Gå til innhold

Nattevakter, se hit.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å gå netter, og har bare noen spørsmål. Vet at det er individuelt meg greit med tips.

1. Går du rett og legger deg, eller sitter du oppe litt?

2. Hvor lenge sover du ca etter nattevakt, om du har flere på rad?

3. Hvilken natt er den verste? Første, i midten eller siste?

Anonymous poster hash: d715a...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jobber bare som vikar i ferier og ellers når jeg er hjemme

 

1. sitter alltid oppe litt, times tid kanskje før jeg legger meg

2. om det er de første, og jeg skal på natt igjen prøver jeg å få sovi fra kl9 til minst kl 14, helst kl 15. 

om det er siste natta, eller jeg har bare ei, så legger jeg meg kl 9 og står opp kl 12, for da klarer jeg å legge meg normalt til kvelden igjen

3. syns natt 2 er den verste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg skal begynne å gå netter, og har bare noen spørsmål. Vet at det er individuelt meg greit med tips.

1. Går du rett og legger deg, eller sitter du oppe litt?

2. Hvor lenge sover du ca etter nattevakt, om du har flere på rad?

3. Hvilken natt er den verste? Første, i midten eller siste?

Anonymous poster hash: d715a...350

Nå jobber jeg ikke netter lenger, men har gjort det tidligere.

Tok meg mat, og la meg med en gang.

Skulle jeg på ny natt så sov jeg til ca 16. Om jeg ikke skulle på ny natt, sov jeg til 12-13.

Syntes nr3, av fire var værst.

Ellers likte jeg veldig godt å jobbe netter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne å gå netter, og har bare noen spørsmål. Vet at det er individuelt meg greit med tips.

1. Går du rett og legger deg, eller sitter du oppe litt?

2. Hvor lenge sover du ca etter nattevakt, om du har flere på rad?

3. Hvilken natt er den verste? Første, i midten eller siste?

Anonymous poster hash: d715a...350

 

1. Da jeg gikk 12t nattskift velta jeg rett i seng, men på 8t så pleier jeg å må "gire ned" litt før jeg legger meg. Bare ikke sitt med TV, mobil, data osv. pga. lyset.

 

2. Varierer voldsomt! Alt fra 0 til 10 timer, kommer an på om jeg må opp på skolen(student).

 

3. Nja, den første natten er det så mye nytt at det skal godt gjøres å sovne, etterhvert blir man tryggere men da er man også mer vant med nattvåk. Så synes ikke noen er spesielt tunge.

Anonymous poster hash: cd4be...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere?

Anonymous poster hash: d715a...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Jeg er som regel oppe en times tid før jeg legger meg.

Sover som oftes til ca 15.00, men det varierer. Så legger meg kl 09, og står opp i 15-tiden. Jobber ti- timers vakter.

Syns den første vakten er verst, fordi jeg da har stått tidlig opp den dagen og har som regel bare sovet rundt en time på dagen ( har barn).

Glemte å nevne at når jeg sover etter siste nattevakt, så står jeg opp i 13-tiden for å ikke ødelegge nattesøvnen. Funker som bare det:-)

Endret av Trolletrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er som regel oppe en times tid før jeg legger meg.

Sover som oftes til ca 15.00, men det varierer. Så legger meg kl 09, og står opp i 15-tiden. Jobber ti- timers vakter.

Syns den første vakten er verst, fordi jeg da har stått tidlig opp den dagen og har som regel bare sovet rundt en time på dagen ( har barn).

Glemte å nevne at når jeg sover etter siste nattevakt, så står jeg opp i 13-tiden for å ikke ødelegge nattesøvnen. Funker som bare det:-)

Takk for tips. Har nå fått prøvd ut 3 netter. Gjorde nokså likt.

 

Eneste jeg har ikke klart å sove lengre enn til 2 etter nattevakt, men har lagt meg nedpå kl 1800 og halv sovet (har ikke barn).

 

Men jeg merker at jeg sliter litt når jeg spiser mat i 4 tiden. Hva spiser du iløpet av natten som regel?

Anonymous poster hash: d715a...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Hender innimellom at jeg heller ikke får sove så lenge som jeg vil/har behov for. Men da tar jeg det for det er, og så ferdig med det. Jeg stresset mye mer med søvnen FØR jeg fikk barn, og var veldig avhengig av å få nok timer søvn osv. Nå vet jeg derimot at det går fint selv om jeg har en nattevaktperiode der jeg sover lite.

Min fordel nå når jeg har barn, er at jeg blir tvunget inn i en normal døgnrytme, mens jeg tidligere kunne skeie mer ut hvis jeg ikke fikk sove osv. Jeg står opp mellom kl 07 og 08. hver eneste dag jeg ikke jobber, uansett om jeg har sovet eller ikke. Tror det hjelper på den generelle søvnen, faktisk. Men ser at det kan være en vanskelig ting å gjøre hvis man ikke har barn ;-)

Ellers hadde jeg lagt meg tidligere enn 09 etter nattevakt hvis det ikke var for at jeg bruker 50 min hjem, og småprater litt med datteren min før jeg legger meg. Og så er det viktig å ha blendingsgardiner og minst mulig støy/ørepropper når du legger deg, ikke være veldig sulten, tørst eller må på litt på do.

Når jeg er på jobb, så prøver jeg å ikke spise så mye. Men spiser ca 2 grove brødskiver og drikker ganske mange kopper grønn te. Og så må jeg nok innrømme at jeg drikker en 1/2 liter Pepsi Max også. Ikke det sunneste, men veldig bra for meg;-) Enkelte ganger har jeg spist en brødskive før jeg legger meg, andre ganger ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Nattevakt fra 22.00 til 07.30. Jeg kommer hjem i 8 tiden og sover fra 9 til 15.00. Har jeg ikke vakt natten etter sover jeg til 12.00 og sover til vanlig tid som er 00.00. 
  • Jobber 50 % natt
  • Den første natten er verst. 

Anonymous poster hash: d9e49...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet natt gikk jeg å la meg med en gang.

Sov fra 9-13-14. Jeg ønsket med vilje å være litt trøtt da jeg gikk på ny nattevakt siden det økte sjansene for at jeg greide å sove litt mellom slagene på jobb. ( selv om vi strengt tatt ikke skule det)

Syntes ikke det var så store forskjeller på vaktene...

Anonymous poster hash: 5e2f0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...