skal høre med ham om han vil være med for at legen skal se alvor..

Ønsker helst ikke fortelle hvilken arbeidsplass da situasjonen min kan bli gjennkjennelig, men er snakk om kundekontakt hver bidige dag i 7,5 time med kjempesinte kunder. Føler at sjefen ble sint når jeg sa jeg var sykemeldt, og begynte å stille spørsmål vedrørende det jeg forklarte av sykemeldingen. :( 

Sykemeldingen varer ikke ut hele neste uke, men til og med torsdag.. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare, skal se om jeg får en time til psykolog.. 

TS

Anonymous poster hash: 9f769...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Har du fortalt legen om det psykiske da? Det må jo være avgjrørende tenker jeg at du forteller ham om det for at du skal ha håp om utvidet sykemelding.

 

For øvrig bør du nok begynne å se deg om etter en annen jobb også som er mindre belastende for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortalt legen om det psykiske da? Det må jo være avgjrørende tenker jeg at du forteller ham om det for at du skal ha håp om utvidet sykemelding.

 

For øvrig bør du nok begynne å se deg om etter en annen jobb også som er mindre belastende for deg.

Jepp.. Sa jeg har begynt å bli veldig deprimert. Han sa ja det er vanlig når man har sånne fysiske plager, og sa ingenting mer.. har søkt mange jobber, men er et tøft marked.. :( 

Venter på svar fra han legen jeg tenker å bytte til, får si at jeg virkelig trenger time raskt.. Håper han kan hjelpe meg.. :( 

TTS

Anonymous poster hash: 9f769...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke mannen din kan gå med deg, så få ei venninne eller søster til å gå med.

 

Lykke til.



Anonymous poster hash: 98a0f...36b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om ikke mannen din kan gå med deg, så få ei venninne eller søster til å gå med.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 98a0f...36b

Alle bor langt unna, men skal prøve å høre med mannen eller eventuelt moren min - siden hun begynner å bli ganske sint over at ingen hjelper.

TS

Anonymous poster hash: 9f769...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...