Gå til innhold

kan jeg skrive dette som svar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha medikamentregning og fant ut at når man skal gjøre om fra mg/ml til % er det bare å dele med 10, skal man gjøre om fra % til mg/ml er det bare å gange med 10. 

 

Vil jeg få feil på dette? det er jo ikke feil, det er bare en forenkling av formelen, litt som en uskreven regel. Det er ikke feil mtp. på at det ALDRI blir feil hvis man gjør det på denne måten. 

 

Jeg kunne kanskje ha skrevet hele formelen for å være på den sikre siden, problemet er at jeg fant denne "uskrevne" regelen mens læreren holdt på tavla, og satte sammen 1 og 1 til 2, og dermed skjønte at "jasså, så enkelt er det. gange eller dele med 10" Men tilbake til problemet, problemet er at jeg har glemt den "egentlige" formelen. Det var bare å stryke ut nuller og dermed stod det "/10" eller "x10" igjen av formelen og da gadd jeg ikke å skrive ned alle de nullene gang på gang, så ble det til at jeg glemte den egentlige formelen.

 

Vil jeg få feil på dette? selv om jeg får riktig svar?

Hvis ja, noen som kan den "egentlige" formelen?

 

takker for svar som kommer raskt, har eksamen i morgen :)



Anonymous poster hash: a9b3e...4d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må lære deg medikamentregning på egen hånd, du har jo nettopp fått hjelpe til alle de andre oppgavene dine i en annen tråd.

Anonymous poster hash: 1de85...cb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg medikamentregning på egen hånd, du har jo nettopp fått hjelpe til alle de andre oppgavene dine i en annen tråd.

Anonymous poster hash: 1de85...cb0

HÆÆÆÆ? nei. jeg kan medikament regning? Jeg er bare redd læreren min vil stryke meg for "du viste ikke utregning" da jeg tar det meste i hodet. vi hadde en prøveeksamen hvor jeg ble ferdig på 15 min med alt rett. (prøveeksamen ble ikke sensurert, vi fikk bare fasit på mail hvor alt da var rett"

 

kanskje har du lært at du ikke er synsk alikevel?

er ikke KG norges største forum? tror det er GANSKE mange studenter landet rundt som skal ha medikament nå som det nærmer seg sommer, være de som strøk tildligere eller de som trenger det til studie. ;)

 

be positive :)

Anonymous poster hash: a9b3e...4d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å bruke formelen dere har lært for å sikre at du gjør det rett.

Kan være det går fint å bruke forenklet formel, men er det noe du er villig til å sjanse på? Kunne du eventuelt spurt foreleser om det på mail?

Anonymous poster hash: d490d...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, ser nå at du har eksamen i morgen.

Du må selv se det an om du sjanser på det. Er det rett svar, vil du få poeng for det, men ja, de kan trekke deg om du ikke viser 《rett》 formel.

Masse lykke til på eksamen i morgen <3

Anonymous poster hash: d490d...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, ser nå at du har eksamen i morgen.

Du må selv se det an om du sjanser på det. Er det rett svar, vil du få poeng for det, men ja, de kan trekke deg om du ikke viser 《rett》 formel.

Masse lykke til på eksamen i morgen <3

Anonymous poster hash: d490d...62f

Takk <3 tror det skal gå bra, bare usikker på om jeg tørr å bruke den forenklede formelen eller ikke. men så er det jo ikke verdens undergang om jeg må ta den på nytt pg. det, har jo ikke lest noe, synes jo det er ganske enkel matematikk sånn i forhold til hva vi hadde på vidregående. :) men takk igjen du :)

Anonymous poster hash: a9b3e...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk <3 tror det skal gå bra, bare usikker på om jeg tørr å bruke den forenklede formelen eller ikke. men så er det jo ikke verdens undergang om jeg må ta den på nytt pg. det, har jo ikke lest noe, synes jo det er ganske enkel matematikk sånn i forhold til hva vi hadde på vidregående. :) men takk igjen du :)

Anonymous poster hash: a9b3e...4d9

Godt å ha en positiv instilling. :) Om du får feil kan du gjerne be om begrunnelse. Om den er at utregning ikke er godkjent og du blir tatt for fusk eller liknende, så får du rett og slett klage og si at du er for smart til å bruke tid på noe som kan gjøres enklere ;)

Anonymous poster hash: d490d...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha en positiv instilling. :) Om du får feil kan du gjerne be om begrunnelse. Om den er at utregning ikke er godkjent og du blir tatt for fusk eller liknende, så får du rett og slett klage og si at du er for smart til å bruke tid på noe som kan gjøres enklere ;)

Anonymous poster hash: d490d...62f

Garantert at jeg består 😊 sammenlignet svarene med de andre. Ps. Så brukte jeg godt tid på å skrive alt riktig mtp. Formelene og gadd ikke å spare noen minutter på å skrive mine hjemmelagde formler som fungerer 😊 yeyy sommerferie ✌🏼️

Anonymous poster hash: a9b3e...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert at jeg består sammenlignet svarene med de andre. Ps. Så brukte jeg godt tid på å skrive alt riktig mtp. Formelene og gadd ikke å spare noen minutter på å skrive mine hjemmelagde formler som fungerer yeyy sommerferie ✌

Anonymous poster hash: a9b3e...4d9

Så bra! :) Godt å høre!

Anonymous poster hash: e82b6...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ALLTID vise korrekt utregning.



Anonymous poster hash: c6a74...8ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...