Gå til innhold

Spiseforstyrrelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål jeg håper å få svar på. Når jeg går igjennom stressende og tunge perioder mister jeg matlysten totalt. Det er ikke snakk om at jeg bare spiser lite, jeg må tvinge i meg mat og spiser minimalt i disse periodene. Det er ekstremt frustrerende fordi alt blir jo verre når jeg ikke får i meg mat, og jeg er tynn fra før og blir da sykelig tynn i disse periodene. Er dette en form for spiseforstyrrelse eller er bare slikt som skjer når man ikke har det bra? Det tar mange måneder før jeg får matlysten tilbake, og dette er noe som tar mye av livskvaliteten.

Anonymous poster hash: 69fb7...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde spiseforstyrrelser for noen år siden (anoreksi), og for meg handlet det ikke om at jeg ikke hadde matlyst, men at jeg ikke lot meg selv spise. Ene romkameraten min har hatt noen perioder hvor hun ikke spiser noe særlig, men sier selv det ikke er fordi hun prøver å gå ned i vekt eller at hun nekter seg selv å spise, men rett og slett fordi hun er så stressa/nedstemt at hun ikke føler seg sulten. Du burde kanskje snakke med legen om dette istedenfor, ettersom verken jeg eller noen andre her inne kan gi deg noe sikkert svar. Men jeg vil nå uansett tro at du ikke har en spiseforstyrrelse, men at det heller er at matlysten er dårlig, men det kan jo bli alvorlig det også. Både dårlig matlyst og spiseforstyrrelser kan jo føre til underernæring. 
Lykke til videre, håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

 

Du kan ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.  De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.


Mvh
Marr, mod.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...