Gå til innhold

Misunnelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du misunnelig på noen, eller opplever at andre er det? I såfall, hvorfor?

Hva gjør du for å holde igjen de negative følelsene?

Det sies at "Det finnes mange veier til hat - misunnelse er den korteste veien"

Er du enig i det utsagnet? Jeg mener at misunnelse er en veldig negativ greie, og kan ødelegge vennskap/relasjoner.

Anonymous poster hash: 69ca9...22d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Misunnelige mennesker er svake mennesker. Man må tilgi dem for deres dårskap.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er misunnelig på alle som har penger at the moment. Ikke noe mer enn det.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal folk ha misunnelse til andre? Jeg lever topp som student og har nok råd til alt!

• Liker 1
Skrevet

Misunnelig på de som har fri i dag, glede meg te helg!!

Skrevet

Hvorfor skal folk ha misunnelse til andre? Jeg lever topp som student og har nok råd til alt!

Så bra for deg. Jeg lever også som student og har så vidt råd til husleie. Folk er da forskjellig

Skrevet

Jeg er misunnelig på de som lever trygge, stabile liv, som har god helse og kan arbeide.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er misunnelig på de som lever trygge, stabile liv, som har god helse og kan arbeide.

Den kan jeg faktisk forstå. Synes det er verre med de som er  misunnelige på folk som har fått belønning for egeninnsats.

Endret av Summers
Skrevet

Her var det mye skinnhellige folk!

Jeg misunner de veldig rike, de vakre, de unge, de med ting jeg aldri kan få.

Skrevet

Jeg føler ikke jeg misunner noen, kan f. eks si "Ååå, jeg misunner deg" (med et glimt i øyet og smil om munnen, men samtidig være glad for andre .)men har opplevd misunnelig oppførsel fra andre. Det er ikke særlig hyggelig.

Det ødelegger når den andre personen ikke kan glede seg på mine vegne, og åpenlyst snakker nedsettende om det jeg skal gjøre, eller ting hun synes var stygt, men ender opp med å gjøre/kjøpe akkuratt det samme. Hadde ei venninne som var slik. Ganske tydelig.

Skrevet

Jeg er misunnelig på det som bekjente/venner bare har eller får, som jeg selv må jobbe beinhardt for. For eksempel de som er naturlig slanke. Vet jo at de ikke kan noe for det, så er ikke ekkel mot de eller noe, men kjenner jeg blir ganske så misunnelig og at det gnager en del.

Skrevet (endret)

Er du misunnelig på noen, eller opplever at andre er det? I såfall, hvorfor?

Hva gjør du for å holde igjen de negative følelsene?

Det sies at "Det finnes mange veier til hat - misunnelse er den korteste veien"

Er du enig i det utsagnet? Jeg mener at misunnelse er en veldig negativ greie, og kan ødelegge vennskap/relasjoner.

Anonymous poster hash: 69ca9...22d

Tror ikke jeg er misunnelig på noen. Men det er jo noen ting som andre er/har som gjør at jeg skulle ønske det gjaldt meg med akkurat det. Men så vet jeg at jeg har andre ting, det kan være psykiske eller fysiske ting de har som jeg er glad for at jeg ikke har/er. Tror veldig mye er opptil en selv hvordan man har og tar livet. Alle har mer eller mindre sine positive og negative ting i livet. 

Tror ikke jeg har negative følelser fordi jeg er misunnelig. Tenker på det jeg har skrevet om at vi alle har vårt på godt og vondt. Tror f.eks at det å være lykkelig ikke nødvendigvis kommer an på om man er sånn eller sånn, har det eller det, men hvordan man selv velger å se og ta imot livet.

Det utsagnet er sant. Må huske at de som er misunnelig har problemet. De må arbeide med seg selv og være glad for andres del. 

Endret av Berit
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er spesielt misunnelig på slektning av meg. Jeg kjenner flere som er i samme situasjon som han, og som jeg sånn sett burde være like misunnelig på, men det er jeg ikke. Tror det bunner i at jeg ikke liker ham som person, og derfor ikke unner ham det han har.

Anonymous poster hash: dc557...21a
Skrevet

Er egentlig ikke misunnelig på noen. Jeg tror at dersom jeg legger inn ekte innsats, kan jeg gjøre det andre kan. Jeg er lat og legger ikke innsats inn i noe, derfor er det mye jeg ikke har. Min egen feil. 

Kan fort si jeg er misunnelig, ååh du skal på ferie og lignende, men det føler jeg ikke er 'ekte' misunnelse. Det går fort over, og det plager meg aldri. 
Av og til tar jeg meg selv i å være misunnelig i de som har et fantastisk flott utseende, altså de peneste av de pene, men der også henter jeg meg fort inn igjen. Alle kan ikke være så vakre, jeg har andre gode egenskaper osv. 

Misunnelse kan være en uting, om det går utover livskvaliteten og om du ikke innser at alt er opp til deg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er misunnelig på kjæresten til Hedda Kise

Anonymous poster hash: 881cc...550
Skrevet

Den kan jeg faktisk forstå. Synes det er verre med de som er  misunnelige på folk som har fått belønning for egeninnsats.

Det er jeg enig i. Jeg er ikke misunnelig på de som er skikkelig rike som har jobba hardt for det, si sånn som Stordalen. Men jeg kan være litt misunnelig på at når Gunhild Stordalen får den sykdommen, så har de råd til den behandlingen som kan hjelpe som ikke er tilgjengelig i Norge, og de beste legene (selv om jeg ville jo helst at hun aldri skulle blitt syk i det hele tatt!). Jeg synes bare det er flott at folk får belønning for det de har jobbet hardt for :) Men det gjør vondt når en selv ikke har sjangsen til å gjøre det samme, pga noe en ikke kan kontrollere, som sykdom.

Skrevet (endret)

Så bra for deg. Jeg lever også som student og har så vidt råd til husleie. Folk er da forskjellig

Jeg betaler 5000 for 7,5m2. Hva betaler du?

Endret av Shamkriss92
Skrevet

Jeg betaler 5000 for 7,5m2. Hva betaler du?

Størrelsen har ingenting å si. Jeg betaler 6000 ikke inkludert noe. Får 7300 utbetalt, har dermed 1300 igjen til strøm og internett. Ikke i arbeid

AnonymBruker
Skrevet

Er misunnelig på de med god jobb og de som har penger til å leve godt. Her har jeg bare penger til å overleve, er vondt å henge med venninner som snakker om hvor mye de har tjent på leilighetene de eier osv når jeg ikke har hatt råd til å gå til frisøren engang på snart 2 år :(

Anonymous poster hash: e4081...8a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke misunnelig, punktum. Det er bortkastet energi å være misunnelig på andre og det kommer ikke noe godt ut av det.

Jeg har vokst opp med en mor som er misunnelig på alle som har mer enn henne, og har sett hvordan den bitterheten har hindret henne i å være fornøyd med det hun har.

Selv er jeg kronisk syk, arbeidsledig og kommer ikke til å komme meg på ferier de nærmeste årene. Likevel prøver jeg heller å være fornøyd med det jeg faktisk har. Jeg har venner som har veldig mye bedre råd enn meg, hvor jeg bare ber de om å sende ekstra mange bilder når de er på tur. Syns det er hyggelig å kunne glede meg på andres vegne.

Anonymous poster hash: 4381c...472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...