AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Hvor vanlig er det at kastrering av hund har absolutt ingen virkning på absolutt alle områder? :( Anonymous poster hash: 53793...d4d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Hvor lenge er det siden den ble kastrert og hvorfor ble den det? Hva var problemet?Anonymous poster hash: e1243...b62
Tabris Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Det er umulig å svare på. Men generelt sett hjelper kastrering bare på hormonrelaterte problemer. Og er heller ingen erstatning for trening. (Men hos hunder som stresser mye grunnet hormoner, så kan kastrering være det som gjør trening mulig). 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Hvor lenge er det siden den ble kastrert og hvorfor ble den det? Hva var problemet?Anonymous poster hash: e1243...b62 Cyster i prostata., kastrert for et år siden. Men har vært ekstremt stressa pga andre hunder, og tisper med løpetid. Markerer som en gal, fjern, får ikke kontakt, alltid vært ekstremt overhormonell og det er en pest og en plage at han er sånn. SELV SOM KASTRERT. Det har ikke endret seg et fnugg, ikke noe av den hormonelle oppførselen er borte. Og jeg får nesten nervøst sammenbrudd av alt stressetAnonymous poster hash: 53793...d4d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Det er umulig å svare på. Men generelt sett hjelper kastrering bare på hormonrelaterte problemer. Og er heller ingen erstatning for trening. (Men hos hunder som stresser mye grunnet hormoner, så kan kastrering være det som gjør trening mulig). Men ikke i dette tilfellet, hormonrelatert problemoppførsel består.. Og livet er like surt for alleAnonymous poster hash: 53793...d4d
Gjest Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Spørs på alder og! Noen er så gamle at hormonell atferd er innlært og dermed hjelper ikke kastrering, i noen tilfeller har jeg også sett de som blir verre etterpå og!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Spørs på alder og! Noen er så gamle at hormonell atferd er innlært og dermed hjelper ikke kastrering, i noen tilfeller har jeg også sett de som blir verre etterpå og! Ja, innlært er én ting, men snakker om oppførsel som ikke er innlært også. Anonymous poster hash: 53793...d4d
Tabris Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Høres veldig slitsomt ut for både dere og hunden. Jeg ville tatt kontakt med veterinær og en dyktig atferdsspesialist (sjekk f.eks www.nafs.no) og høre hva de vil råde.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Ja, innlært er én ting, men snakker om oppførsel som ikke er innlært også. Anonymous poster hash: 53793...d4d Tror du misforstod ordet innlært i denne sammenhengen.Anonymous poster hash: e1243...b62 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Høres veldig slitsomt ut for både dere og hunden. Jeg ville tatt kontakt med veterinær og en dyktig atferdsspesialist (sjekk f.eks www.nafs.no) og høre hva de vil råde. Finnes det hormondempende medisin? JA - det er slitsomt for alle. Skjønner ikke hvordan en bikkje kan være gæren etter tisper som løper, når han ikke har testiker lenger. Hormonproduksjonen skulle jo vært kuttet ut for lengst. Jeg hadde håpet godbiter var mer spennende etter kastrering, men nei... Vel, ikke sikkert han lever så mye lenger uansett pga en sykdom som kan være farlig, men man må jo tro at han overlever da...........Anonymous poster hash: 53793...d4d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #11 Skrevet 3. juni 2015 Tror du misforstod ordet innlært i denne sammenhengen.Anonymous poster hash: e1243...b62 Nei, med mindre du snakker om oppførsel hunden ikke har innlært seg selv? Sexdrømmer f.eks kan ikke innlæres verken av eier eller hund. Anonymous poster hash: 53793...d4d
Jeane Skrevet 3. juni 2015 #12 Skrevet 3. juni 2015 Hunder lærer seg mye på egenhånd. Reaksjonsmønster i en gitt situasjon, f.eks. løpsk tispe = uling. Selv når ikke hormonene styrer dette så trigger lukten adferden fordi det har blitt en uvane. Samme med markering. Hvis hunden kastreres for sent, så er det sannsynlig at hunden vil fortsette å markere selv om ikke det er hormonstyrt lengere. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #13 Skrevet 4. juni 2015 Hunder lærer seg mye på egenhånd. Reaksjonsmønster i en gitt situasjon, f.eks. løpsk tispe = uling. Selv når ikke hormonene styrer dette så trigger lukten adferden fordi det har blitt en uvane. Samme med markering. Hvis hunden kastreres for sent, så er det sannsynlig at hunden vil fortsette å markere selv om ikke det er hormonstyrt lengere. Kan det trenes vekk? Anonymous poster hash: 53793...d4d
Jeane Skrevet 4. juni 2015 #14 Skrevet 4. juni 2015 Kan det trenes vekk?Anonymous poster hash: 53793...d4d Det kan det, men jeg ville nok tatt kontakt med en adferdsspesialist for å få hjelp til dette. Hvor gammel er hunden?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #15 Skrevet 4. juni 2015 Det kan det, men jeg ville nok tatt kontakt med en adferdsspesialist for å få hjelp til dette. Hvor gammel er hunden? 4Anonymous poster hash: 53793...d4d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #16 Skrevet 4. juni 2015 Har ikke råd til adferdsspesialister. Har allerede brukt 2000kr hos veterinær, og skal bruke ytterligere 1500kr. Anonymous poster hash: 53793...d4d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå