AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #21 Skrevet 4. juni 2015 Høres ut som du får lite penger.. Ikke at jeg fikk så mye mer, men var jeg tom fikk jeg jo penger til å kjøpe det jeg ville. Du blir ikke tilfeldigvis 18 i år? Da har du jo mulighet til å få en sommerjobb i år, eller kanskje det er litt sent? Husker den dagen jeg startet å jobbe sluttet foreldrene mine å gi meg penger. Måtte jeg på skolen/var syk og ikke fikk jobbet en mnd måtte jeg LÅNE penger av mamma og pappa, da hadde jeg akkurat fylt 18. Føler det var skikkelig dårlig gjort av dem, man skal trossalt sette skolen først. Men det ordnet seg det også, så gled deg til du tjener penger selv, om du så jobber 2 dager i mnd så får du jo mye mer enn det du får nå på en mndAnonymous poster hash: f0a9b...a57
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #22 Skrevet 4. juni 2015 Jeg jobbet deltid på mcdonalds gjennom hele vgs. De ansetter nesten utelukkende folk under 18 (billigere), og siden man bare jobber med jevnaldrende blir det gøy på jobb. Man velger litt selv når mam vil jobbe, jeg jobbet etter skolen en kveld i uken og så jobbet jeg lørdag eller søndag. Lunsj var gratis, helt ok betalt, og nå 10 år senere får jeg stadig fortalt hvor utrolig bra tre år på en slik "drittplass" ser ut på CVn.Anonymous poster hash: 37e85...8a7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #23 Skrevet 4. juni 2015 Kanskje du kunne vist foreldrene dine denne tråden hvis du synes det er vanskelig å snakke med dem? Synes uansett du får lite. Du får gi dem et forslag, om at du faktisk trenger mer penger, så enten må de betale deg mer for det du hjelper til med, eller så må du slutte med de oppgavene og få deg en betalt deltidsjobb. Anonymous poster hash: c62a1...b48
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #24 Skrevet 4. juni 2015 Jeg var 17 for 8 år siden, da fikk jeg 1000 kr i månden pluss at de betalte mobil-regningen. Da måtte jeg handle alt selv (utenom klær som jeg MÅTTE ha; regntøy f.eks. Og hygieneartikler; shampo, bind f.eks) Jeg hadde en dag i uka som var "husarbeid-dag". Da satte mamma opp en liste med ting som måtte gjøres. Kunne være alt fra masse vasking til å bare følge lillebror på trening. Anonymous poster hash: 320a1...884
Fireflies Skrevet 4. juni 2015 #25 Skrevet 4. juni 2015 Deltidsjobb hadde sikkert fungert dint hvis det kun var rundt hver andre helg, men hva slags jobber er det isåfall snakk om? Jeg kan uansett ikke hver helg med tanke på at vi har et par hytter der foreldrene mine krever at jeg blir mer til i helger. Foreldrene mine sponser nødvendige klær slik som regntøy og fjellsko, men jeg kjenner ikke så mange 17 åringer som er spesielt interessert i å vise seg i slike klær på skolen og jeg er i alle fall ikke en av dem.. Anonymous poster hash: a6d8b...fb3 Hvis du får deg en jobb, så får du si at de ikke kan kreve at du blir med. Du gjør mye hjemme, og noen hundrelapper til i måneden hadde du fortjent.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #26 Skrevet 4. juni 2015 Hjelpes.. Dette er da ikke for lite. Jeg fikk 1000 i mnd, da lagde jeg middag noen dager i uka, vaska nesten hele huset (svært hus så jeg slapp å vaske absolutt alt, men jeg tok ene badet, tv rom, rommet til foreldra mine, gulvet på begge stuene, gangen og mitt eget rom). Og andre ting som å rydde kjøkkenet innimellom, oppvask osv. Fikk litt betalt for å hjelpe til å male garasjen og sånn da. Uansett, selv om man er "barn" er man et medlem av familien og, og det burde være en selvfølge at man hjelper til. Jeg fikk meg også en liten jobb da jeg var 15 trur jeg det var.. Hadde den til jeg ble 18. Barnevakt. Og fikk også litt betalt for å hjelpe til med å male gjerder, vegger og sånn for folk:) Du får skaffe deg en jobb hvis du vil ha mer penger:) foreldra dine bruker masse penger på deg fra før. Du får vel mat, varme og et sted å bo??Anonymous poster hash: 2c54a...54c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #27 Skrevet 4. juni 2015 Og klær kan du jo ønske deg til bursdagen:) jeg kunne velge gave på bursdagen min til en viss sum. Valgte ofte shoppingtur med mamma:) en gang valgte jeg ny mobil. En gang symaskin... I stedet for å bare få noe random tull jeg ikke trenger.Anonymous poster hash: 2c54a...54c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå