Gå til innhold

Misunnelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns det er hyggelig å kunne glede meg på andres vegne.

Anonymous poster hash: 4381c...472

Men det er da mulig å gjøre begge deler? Misunnelse betyr jo ikke at man ikke gleder seg for de som har det bra; bare at man skulle ønske man hadde det slik selv. Et vennepar av meg var på en to ukers USA-tur i vinter. Jeg var selvfølgelig misunnelig; jeg skulle også gjerne hatt en slik tur! Men gud som jeg koste meg for dem når jeg så bildene de la ut, hvor glade de var og hvor fint de hadde det. Det var jo bare helt herlig å se! Jeg blir skikkelig glad når venner kjøper hus, flytter avgårde pga jobb og utdanning, og livet går deres vei. Er jeg misunnelig? Jepp. Men det gjør meg da ikke mindre i stand til å være glad for dem fordet...?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men det er da mulig å gjøre begge deler? Misunnelse betyr jo ikke at man ikke gleder seg for de som har det bra; bare at man skulle ønske man hadde det slik selv. Et vennepar av meg var på en to ukers USA-tur i vinter. Jeg var selvfølgelig misunnelig; jeg skulle også gjerne hatt en slik tur! Men gud som jeg koste meg for dem når jeg så bildene de la ut, hvor glade de var og hvor fint de hadde det. Det var jo bare helt herlig å se! Jeg blir skikkelig glad når venner kjøper hus, flytter avgårde pga jobb og utdanning, og livet går deres vei. Er jeg misunnelig? Jepp. Men det gjør meg da ikke mindre i stand til å være glad for dem fordet...?

"misunne

mis|unne verb ikke unne; være bitter eller sjalu over at en annen har visse fordeler og ønske at en selv får de samme fordelene"

Hvis du genuint gleder deg på andres vegne, er du ikke misunnelig.

Anonymous poster hash: 4381c...472

Skrevet

Javel, da vet jeg ikke hvilket ord som er mer riktig å bruke.

Gjest Jean Valjean
Skrevet

Jeg vil ikke si jeg er misunnelig. Men jeg skulle ønske at jeg hadde evnen til å male og tegne skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...