Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tja..jeg vet faktisk ikke. Å være forelderen til et forsvarsløst barn og med viten og vilje påføre det smerte og den mentale psykiske skade det vil føre med seg gjennom et helt liv..kontra å bli voldtatt. Jeg mener faktisk at det er værre å drive barnemishandling enn å voldta ei voksen kvinne. 

Men det blir antakelig HELT feil å mene i disse tider hvor kvinner ironisk nok aldri har vært større offre i dag enn noen gang i historien. Ingen har det jo værre enn kvinner, vel? Og ingen skade eller harme mot noe annet menneske kan være værre enn det kvinner opplever med voldtekt?

Jeg er helt enig i at det å påføre et barn smerter og skader er uakseptabelt, men slik jeg leste dette innlegget så var dette snakk om en mor som hadde blitt litt for sint og voldsom ved noen anledninger. Det er forskjell på dette, og å drive barnemishandling "med viten og vilje".

Slutten av innlegget ditt er bare vås som det er meningsløst å kommentere.

Anonymous poster hash: 08783...8fc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hun ble bedre fordi jeg har lest hele tråden.

Jeg er selv preget at min oppvekst som bare inneholdt kjeft og trusler, så nei, jeg er ikke sjokkert. Jeg mener bare at det er bedre at man får hjelp mens barna er små og man fortsatt har mulighet til å gi de mange gode år som en stabil og god forelder enn at man fortsetter å kjefte og være voldlig innenfor huset fire vegger når ingen ser deg.

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer jeg fra et hjem der min mor kjeftet og skrek om ting ikke gikk slik hun ville, noen ganger kunne hun ta meg litt hardt i armen, har også fått ørefik men dette var kanskje et par ganger i min oppvekst, og alt dette skjedde mest i min tenåringsperiode. Jeg ble ikke skadet i det hele tatt av dette, tvert imot egentlig, jeg hater skriking og gjør det aldri selv. Kjefting må være lov. Kan godt være høylydt også (slik ble jeg noen ganger så redd for mamma at jeg gjorde det hun ba om + masse mer hun ikke ba om når hun kjeftet og smalt), selv om det ikke er i min preferanse, men høylydt kjefting vil jeg heller ikke kalle for mishandling. Da vil det si at i de fleste deler av verdenen så er de aller fleste barn i mishandlede hjem, både i Kina, lenger sør i Europa, USA, Latin-Amerika, Midtøsten mm. Helt ærlig synes jeg at her i Norge er man svært fisefine på det området... Husker jeg var au pair i Paris og jeg husker jeg følte meg som hjemme da moren kjeftet som F*** på dattra hennes fordi hun hadde begynt å røyke  :fnise: 

Jeg vil ikke kalle min erfaring for mishandling. Hun brukte aldri vold mot meg (ørefik er noe som har vært vanlig helt til 90-tallet en gang, og jeg ser ikke på ørefik som mishandling med mindre man lager blåmerker da.. det er også noe jeg ikke gjør mot mine barn forresten). 

Da jeg var 15 år ca var min lillesøster ca 5 år, og jeg husker svært godt den dagen hun var rett og slett ustyrlig og "gal" (hun har alltid vært en veldig vanskelig unge). Jeg var alene med henne, og plutselig flippet jeg og slo henne fordi jeg ble SÅ frustrert og fikk SÅ nok med hennes oppførsel. Straks etter at jeg slo henne skjønte jeg hva jeg hadde gjort og braste ut i tårer, og deretter trøstet jeg og klemte jeg søsteren min.. Jeg sverget med meg selv at jeg aldri skulle gjøre noe slikt igjen.. 

Jeg kan forstå TS fra linken, det er en menneskelig feil, og hun VET at dette ikke er bra. Kanskje hun har en særdeles vanskelig unge, som gjør det lett for å flippe. Jeg synes det blir helt feil å dømme og kjefte på henne, heller prøve å være forståelsesfull og gi gode råd for å unngå et neste tilfelle.... 

Jeg ser IKKE på henne som mishandler. Noen vil sikkert påstå at å ta litt hardt i armen er å mishandle, men hva vil det egentlig si?? Dvs at vi ikke kan ta på barna våre når vi blir sinte på dem. 

Det går an å være litt rough med ungene i visse tilfeller, men nå mener ikke jeg rough på den måte at man lager blåmerker og blod.

Jeg er IKKE for mishandling, men synes IKKE at hun mishandlet, jeg synes hun bare har litt problemer med å kontrollere sinnet sitt - noe hun tydeligvis vil ha hjelp til. 
Men så har folk forskjellige oppfatninger av både voldtekt og mishandling, slik man så tydelig ser her på KG.....

Huff, nå ble det innlegget litt langt....

Anonymous poster hash: 016be...5cd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig i at det å påføre et barn smerter og skader er uakseptabelt, men slik jeg leste dette innlegget så var dette snakk om en mor som hadde blitt litt for sint og voldsom ved noen anledninger. Det er forskjell på dette, og å drive barnemishandling "med viten og vilje".

Slutten av innlegget ditt er bare vås som det er meningsløst å kommentere.

Helt enig. 

Anonymous poster hash: 016be...5cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes hun burde blitt møtt med et kjeftende hylekor.

Da hadde Waco kommet løpende og klaget på at det er typisk kvinner å like å straffe folk. Det er alltids noe å ta tak i når det gjelder kvinner.

Anonymous poster hash: 89dbe...aec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp :)

Skrevet

Da hadde Waco kommet løpende og klaget på at det er typisk kvinner å like å straffe folk. Det er alltids noe å ta tak i når det gjelder kvinner.

Det er også SVÆRT mange dømmende kvinner/folk på KG synes jeg. Man kan stille et enkelt spørsmål og få krig mot seg.

Gjest Walden
Skrevet

Ja, det er faktisk mye å ta tak i når det gjelder kvinner. Kvinner tar jo ikke tak i noe selv, for de er alltid offre for omstendighetene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...