Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er vikar for en større bedrift der det jobber endel kristne. Mye av deres sosialisering dem i mellom går på å snakke om hvor kjærlig Jesus/ Gud er og diverse bibelverser. Har dere også opplevd irriterende kristne på jobben?

Anonymous poster hash: ab939...0d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest gjestvest
Skrevet

Folk som babler om Gud irriterer meg basta.

Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

Er vikar for en større bedrift der det jobber endel kristne. Mye av deres sosialisering dem i mellom går på å snakke om hvor kjærlig Jesus/ Gud er og diverse bibelverser. Har dere også opplevd irriterende kristne på jobben?

Hvis du er en sånn veik tulling som ikke tør noe annet enn enten å jatte med, eller gjemme deg vekk, kan jeg godt forstå de er irriterende. Men hvis du evner å utfordre dem på bullshitet deres (på en respektfull måte), og fronte det du selv står for, tror jeg du fort kan bli overrasket over hvor interessante samtaler du kan ha også med dem. Jeg har et par sånne på jobben, og så lenge du ikke er livredd for å tråkke på tær, er det ikke noe problem. Det hender titt og ofte at vi snakker om religion. Kristne tåler stort sett like godt som alle andre å bli utfordret på det de står for, så lenge du ikke oppfører deg som en dust når du gjør det.

Endret av Veslefrikk
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Folk som babler om Gud irriterer meg basta.

Det verste er at det ikke henger på greip. Jeg er sikret enveisbillett til helvete i følge kristendommen, så denne kjærlige Jesus er vel ikke så kjærlig allikevel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er en sånn veik tulling som ikke tør noe annet enn enten å jatte med, eller gjemme deg vekk, kan jeg godt forstå de er irriterende. Men hvis du evner å utfordre dem på bullshitet deres (på en respektfull måte), og fronte det du selv står for, tror jeg du fort kan bli overrasket over hvor interessante samtaler du kan ha også med dem. Jeg har et par sånne på jobben, og så lenge du ikke er livredd for å tråkke på tær, er det ikke noe problem.

Jeg er usikker på om jeg evner å holde en rasjonell samt interessant samtale med noen som tror på at Jesus sto opp fra de døde. Jeg tror heller det ikke hadde sett pent ut, hvis en 21 åring hadde ødelagt deres virkelighetsoppfatning.

• Liker 9
Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

Jeg er usikker på om jeg evner å holde en rasjonell samt interessant samtale med noen som tror på at Jesus sto opp fra de døde. Jeg tror heller det ikke hadde sett pent ut, hvis en 21 åring hadde ødelagt deres virkelighetsoppfatning.

Med tanke på at du her fremstår som en typisk fundamentalistisk ateist, blottet for den kreative sansen nødvendig for å forestille seg noe annet enn særdeles primitive gudebilder, gudebilder du da automatisk vil anta at de religiøse også oppererer med, tviler jeg på at intellektet ditt er stort nok til å ødelegge noens virkelighetsopfatning om noe som helst, egentlig. Så det skal du ikke bekymre deg om. Husk at det å være ateist ikke nødvendigvs gjør deg mer intelligent eller reflektert.

Endret av Veslefrikk
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes også muslimer som til stadighet spør hvorfor ikke-muslimer ikke tror på guden deres, og hvorfor dem spiser den og den maten. Hvis man har vært ute på byen en kveld og drukket alkohol, så får man også høre om det fra muslimer på jobben. Så idioter finnes nok i alle mulige slags religioner, og blant ateister.

Anonymous poster hash: 773ba...372
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger.

Raven Emerald, mod.

Gjest Jean Valjean
Skrevet

Jeg opplevde det en gang

Så jeg begynte å snakke om Krishna. 

Han ble da sint 

Skrevet

Nei, det har jeg aldri opplevd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd mye trakassering fra ateister, selv om jeg har sagt tydelig fra at jeg ikke er interessert i å delta i noen religionsdiskusjon, og uten å ha snakket om min tro i det hele tatt.

Hvorfor kan man ikke bare respektere hverandre? Jeg har respekt for ateistenes standpunkt, og plager dem ikke med å hevde at jeg vet bedre, eller hevde at jeg har forstått noe de ikke har forstått. Hvorfor kan ikke de respektere min tro? Jeg snakker ikke til dem om min tro, så hvorfor skal de hele tiden misjonere og forkynne overfor meg?

Anonymous poster hash: 2e731...921

• Liker 4
Gjest Ferie
Skrevet (endret)

Bedre enn mobbing og baksnakking

Man bør tåle såpass.

Men jaja jeg synes paradise hotel er helt grusomt

Endret av Ferie
AnonymBruker
Skrevet

Bedre enn mobbing og baksnakking

Man bør tåle såpass.

Men jaja jeg synes paradise hotel er helt grusomt

😂

Anonymous poster hash: c7989...687

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg har opplevd mye trakassering fra ateister, selv om jeg har sagt tydelig fra at jeg ikke er interessert i å delta i noen religionsdiskusjon, og uten å ha snakket om min tro i det hele tatt.

Hvorfor kan man ikke bare respektere hverandre? Jeg har respekt for ateistenes standpunkt, og plager dem ikke med å hevde at jeg vet bedre, eller hevde at jeg har forstått noe de ikke har forstått. Hvorfor kan ikke de respektere min tro? Jeg snakker ikke til dem om min tro, så hvorfor skal de hele tiden misjonere og forkynne overfor meg?

Fordi de er ateister. De eksisterer for å trakassere og krangle. Det er nok mange arbeidsplasser med ateistiske idioter på jobben ;)

AnonymBruker
Skrevet

Religionsprat, politikkprat etc har da ingen plass på arbeidsplassen.

Anonymous poster hash: 74270...26f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du fremstår ikke som særlig reflektert og nyansert. Jeg er selv en ateist, men har flere kristne venner (og disse ble jeg kjent med på studiet mitt, til og med et studie innenfor vitenskap) og de er greie og reflekterte mennesker som det er mulig å ha gode samtaler med - men det forusetter selvsagt at du selv er nogenlunde reflektert og grei, og der ser det ut som du sliter.

Anonymous poster hash: b7697...e9f

• Liker 2
Gjest Trolletrine
Skrevet

Ærlig talt, det å kalle noen idioter er da ikke spesielt sjarmerende.....og du fremstår i hvert fall ikke som en god representant for de av oss som er ateister.

Er det noen som tvinger deg til å ytre deg i disse diskusjonene på jobb? Eller har du faktisk mulighet til å ikke bry deg? For du MÅ ikke involvere deg i alt som blir sagt på en arbeidsplass.

Er da ikke alt jeg gidder å prate om på jobb heller, men da deltar jeg ikke i samtalen og  .....gjør jobben min i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, det å kalle noen idioter er da ikke spesielt sjarmerende.....og du fremstår i hvert fall ikke som en god representant for de av oss som er ateister.

Er det noen som tvinger deg til å ytre deg i disse diskusjonene på jobb? Eller har du faktisk mulighet til å ikke bry deg? For du MÅ ikke involvere deg i alt som blir sagt på en arbeidsplass.

Er da ikke alt jeg gidder å prate om på jobb heller, men da deltar jeg ikke i samtalen og  .....gjør jobben min i stedet.

Ateister har like mye til felles som dem som deler samme hårfarge. Det er ingen som kan representere ateister fordi alle er helt forskjellige, i motsetning til religion hvor de har et sett med regler og historie som de følger og lever etter.

Anonymous poster hash: 44d68...b94

• Liker 1
Gjest Trolletrine
Skrevet

Ateister har like mye til felles som dem som deler samme hårfarge. Det er ingen som kan representere ateister fordi alle er helt forskjellige, i motsetning til religion hvor de har et sett med regler og historie som de følger og lever etter.

Anonymous poster hash: 44d68...b94

Er litt enig med deg. Men også religiøse fremstår ulike, all den tid de har ulik personlighet, kultur, ulik tolkning av fragmenter i  f.eks bibelen på tross av at de deler samme grunnleggende trosretning.

Det er svært lett å generalisere ulike grupper, det være seg ateister, kristne, muslimer osv - det gjør kanskje de fleste av oss innimellom.

Du har sikkert sett et eksempel på det i denne tråden også, der en skriver at "ateister er ..." osv. I en perfekt verden greier vi alle å skille mellom person og trosretning ( haha...hvis det ga mening ), men i virkeligheten mener jeg at TS er en representant for ateister all den tid han gir seg ut for å være det. Og ja, klart det finnes flotte ateister og mindre flotte ateister, men jeg tror at den gjengse befolkning bare hører "ateist".

AnonymBruker
Skrevet

Ateister har like mye til felles som dem som deler samme hårfarge. Det er ingen som kan representere ateister fordi alle er helt forskjellige, i motsetning til religion hvor de har et sett med regler og historie som de følger og lever etter. Anonymous poster hash: 44d68...b94

Det finnes (veldig) forskjellige religioner, og i hver religion finnes en mengde forskjellige retninger. Hvis det var slik du skrev, hadde det kun eksistert ett kirkesamfunn. Det er veldig langt fra sannheten.

Det er sterk uenighet og kraftige skillelinjer mellom ulike kristne konfesjoner.

Og mellom ulike religioner burde det vel være innlysende at det er store forskjeller?

Innlegget ditt har ike rot i noen kjent virkelighet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...