Gå til innhold

Tatovering?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg var litt usikker på hvilket emne denne skal under, men valgte dette fordi det har noe med kroppen min å gjøre.

Jeg er snart 16, og vurderer å ta en tatovering. Ikke en sånn liten en på ankelen eller håndleddet, men en relativt stor fra albuen og ca til skulderområdet, eller rundt der man tar vaksiner. Jeg vurderer ikke dette impulsivt, jeg har tenkt på det lenge, og grunnen er at jeg har noen veldig store og stygge arr på armen som jeg fikk etter en hendelse når jeg var et spedbarn, hadde enda ikke kommet ut av sykehuset. På grunn av disse arrene (eller egt arrET) bruker jeg ikke så veldig sommervennlige klær som t skjorte eller tank top, fordi dagens generasjon er så forferdelig dømmende.. I tillegg synes jeg det er ganske fint med tatoveringer, hvertfall hvis de er gjennomtenkte. Jeg har jo gått og grubla på dette lenge, og jeg har kommet fram til at jeg muligens kunne tenke meg å tatovere en eller flere roser, ikke med stilk osv, men selve rosen liksom. Noe slik som det på linken:

https://www.pinterest.com/pin/227150374930021869/

Grunnen til at jeg valgte roser, er at det er en blomst som betyr veldig mye for meg, da det var denne blomsten jeg la på graven til farmor og mormor i begravelser deres, samtidig som roser kan være både søtt, men også kult! Dermed kan jeg variere klærne også!

Jeg er klar over at tatoveringen kommer til å vare livet ut med mindre jeg fjerner den med laser, og jeg vet at dette er dyrt og smertefullt. Jeg har virkelig tenkt grundig gjennom dette, og jeg føler at det er det rette å gjøre. Men hvordan forklarer jeg det til foreldrene mine? Og må jeg tatovere meg i Norge, eller kan Spania være et billigere alternativ? Hvor mye koster en slik tatovering?

Setter stor pris på svar så fort som mulig!

Anonymous poster hash: d6918...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er snart 16, dvs, at det å ta tattovering i Norge er uaktuelt. Selv om det finnes trygge steder i Spania, ville jeg så absolutt ventet til du ble 18, og kan ta denne i Norge. 

Når det kommer til pris, er det ingen her som vet. Det varier på størrelsen på armen din, hvor mye detaljer, hvor lang tid det tar og lista forsetter. Det du kan gjøre nå, er å begynne å spare opp, tenke nøye gjennom dette, og dersom dette er noe du vil når du blir 18, da kan du gjøre det. 

Min går fra øvre skulder ned til midten av øverste armledd, begynnelse på sleeve - 3000kr. Det er mulig jeg fikk en rabatt, fordi tattovøren som jeg brukte, vet at jeg kommer tilbake til henne, når jeg skal fullføre resten av halvsleeven. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns den tatoveringen var innmari fin. Og overarmen er ikke et sted som gjør veldig vondt ut ifra egen erfaring. Men det er veldig dyrt. Og jeg ville ventet til jeg var 18, og tatt den i norge. Skal du først ta det steget så syns jeg man skal være ansvarlig og gjøre det ordentlig. Begynn å spar opp penger så du kan få tatt den hos en som er veldig flink, arr kan være fryktelig vanskelig å tattovere over.

Anonymous poster hash: f60d5...f15
  • Liker 3
Skrevet

Tusen takk for svar! Er det altså ingen mulighet å gjøre det i Norge før man er fyllt 18 år, selv om man har foreldres samtykke, eller er det bare det at det ikke anbefales?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Er det altså ingen mulighet å gjøre det i Norge før man er fyllt 18 år, selv om man har foreldres samtykke, eller er det bare det at det ikke anbefales?

Ville aldri gjort det et sted som lar en 16 åring tatovere seg, hverken med eller uten samtykke.

Anonymous poster hash: f60d5...f15

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen stedet som gjør dette, uansett om moren din kan holde deg i hånden.. Og skulle du komme over et slikt sted, så er det bare å styre unna...

Anonymous poster hash: d7811...332

AnonymBruker
Skrevet

post-37809-0-91043200-1433355996_thumb.j

Anonymous poster hash: 7fc98...d54
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De tatoveringsstudioene som tatoverer folk under 18 er gjerne de som er useriøse nok til at du ikke vil tatovere deg der. Jeg støtter de andre som har skrevet her, vent til du er 18 og få det gjort ordentlig. Bruk tid på å lese opp om studioer og tatovører og finn den du mener vil gjøre den aller beste jobben på akkurat det du vil :)

Anonymous poster hash: e79d1...f62

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gjort det uansett ville heller hatt arr en tattovering, tenk på når du blir gammel da? Da er det jo ikke så veldig fint med tattovering lenger tattovering me rynker ogsånt nei fysj. Støtter de andre over meg vent til du blir 18 i hvertfall og du må være helt sikker på at du vil det å og fjerne det etterpå igjen er ikke bare bare.

Anonymous poster hash: 00e9b...98e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ganske drøyt ut å ta så stor tatovering når du er 16 år. For din egen skyld ville jeg ventet noen år til. Det er ikke bare-bare å fjerne en sånn stor tatovering om du skulle angre. Det krever opp til flere behandlinger, og det gjør helt sinnsykt vondt. Du føler deg kanskje 100% sikker på at du ikke vil angre nå. Men det kan fort snu :) 

Anonymous poster hash: 3805b...cf0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok noen tatoveringer når jeg var 16 år. Dette var små greier og jeg kan ikke si at jeg har angret på det. De bare er det som en del av meg. Jeg tenker ikke på dem en gang. Er nå nesten 30år og skal for håpentlig vis snart få tatt min første sleeve :biggrin:

Men det er sant det som sies om seriøsiteten til de som tatoverer de under 18. Han som tatoverte meg var veldig lite seriøs(la an på meg og ringte meg på fritiden, vi snakker en mann på 35+ som gikk på en 16åring) og gikk konkurs et halvt års tid etterpå.

Anonymous poster hash: 75637...c80
Skrevet

Ha i bakhodet at det ikke er alle typer arr man kan tatovere over heller. De fleste tatovører ser først an arret før de kan gi noe ordentlig svar, men er det arr med store arrvev-flater, kan tatoveringen bli skikkelig stygg fordi blekket ikke vil feste seg ordentlig.

Og vent til du blir 18. Ikke bare for at du skal være 100% sikker på at du faktisk skal ha tatoveringen, men også for å unngå lugubre steder hvor du kan risikere å få både infeksjoner og stygge resultater.

AnonymBruker
Skrevet

VENT TIL DU BLIR 18!!!!!!

Holdt på å tatovere en stor greie på meg som hadde masse mening, en bra tatovering og ikke noe "tull". Men jeg er utrolig glad jeg ventet, du aner ikke hvor mye du kommer til å forandre deg frem til du er 18. En liten ting på ankelen har jo ikke så stor betydning, men sleeve.. Jeg syns det er tidlig å ta det når man er 20 jeg :laugh:

Anonymous poster hash: 4db15...887

Skrevet

Jeg tok tatovering for snart 2 år siden og jeg angrer ikke i det hele tatt. Jeg er snart 19 :) Jeg tok på Romeriket Tattoo Studio og betalte 2500,-. Den er ikke veldig stor. Min er på ryggen, og jeg ser den med mindre jeg titter bak meg i speilet. Jeg glemmer også ofte at jeg ahr den, så blir liksom ikke lei. Det er viktig å huske at når du har en tatovering du ofte ser, så kan du også komme til å bli lei av den. Så velg med omhu!  

Ikke gjør det i utlandet! Her i Norge er de veldig profesjonelle og sørger for at du får et sterilt startsett! Noen studioer tar i mot de som er 16, med underskrift av foreldrene.  Om dette er noe du sliter med, og forklarer saken til foreldrene dine er det jo en sjans for at de forstår deg. Det gjorde mine, siden jeg har et stygt arr etter en operasjon for noen år siden. 

Det høres ut som du har tenkt nøye gjennom hva du vil ha, og at tatoveringen betyr noe for deg.

Lykke til! Du finner nok ut av det! :biggrin:  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...