AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Jeg leter forgjeves etter en lege med empati og forståelse. Byttet en del leger ut pga mangel av begge deler og fikk en ny fastlege i går som jeg var hos da - han hadde fått utrolig mange gode tilbakemeldinger på legelisten, men følte meg rett og slett usynlig. Han avbrøt meg og tok ikke psykiske plager jeg hadde i tillegg til fysiske seriøst. Han sa, ja disse psykiske plagene kan jo ha bli påvirket av de fysiske. Joda, men jeg sliter psykisk. Jeg er svært deprimert, og har opp og ned perioder - hatt det i flere år. Han brydde seg ikke, turte ikke brette ut mer pga mangelen hans på empati. Jeg trenger en ny lege i OSLO, en som viser forståelse for både fysiske og psykiske plager. En som ikke har en ovenfra og ned holdning.. Finnes det? Gjerne i Frognerområdet. Har en fastlege jeg har kjempelyst til å komme til, vært hos han da min tidligere fastlege ikke hadde tid og er storfornøyd - men han har ingen ledige plasser igjen (forståelig). Var hos han 1 gang, og han hadde mer forståelse enn min daværende fastlege. Vær så snill og foreslå en for meg? Lurer også på om det er mulig å få fremskyvet prosessen ang bytte? Vet det tar 1 mnd normalt men jeg trenger hjelp, ingen av legene ser meg eller vil hjelpe. De bare sykemelder meg en uke av gangen og tror alt går over av seg selv, det er ikke løsningen... Hilsen fortvilet ung jente.. Anonymous poster hash: 13264...3c0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Hvis du har byttet mye rundt og mener det er noe galt med alle leger, så bør du gjerne se på om det du forventer av fastlegen din er helt realistisk. En fastlege er ikke en nikkedukke som si ja og ok til alt du vil ha, du må tåle å bli motsagt. Vedkommende skal heller ikke dulle med deg for at du syns det er å ha empati, han skal sørge for rett behanling, ikke koseprat.Anonymous poster hash: 2ff2d...50e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #4 Skrevet 2. juni 2015 Hvis du har byttet mye rundt og mener det er noe galt med alle leger, så bør du gjerne se på om det du forventer av fastlegen din er helt realistisk. En fastlege er ikke en nikkedukke som si ja og ok til alt du vil ha, du må tåle å bli motsagt. Vedkommende skal heller ikke dulle med deg for at du syns det er å ha empati, han skal sørge for rett behanling, ikke koseprat.Anonymous poster hash: 2ff2d...50e Har kun byttet en gang i år. Sist jeg byttet var vel for langt over 1 år siden. Grunnen til bytter har vært på grunn av flytting. Du svarte forøvrig ikke på spørsmålet mitt, hold deg saklig eller la være å svare. Når legens svar alltid er å sykemelde meg et par dager også thats it, da er de ikke mye kompetente leger. TS Anonymous poster hash: 13264...3c0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #5 Skrevet 2. juni 2015 Har kun byttet en gang i år. Sist jeg byttet var vel for langt over 1 år siden. Grunnen til bytter har vært på grunn av flytting. Du svarte forøvrig ikke på spørsmålet mitt, hold deg saklig eller la være å svare. Når legens svar alltid er å sykemelde meg et par dager også thats it, da er de ikke mye kompetente leger. TSAnonymous poster hash: 13264...3c0 Anbefaler Dr. Per Johan Askim på Majorstua! Anonymous poster hash: 38816...eb7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå