Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt akillesbetennelse? Jeg var hos legen for to uker siden og fikk noe betennelsesdempende medisiner som jeg skulle bruke i en uke, og beskjed om å ta det litt med ro. Men nå har jeg så og si sittet i ro i 2 uker. Foten min er bare verre! Er ikke det litt merkelig? Noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk betennelse i begge akillessenene for et par år siden og siden har det vært av og på. Virker ikke som om det vil roe seg ned hos meg. Tror legen min har gitt opp å få det bra.

Har gått på Brexidol en periode, men siden det varte og rakk fikk jeg Vimovo for å beholde magesekken.

 

Jeg følger for å se om du får et tips jeg også kan snuppe til meg :)



Anonymous poster hash: 9fa2e...45e
Skrevet

 

Fikk betennelse i begge akillessenene for et par år siden og siden har det vært av og på. Virker ikke som om det vil roe seg ned hos meg. Tror legen min har gitt opp å få det bra.

Har gått på Brexidol en periode, men siden det varte og rakk fikk jeg Vimovo for å beholde magesekken.

 

Jeg følger for å se om du får et tips jeg også kan snuppe til meg :)

Anonymous poster hash: 9fa2e...45e

 

 

ååhhh! Dette var ikke akkurat det svaret jeg håpet på. Jeg håper virkelig ikke jeg er så uheldig at min betennelse kommer til å fortsette sånn :(

AnonymBruker
Skrevet

ååhhh! Dette var ikke akkurat det svaret jeg håpet på. Jeg håper virkelig ikke jeg er så uheldig at min betennelse kommer til å fortsette sånn :(

Nei, jeg tror jeg har vært veldig uheldig, var slett ikke meningen å skremme deg  :hug: .

  1. Har hørt om en til som slet som meg, men tenk hvor mange som spiller fotball som sliter med akillesene. Mannen min har revet den over (fotballspiller) og har hatt betennelse i den andre et par ganger- han er helt symptomfri i dag :)

Anonymous poster hash: 9fa2e...45e

Skrevet

 

Nei, jeg tror jeg har vært veldig uheldig, var slett ikke meningen å skremme deg  :hug: .

  1. Har hørt om en til som slet som meg, men tenk hvor mange som spiller fotball som sliter med akillesene. Mannen min har revet den over (fotballspiller) og har hatt betennelse i den andre et par ganger- han er helt symptomfri i dag :)

Anonymous poster hash: 9fa2e...45e

 

 

Okai, det var bra! Men planen min var å trene for fult i sommer. Jeg kan tåle smerte. Men det er ikke verdt det om det skal være av og på resten av livet!

Skrevet

Det er litt typisk leger å skrive ut resept på betennelsesdempende og be folk ta det med ro istedenfor å anbefale dem en ordentlig fyiskalsk behandling.

 

Jeg antar at akillesbetennelsen din ikke har kommet helt av seg selv, men at den har en årsak som du er ganske klar over. Jeg har hatt akillesbetennelse på begge føtter. På den ene var årsaken at jeg overpronerte, dvs. at skosålen blir slitt på ytterkanten. Da blir de skjev belastning på akillessenen. På den andre var det rett og slett at jeg trente mye i en periode og var for sløv med å tøye ut. Dermed ble muskulaturen stiv og stram, og det ble et konstant drag på akillessenen.

 

Løsningen i begge tilfeller ble min utmerkede fysioterapeut. De bruker mikrostrømbehandling i tillegg til annen fysikalsk behanling. På grunn av oppløste salter i kroppen blir det en spenningsforskjell på utsiden og innsiden av celleveggen, dermed går det konstant en liten strøm. Når det blir betennelse blir det mindre strøm og sirkulasjon. Med miktrostrømbehandling økes sirkulasjonen.

 

Da jeg overpronerte måtte jeg i tillegg til behandlingen også få korrigert ganglaget. Det var øvelser og taping av foten med sportstape for å tvinge den til å gå riktig i noen uker, siden har jeg gått riktig uten å måtte tenke på det.

 

Min fysioterapeut holder til i Oslo, send meg en privat melding hvis du vil ha kontaktinfo.

Skrevet

Okai, det var bra! Men planen min var å trene for fult i sommer. Jeg kan tåle smerte. Men det er ikke verdt det om det skal være av og på resten av livet!

Det fins nok av folk som har presset seg til å trene på tross av akillesbetennelse og senebetennelse som har endt opp som mer eller mindre invalide. Ta med ro en stund nå og oppsøk en dyktig fysioterapeut som kan gi deg behandling og gode øvelser, så kan du mest sannsynlig bli helt bra og så trene for fullt uten smerter.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt typisk leger å skrive ut resept på betennelsesdempende og be folk ta det med ro istedenfor å anbefale dem en ordentlig fyiskalsk behandling.

Jeg antar at akillesbetennelsen din ikke har kommet helt av seg selv, men at den har en årsak som du er ganske klar over. Jeg har hatt akillesbetennelse på begge føtter. På den ene var årsaken at jeg overpronerte, dvs. at skosålen blir slitt på ytterkanten. Da blir de skjev belastning på akillessenen. På den andre var det rett og slett at jeg trente mye i en periode og var for sløv med å tøye ut. Dermed ble muskulaturen stiv og stram, og det ble et konstant drag på akillessenen.

Løsningen i begge tilfeller ble min utmerkede fysioterapeut. De bruker mikrostrømbehandling i tillegg til annen fysikalsk behanling. På grunn av oppløste salter i kroppen blir det en spenningsforskjell på utsiden og innsiden av celleveggen, dermed går det konstant en liten strøm. Når det blir betennelse blir det mindre strøm og sirkulasjon. Med miktrostrømbehandling økes sirkulasjonen.

Da jeg overpronerte måtte jeg i tillegg til behandlingen også få korrigert ganglaget. Det var øvelser og taping av foten med sportstape for å tvinge den til å gå riktig i noen uker, siden har jeg gått riktig uten å måtte tenke på det.

Min fysioterapeut holder til i Oslo, send meg en privat melding hvis du vil ha kontaktinfo.

Sliter også med Akillesbetennelse nå. Kan jeg tøye akillesen eller er det dumt? Bare tenker ift det du sier om dårlig bevegelighet pga saltene/strøm osv :)

Anonymous poster hash: f4be1...8b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...