Gå til innhold

Vinterbrud???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Gratulerer til alle dere som har og skal gifte dere - håper dere blir lykkelige! Det er en fryd å lese innleggene og se hvor lykkelige dere er!

Jeg er sånn halvveis i gang med å planlegge mitt eget bryllup, men er helt i startfasen, så jeg trenger noen tips.

Er veldig fristet av vinterbryllup. Jeg er en stor og rund dame, og tror jeg trenger en litt tung kjole, det passer ikke helt med en florlett kjole. Dessuten synes jeg det er sjarmerende og romantisk med bryllup i snøen. (og minst like romantisk med bryllup om sommeren, men noen må man jo velge.... :)

Er det noen av dere som giftet dere/skal gifte dere om vinteren? Har dere noen gode råd? Kanskje dere kan fortelle litt om hva dere planlegger?

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solskinn

Hei L.

Vi gifter oss 1. mars - jeg gleder meg til snö, skumring og masse stearinlys!!!

Vi skal gifte oss på fjellet, på en enkel fjellstue og i bunad, så jeg har egenlig ikke så mye tips. Men skulle jeg giftet meg hvit skulle jeg hatt en stor kappe eller cape over kjolen!

Lykke til med planleggingen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg 1. februar. Det er mye som gjnstår i planleggingen, men ideene rundt et vinterbryllup fikk vi raskt. Ute skal vi ha en lang rand med fakler. De er kjøpt inn allerede, for Ikea har hatt noen fine i slv med hvit stearin, penere enn de vanlige med blå kant rundt og rød stearin. Inne blir det masse hvite kubbelys rundt ved veggene. Jeg har fått kjøpt meg cape fra USA (Davids Bridal). Jeg skal ha hvit brudekjole, men har ikke funnet noen enda!

Lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg giftet meg på vinteren, ville jeg definitivt hatt fyrverkeri!!! Det kommer ikke til sin rett på sommeren, men er en vidunderlig avslutning på festen om vinteren. Fakler, islykter, snölykter og masse levende lys hörer automatisk med i min forestilling av hvordan et vinterbryllup må väre. Snökrystaller er vakre og egner seg fint som gjennomgangstema på invitasjoner, bordkort osv. Pynt med drapert tyll sprayet med perlemorsspray for å gi inntrykk av snö og dekorer bordene med hvite blomster.

Hmmm...dette hörtes unektelig flott ut? Blir helt misunnelig nå, skulle visst ha giftet meg på vinteren!

ps: Selv om du er "stor og rund" som du utrykker det selv, betyr ikke det nödvendigvis at kjolen må väre i et tungt stoff. Mange av disse kjolene som har lange florlette lag er faktisk flottere på litt store damer enn på små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelina: drapert tyll sprayet med perlemorspray hørtes spennende ut! Har du erfaring? Bilde? Hvite blomster er jeg enig med deg i. Vi har planer om masse hvite tulipaner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ingen bilder av dette, men det var noe jeg så i forbindelse med oppsett av en danseforestilling. Det så så florlett og skinnende ut at det festet seg i minnet. Har jo egentlig forstått at tyll kan väre veldig dyrt i Norge, spesielt hvis man trenger store mengder, men det er faktisk veldig flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...