Gå til innhold

Hva er/var ditt verste fag på VGS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gym, fordi jeg verken er atletisk eller komfortabel med min egen kropp. Foretrekker fag hvor jeg kan bruke hodet eller være kreativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matte. Det ble et alt for stort hopp i vanskelighetsnivå fra u.skolen til VGS, kombinert med færre mattetimer (gikk tegning) og lærere som ikke var så flinke til å lære bort. Gikk ut fra ungdomsskolen med 5 i matte, første årets VGS greide jeg såvidt å skrape til meg en 2. Etter det hadde jeg ikke matte mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matte var jo konge!

 

Litt vanskelig å peke ut et hat-fag, fikk 5 eller 6 i alle fag (litt sniskryt, som det så fint heter!) Engelsk var vel det minst gøyale faget, mest pga. læreren.



Anonymous poster hash: f6c89...113
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gym har alltid vært helt forferdelig.

Og engelsk.

Anonymous poster hash: 16b2b...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Matte. Som én over sa så ble det veldig stort hopp i vanskelighetsgraden, og for en latsabb som meg så gikk ikke det så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fag jeg hadde med min klasse, i hovedsak matte, tysk (de fleste i min klasse hadde tysk), norsk, økonomi, historie og naturfag. For min del var det på grunn av mobbingen. Jeg grudde meg til hver eneste time jeg hadde disse fagene og drømte meg bort til engelsk-, samfunnskunnskap- eller spansktimene hvor jeg slapp å være sammen med klassen min. 

 

Egentlig har jeg vært en sterk elev. Jeg hadde firere, femmere og seksere i alle fag på ungdomsskolen, deriblant seksere i tysk, femmere i norsk osv. På vgs gikk jeg rett til treere i de fleste fag jeg hadde med klassen min. Naturfag var kanskje aller verst, hvor jeg måtte være labpartner med en av mine verste mobbere.

 

Økonomifaget var ille aller mest på grunn av læreren. Jeg klarte meg greit, jeg fikk til og med femmer i faget. Problemet var at han kunne finne på å si slike ting som "nå har Yvonne gjort det så bra på tentamen at hun har gått fra en treer til en femmer, så da skal vi ut og ha en muntlig prøve for å se om hun kan klare å få femmer i faget". Jepp. For en som ble mobbet av klassen sin så var det ganske vondt. Spesielt fordi alle hadde så vanvittig høyt snitt når det gjaldt karakterer. Bare det å få treer på en prøve var en dødssynd i en klasse hvor snittet i økonomi lå på 5,5. 

 

Noen år senere tok jeg derimot min lille personlige revansj ved å blant annet få B i naturfag på lærerhøgskolen, med blant annet A i kjemi. Mange av fagene jeg gjorde det relativt dårlig i (selv om jeg aldri havnet under 3) klarte jeg å heve ganske mye da jeg tok lærerutdanningen.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Gym.
Hadde det ikke vært for privatisteksamen tror jeg ikke jeg hadde kommet meg gjennom videregående på grunn av gym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gym og matte !
Til tross for at jeg da var kjempe aktiv i både ridning, håndball og fotball. Har astma, og skårer derfor veldig dårlig på tester som cooper testen og den andre testen som jeg ikke husker hva heter. De går hvertfall ut på at du skal løpe til du stuper, og mine lunger er ikke laget for slikt:p 2.året fikk ikke det utslag på karakteren, for læreren vi hadde da stoppet meg når pipingen i lungene begynte, og slo fast at disse testene ikke skulle slå ut på min karakter. Fikk da 5. 
Tredje året synes læreren jeg hadde da at alle kunne oppnå god kondisjon problemfritt selv med astma, da løp jeg til jeg besvimte og fikk 3 på grunn av manglende utføring. God opplegg  :dry: Leverte klage med legeattest (samme som også læreren hadde sett tidligere), men det ble ikke tatt hensyn til. 

Matte forsto jeg ingenting av, og mattelæreren var dårlig i både norsk og det å lære bort. Fikk 3.

På høyskolenivå har jeg nå A i mattematikk. Synd man skal være så prisgitt hvem som lærer det bort!
Jeg kan enda ikke jogge i hurtig tempo nonstop, men er fremdels god i alle sporter som tidligere er nevnt.
Jeg er nok best i intervall faktisk, og det er jo det man må i disse sportene :)  Læreren min hadde nok blitt overasket hadde han giddet å komme hjem å se på premie hylla :fnise:  Jeg tror rett og slett han trodde jeg var lat. 

 

Endret av MockingJay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naturfag, men det hjalp å ta faget opp. Er biolog i dag :)



Anonymous poster hash: e1e4f...135
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gym.

Hadde det ikke vært for privatisteksamen tror jeg ikke jeg hadde kommet meg gjennom videregående på grunn av gym.

Det er rene vanviddet! Vi mister mange dyktige folk på grunn av idioti.

Anonymous poster hash: e1e4f...135

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matte, så utrolig mye unyttig! (Og irriterende at de som var skolematte-smart og fikk 6'ere, var helt udugelig i hoderegning)

Anonymous poster hash: 479be...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Matte, så utrolig mye unyttig! (Og irriterende at de som var skolematte-smart og fikk 6'ere, var helt udugelig i hoderegning)

Anonymous poster hash: 479be...258

 

Høh? Vi som var skolematte-smarte og fikk 6 var udugelige i hoderegning? For noe vås.

Anonymous poster hash: f6c89...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er rene vanviddet! Vi mister mange dyktige folk på grunn av idioti.

Anonymous poster hash: e1e4f...135

 

 

Om man ikke klarer en 2'er i gym, så har man ikke så mye å gjøre verken her eller der.

Anonymous poster hash: f6c89...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh? Vi som var skolematte-smarte og fikk 6 var udugelige i hoderegning? For noe vås. Anonymous poster hash: f6c89...113

Dro kanskje litt mange under en kam der, beklager :) Det var hvertfall tilfelle i min klasse..

Anonymous poster hash: 479be...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...