Gå til innhold

Han ba lillebroren ta av seg jakken!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble kjørt hjem av daten (22 år), og tilfeldigvis passerte vi lillebroren hans (18 år). Han rullet ned vinduet, og nærmest skjelte ut lillebroren, som hadde lånt en av jakkene hans uten å spørre. Det var ikke akkurat varmt, 8 grader, og selv om det ikke regnet akkurat da, så hadde det regnet og det begynte igjen litt etter. Lillebroren måtte rett og slett gi fra seg jakken, og jeg ble litt sjokkert. Jeg antydet at jeg syntes det var noe unødvendig, men han sa at det hendte lillebroren lånte hans ting, og det var han lei av.

Var dette en moral reaksjon?

Anonymous poster hash: 7d477...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si.
Nå spørs det litt hvor langt det var for han å gå hjem da. Men uansett så synes jeg det var råtten gjort, og ville sagt ifra med en gang.



Anonymous poster hash: 05895...797
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dritt. Var det nå såå ille at han lånte den jakka. Han kunne ihvertfall fått ha den på til han kom hjem. Unødvendig at lillebroren måtte fryse og gjerne bli syk fordi storebroren er totalt urimelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en rar ting å gjøre.

 



Anonymous poster hash: e31e0...900
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lillebroren hadde "stjelt" jakken hans x antall ganger uten å spørre, og uten å huske at han ikke fikk lov, så skjønner jeg egentlig daten din litt.....en gang må man lære

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok reagert på at han ikke heller ba lillebroren om å gi han jakken tilbake snarest, men gutten må da vel få liv til å ha på jakken hjem?!

Heller få jakken tilbake enn at lillebror holder seg varm resten av turen? Dette hadde jeg reagert sterkt på.

Har ingen betydning at bror gjør dette som en vane å låne klær. Denne typen virker kort og aggressiv i måten han oppfører seg på.

Anonymous poster hash: 08f0b...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av dem er en dritt, men ikke godt å si hvem. Enten var det på sin plass (som noen skrev, enkelte lærer aldri uten konsekvenser, og man kan ikke gå rundt i livet og "låne" andres ting når det passer en) eller så var det ikke på sin plass, og da er ikke daten din helt god. Han får uansett solide minuspoeng for å ta den fighten foran deg, noe som i seg selv tyder på at han ikke er helt god, uavhengig av om det var riktig å la broren gå hjem uten jakke eller ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med at han lånte jakken.. er bare en jakke. Og det er broren. Mulig å være litt mer raus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn oppførsel synes jeg ikke noe om. Direkte slemt. Og at han i tillegg ikke er redd for å vise den siden av seg til deg allerede nå reagerer jeg også på.



Anonymous poster hash: 58673...dda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at å ta det oppgjøret foran daten sin, og ikke vente til en annen anledning, er det mest tvilsomme her.

Anonymous poster hash: 32fce...20e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sagt ifra, men hadde nok observert om han er en urimelig person med kort lunte. Det ville vært slitsomt å være sammen med en person som kjefter og irriterer seg over folk hele tiden.

Men for alt du vet kan det jo hende at lillebroren er den urimelige her.

 

Synes likevel at det kanskje var litt unødvendig å stoppe for å kjefte han opp. Det skaper jo bare drama! Gah :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sagt ifra, men hadde nok observert om han er en urimelig person med kort lunte. Det ville vært slitsomt å være sammen med en person som kjefter og irriterer seg over folk hele tiden.

Men for alt du vet kan det jo hende at lillebroren er den urimelige her.

 

Synes likevel at det kanskje var litt unødvendig å stoppe for å kjefte han opp. Det skaper jo bare drama! Gah :P

om lillebroren stadig stjeler jakken hans og det er et gjentagende problem så er det egentlig ikke så rart at han ble forbanna

Anonymous poster hash: a27d4...8b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om lillebroren stadig stjeler jakken hans og det er et gjentagende problem så er det egentlig ikke så rart at han ble forbanna

Anonymous poster hash: a27d4...8b3

Jojo men sosial intelligens, om han hadde hatt det, hadde fortalt ham at det der ikke var riktig tid og sted og vise sinnet sitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

om lillebroren stadig stjeler jakken hans og det er et gjentagende problem så er det egentlig ikke så rart at han ble forbanna

Anonymous poster hash: a27d4...8b3

 

 

Jojo men sosial intelligens, om han hadde hatt det, hadde fortalt ham at det der ikke var riktig tid og sted og vise sinnet sitt

 

Som Maleficenta sier...

Jeg skrev i innlegget mitt at TS på se an om det er daten eller lillebroren som er urimelig her. Men mener uansett at det var ganske teit måte å si fra på. Ikke så hyggelig for dudens date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av dem er en dritt, men ikke godt å si hvem. Enten var det på sin plass (som noen skrev, enkelte lærer aldri uten konsekvenser, og man kan ikke gå rundt i livet og "låne" andres ting når det passer en) eller så var det ikke på sin plass, og da er ikke daten din helt god. Han får uansett solide minuspoeng for å ta den fighten foran deg, noe som i seg selv tyder på at han ikke er helt god, uavhengig av om det var riktig å la broren gå hjem uten jakke eller ikke.

Ja, det var dette jeg reagerte på. Det kan gjerne være en god grunn til at han gjorde det, men han burde virkelig ha ventet til de var hjemme. Dette var ikke riktig situasjon til å opptre på den måten, og jeg hadde betvilt hans sosiale intelligens. 

 

Det faktumet at han lot broren gå hjem uten jakke synes jeg ikke var særlig ille. Det er ikke slik at man blir dødens syk av å gå uten jakke i 8 grader som 18-åring. Det hadde uansett vært på sin plass da han lånte jakken uten lov og broren åpenbart har uttrykt stor misnøye rundt dette. 

Anonymous poster hash: 72347...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...