Gå til innhold

Dum drøm?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en drøm om å bli cellist!

 

Jeg begynte å spille Cello for 2 år siden, og det går strykende i positiv forstand.



Anonymous poster hash: 84e55...093
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så ble det postlagt før jeg fikk skrevet ferdig ...

 

Jeg tør ikke si det til spillelæreren min, men jeg ønsker å bli veldig god, så god at jeg kan leve av det.

Hvor stor sannsynlighet tror dere det er egentlig, når jeg er 28?



Anonymous poster hash: 84e55...093
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du bare glemme. Du klarer aldri å ta igjen de aller dyktigste, som har spilt godt over 20 år lenger enn deg.

Anonymous poster hash: 04b62...3f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du bare glemme. Du klarer aldri å ta igjen de aller dyktigste, som har spilt godt over 20 år lenger enn deg.

Anonymous poster hash: 04b62...3f8

 

Om man har talent, da, og tar ting lett?

Anonymous poster hash: 84e55...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øver du inntenst, og har talent, så kan du sikkert bli flink nok til å få jobb i et orkester hvertfall :) Men man må ofre mye for å satse på å bli musiker! Bare vær sikker på hva som er viktigst for deg :) 



Anonymous poster hash: 4e2ea...aa3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Øver du inntenst, og har talent, så kan du sikkert bli flink nok til å få jobb i et orkester hvertfall :) Men man må ofre mye for å satse på å bli musiker! Bare vær sikker på hva som er viktigst for deg :)

Anonymous poster hash: 4e2ea...aa3

 

 

Ja, hva slags orkester er det snakk om? Må man studere på musikkskole før man får jobbe i orkester?

Har du selv erfaring med å være musiker? :)

Anonymous poster hash: 84e55...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, du har egentlig bare 3 valg:

1 Satse. Enten lykkes du eller så vet du med deg selv at du har prøvd. Garantert suksess i form av mestringsfølelse uansett utfall.

2 Ikke prøve. Garantert mislykkethet i form av resignasjon og visshet om egen feighet.

3 Etter en nøye og realistisk vurdering bestemme deg for at dette likevel er et for stort offer for deg (familieliv, jobb, barn e.l) Da kan du fortsette hobbyspillingen og være fornøyd med det.

Men om du virkelig, virkelig drømmer om dette så er det kun en realistisk mulighet: sats. Om så sjansen er en til 10 000 så er det bedre enn alternativet. Som er å feile uten engang å prøve. :vetikke:

Anonymous poster hash: 8871f...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du har egentlig bare 3 valg:

1 Satse. Enten lykkes du eller så vet du med deg selv at du har prøvd. Garantert suksess i form av mestringsfølelse uansett utfall.

2 Ikke prøve. Garantert mislykkethet i form av resignasjon og visshet om egen feighet.

3 Etter en nøye og realistisk vurdering bestemme deg for at dette likevel er et for stort offer for deg (familieliv, jobb, barn e.l) Da kan du fortsette hobbyspillingen og være fornøyd med det.

Men om du virkelig, virkelig drømmer om dette så er det kun en realistisk mulighet: sats. Om så sjansen er en til 10 000 så er det bedre enn alternativet. Som er å feile uten engang å prøve. :vetikke:

Anonymous poster hash: 8871f...2d0

 

Jeg ønsker å satse, ja, og om jeg ikke blir god nok så kan jeg heller underholde meg selv og familie/venner med min cello.

Jeg tror det jeg er mest redd for er hva folk skulle tenke om at jeg snart er 30 og prøver å komme frem i musikkverdenen ... kanskje redd for at de skal le av meg, eller redd for at de skal ta det som en fornærmelse at jeg skulle tro at jeg skulle være bedre enn de som har spilt siden de var barn/tenåring...

Anonymous poster hash: 84e55...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du bare glemme. Du klarer aldri å ta igjen de aller dyktigste, som har spilt godt over 20 år lenger enn deg.

Anonymous poster hash: 04b62...3f8

Dette er jeg enig i. TS virker nok litt vel optimistisk. De fleste som satser innenfor dette området har startet fra de var små av og har øvd flere timer daglig opp gjennom herrens mange år. Her gjelder det ikke bare å ta ting lett og å ha talent innenfor noe og begynne på en slik karriere når man er snart 30 år. Det er ikke særlig realistisk. Selvsagt kan jo du være unntaket, men det er tvilsomt. 

Anonymous poster hash: 5eaa5...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øver du inntenst, og har talent, så kan du sikkert bli flink nok til å få jobb i et orkester hvertfall :) Men man må ofre mye for å satse på å bli musiker! Bare vær sikker på hva som er viktigst for deg :)  Anonymous poster hash: 4e2ea...aa3

Man får ikke jobb i et profesjonelt orkester uten å ha en grad i utøvende musikk. Og selv for de med rett utdanning er nåløyet svært trangt. De aller fleste med den utdanningen livnærer seg som musikklærere i skole og kulturskole, evt omskolerer seg. Og husk at absolutt alle disse hadde et stort talent og begynte instrumentopplæring som svært unge.

Anonymous poster hash: 04b62...3f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...