Gå til innhold

Undersøkelses samtale - psykiatrisk


Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal på poliklinikken om en ukes tid å gruer meg helt sykt. Fikk kun henvisning til undersøkelsessamtale, noen som vet hva som blir gjort/sakt da? Jeg trenger hjelp, slitt med depresjoner og selvskading i 6 år(?) og ved god hjelp av venner kommet meg ut av spiseforstyrelsene og ganske god kontroll på selvskadingen. Kommet til et punkt hvor jeg ikke greier mer på egen hånd og trenger hjelp. Hva om de ikke vil hjelpe? Hva er deres erfaring? Gruer meg kjempe mye siden jeg ikke liker usikkerhet og ikke vet hva som foregår i undersøkelsessamtaler..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en kartlegging av problemene dine for å vurdere hva slags behandling du skal ha, og om poliklinikken er rette instans. De kan blant annet spørre deg om din sykehistorie, hvilke symptomer du har nå, kanskje litt om familie og nettverk, andre sykdommer, hva du ønsker hjelp med. Hva de spør om er sikkert forskjellig fra klinikk til klinikk. Men det er uansett lurt å tenke gjennom disse tingene på forhånd og spesielt hva du ønsker å få ut av behandlingen. Prøv å svare så ærlig du kan når de spør. Lykke til!



Anonymous poster hash: 269e9...123
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...