Gå til innhold

HIT - Høgskolen i Telemark, erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med HiT? Har kommet inn der, men ikke hørt noe om skolen. Skal gå i Porsgrunn evt, visst ikke blir det mest sansynlig HiB.

Vill gjerne høre litt erfaringer og tanker rundt skolen :)



Anonymous poster hash: d2639...e75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått der et par år. Spørs veldig hvilken linje du går. Sykepleie er utrolig god linje, lærer er en ganske dårlig en. Ifølge meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå bhglærer der til høsten (forhåpentligvis). Har venninner som går der og har gått der (i Porsgrunn) og de er fornøyde.



Anonymous poster hash: 8012f...a2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en venninne der og ho er veldig fornøyd. Selve skolen synes jeg er veldig fin. To store kantiner og flere leseplasser. Nettopp bygd ut biblioteket også. Har blitt ordentlig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du om du har kommet inn forresten? Har vi fått beskjed allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gass og energiteknologi på meg! Er et pluss at skolen er fin, selv om det kanskje ikkje har så stor betydning i det store bildet. 
Hvordan er studentmiljøet? Lett å bli kjent med andre? :) 
Blir jo å flytte flere timer hjemmefra - for første gang.



Anonymous poster hash: d2639...e75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir gass og energiteknologi på meg! Er et pluss at skolen er fin, selv om det kanskje ikkje har så stor betydning i det store bildet.

Hvordan er studentmiljøet? Lett å bli kjent med andre? :)

Blir jo å flytte flere timer hjemmefra - for første gang.

Anonymous poster hash: d2639...e75

Første ukene fokuseres det veldig på å bli kjent, men jeg er fra Porsgrunn så jeg var aldri så interessert i det. Fadderne er flinke til å ta med de nye studentene ut og det blir ofte satt opp fester og gode muligheter for å bli kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar ja, fikk det tildlig i mai. Men jeg har kommet inn via Y-veien da.. Vet ikke om det har noe å si. 
Er litt det jeg tenker på, visst det er mange lokale så er kanskje ikke så mange interessert i å bli så godt kjent? Eller er det mange tilflyttere også?



Anonymous poster hash: d2639...e75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tilflyttere ja, bare jeg som kan Være litt sosialt tilbakestående :nigo: Begynner ofte første uke med forskjellige bli-kjent leker. Tror ikke dere skal få noe problem med bekjentskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, okei!  :fnise: 
Hvordan er Porsgrunn som by da? Regner ikke med det er så veldig stort egentlig.. Og utelivet?



Anonymous poster hash: d2639...e75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske liten by, og selv føler jeg det er lite å finne på men nå er jeg litt lei hele byen da. Har jo bodd her en stund :P Men det er en del utesteder som er veldig populære så er det jo bare 10 minutter unna Skien og fritidsparken. Alltids noe å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Porsgrunn, men studerer selv i Trondheim for tiden. Jeg ELSKER å komme til porsgrunn, hver eneste gang! Har jo bodd her snart 22 år, og selvfølgelig finnes det større byer og bedre uteliv, men jeg vil si at Porsgrunn kan by på mye bra selvom vi ikke er en av norges største byer! :) Har utrolig mange venner som studerer på HiT, og som nevnt over her, er det veldig forskjellig på linjene. Skolen i seg selv er veldig fin, studentmiljøet er ganske bra, og min søster som har studer der, og nå flyttet til Bergen savner virkelig studiemiljøet og livet her i Porsgrunn! Er mange studentboliger i umiddelbar nærhet til skolen også! :) Porsgrunn er en veldig fin by, spesielt på bryggene i sentrum er det mange koselige kafeer :) Nå er det ikke så utrolig mye liv i sentrum lengre på grunn av kjøpesenteret (Down Town som det heter  :fnise: ), men likevel skjer det jo alltids noe i denne byen her, egentlig! Alt fra den internasjonale teaterfestivalen, sommerfestivaler, ølfestivaler og så har du jo Langesund som også har wrightegaarden, spesielt på sommeren :) Skien er jo bare en kort busstur unna, og der har man jo klartepark, badeanlegg og slike ting! Utelivet er greit, og det er som regel fult på lørdager i byen! Litt å velge i også, og når skien er såpass nære er det jo nesten like enkelt å dra ut der hvis man blir lei av samme stedene i Porsgrunn :) 



Anonymous poster hash: 82043...65a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkte byen en gang for noen år siden.. Husker det som en veldig fin by! 
Veldig vanskelig å velge da, kjenner ingen som har gått der. Noen som aner noe om gass- og energiteknologi linjen da?  :biggrin: 

- TS



Anonymous poster hash: d2639...e75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos Porsgrunn...

 

Ei venninne av meg flyttet hit for ca ett år siden (ble kjent med henne via jobb), og hun sa at Porsgrunn (og Grenland generelt) er veldig kjølige mennesker i den forstand at alle har sine egne "klikker". Vet nå ikke helt om det stemmer, men jeg har nå mine kompiser og venninner, og syns da vi inkluderer andre. Men hun mente visstnok at det var veldig vanskelig å bli kjent med folk herfra.

 

Utover det, så syns jeg selv at Porsgrunn er en fortreffelig by. Veldig koselig her om sommeren, og Langesund er rett og slett litt magisk når nettene er lyse og korte, og mange deilige steder å bade :) 



Anonymous poster hash: 8012f...a2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Skien selv som er nabobyen til Porsgrunn, men studerer i Trondheim! Jeg har noen venninner som studerer barnehagelærer på HiT, og det virker som det er en grei skole. Jeg personlig ville aldri studert i Porsgrunn, synes hele Grenland er kjedelig igrunn. Utelivet er ikke spesielt mye å skryte av heller i forhold til Trondheim, Bergen eller Oslo! I min oppfatning virker heller ikke studentmiljøet til å være sånn kjempebra, men det kan hende det er fordi de jeg kjenner som studerer på HiT er opprinnelig fra Skien, og har sine venner her osv, så de gidder kanskje ikke å være med på så mye forskjellig. 
 

Vil også si at det er sant det med at det er mye klikker osv. Folka som bor der, har sine egne "gjenger" og folk man er sammen med. Tror det kan være vanskelig å komme innpå enkelte. Jeg vil egentlig bare fraråde deg hele Porsgrunn egentlig... MEN, jeg som er herfra elsker jo å komme hjem i sommerferier, juleferier osv. Men det holder med de feriene ja. :)



Anonymous poster hash: 5b043...595
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ, skummelt.. Jeg var ganske innstilt på Porsgrunn nå -  men begynner å tvile!

 



Anonymous poster hash: d2639...e75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...