AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Hei! Har en katt, i det særeste laget, som aldri har tålt andre katter. Nå har det seg slik at familien har skaffet seg en Schäfer-valp, og hittil har vi prøvd å venne pus til den ved at hunden får sitte i buret sitt på god avstand, og pus får ta det i sitt eget tempo. Hun er nysgjerrig, og sniker seg bort for å se hva slags merkelig skapning som har kommet i hus, veldig skeptisk. Problemet er når valpen starter å pipe, knurre og boffe, og hun blir da veldig redd og løper vekk. Har lest litt rundt, og fått råd av andre, om å ta det sakte og i pus sitt tempo. Pus har en tendens til å slå når hun blir irritert, og gjør også dette med meg om jeg tvangskoser hun ( ). Jeg er redd for at hun vil gå etter øynene på denne valpen, og er derfor litt redd for å la hunden gå løs når pus er til stede. Katten er for det meste ute, men kommer jo inn for å spise, sove og slike ting. Jeg ønsker bare at katta skal trives med hunden i hus, og vet at dette kan ta lang tid. Hittil er pus veldig, veldig skeptisk til den nye valpen, og den er jo selvfølgelig veldig nysgjerrig på pus også. Noen gode råd? Anonymous poster hash: d299c...acf
Tabris Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Første bud er at katten må ha et sted hun kan hoppe opp på i høyden som valpen ikke når. Et sted hvor hun kan observere og være trygg. Et klatrestativ, en bokhylle... Da vi fikk valp så hadde jeg båndet på ham da de traff hverandre aller første gang. Jeg holdt ham ikke igjen i båndet, men hadde det som "sikkerhetsline" hvis han ble for pågående på valpers vis. Så lenge du kan fjerne valpen hvis han blir for voldsom, og katten har et sted hun vet hun kan hoppe opp når hun får nok og blir redd, så pleier det å gå seg til. Men kan ta en stund.
dillyduzit Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Hos mor og far har katten og jeg vår egen etasje, dette vil si; vårt eget fristed, kun hun og meg. Når vi fikk valpen tok vi det rolig, katten var allerede vant med hund, men da en roligere og mer voksen hund. Hun fikk gå som hun ville, valpen ble "tvangskoset" i mellomtiden, dvs, den skulle være med en av de voksne når katten skulle bort å se. Selv den dag i dag går de ikke 100% sammen, slik som hun gjorde med den forrige hunden (da stod den gjerne å ventet på at katten skulle komme inn, og vi tror enda katten savner den gamle) men det går. De kan være alene, når katten vil kose, kommer hun ned fra etasjen sin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå