La Perla Skrevet 1. september 2004 #1 Skrevet 1. september 2004 Jeg er for første gang i mitt liv arbeidsledig. Jeg meldte meg selvsagt som arbeidsledig, og har nå fått innvilget dagpenger. Økonomisk er det jo greit, men jeg sliter veldig med å innfinne meg med tanken på å leve på trygd. Jeg har høyere utdannelse, og vil helst jobbe innen et relevant fagområde, men jeg innser at jobbmarkedet ikke er det beste akkurat nå, og at det kan ta tid. Derfor vil jeg heller finne meg en jobb, hva som helst, som jeg kan ha i mellomtiden. Mange av mine venner reagerer på dette og synes det er nedlatende å måtte stå i butikk eller vaske kontorer når man egentlig er utdannet til noe helt annet. Et annet poeng jeg har hørt er at det ikke lønner seg økonomisk å f.eks ta en deltidsjobb i barnehage (som jeg har tenkt på fordi mange trenger assistenter på deltid) fordi det allikevel ikke betaler så godt som dagpengene. Jeg stresser veldig med dette, for jeg vil helst motta dagpenger for en kortest mulig periode, men samtidig må jeg jo ivareta økonomiske forpliktelser, til lån og lignende. Erfaringer?
Gjest Dolphina Skrevet 1. september 2004 #2 Skrevet 1. september 2004 Er i samme situasjon selv! Eneste jeg vil, er å få en jobb! Vil ikke gå hjemme og leve på trygd!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå