Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vet at det er individuelle forskjeller osv, men er det noen vesentlige kulturforskjeller jeg bør vite om?  :laugh:

Anonymous poster hash: 2cf50...b03
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du mann eller kvinne?

Mannfolkene har et kvinnesyn som ikke ligner grisen.Særlig om det er snakk om håndverkere osv.

Damene kler seg ofte utrolig tacky,men mange av dem er snille og omsorgsfulle.De liker menn som betaler regningen og åpner døra for dem.Tradisjonelle gentlemanfakter kommer man langt med.

Anonymous poster hash: fa46d...7b3
  • Liker 4
Skrevet

Polakker er som oss før likestilling kom. Så vær en gentlemen og en lady! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg som skulle si; du får deg et godt knull om du er dame med polsk mann, de har få hemninger og er litt "griser" som ikke tar ting for seriøst.
mens polske kvinner er vant til at menn gjør all jobben og er stort sett sure pamper i senga (selvom de kler seg som de er et villdyr) og ekstremt kjedelig i senga. Etter det jeg har hørt.

Anonymous poster hash: 7e763...858
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk daten? :-)

Anonymous poster hash: 60958...755

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en pulsk en. Han var jammen utro han. Men ellers, blid og koselig, vi er venner.

Anonymous poster hash: b082f...70b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en pulsk en. 

var han fra Pulen? God til å pule?  :fnise:

Anonymous poster hash: a5ef7...348

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vet at det er individuelle forskjeller osv, men er det noen vesentlige kulturforskjeller jeg bør vite om? :laugh:

Anonymous poster hash: 2cf50...b03

De jeg jobber med (ing. bakgrunn) virker alltid veldig negative i måten de snakker om livet og alt annet.

Anonymous poster hash: d44d4...ceb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk veldig godt inntrykk av polske menn når jeg var i Warszawa, stortsett hyggelige, mange kjekke og! Damene virket kalde og sure.

Anonymous poster hash: 802a8...3ef

Gjest Caress
Skrevet

De smiler ikke!!!!! Seriøst, var i Polen for en stund siden, og INGEN smilte, bortsett fra en, men han var rimelig eksentrisk.. De var forsåvidt hyggelige nok, altså, litt reserverte men greit nok, men jeg ble skikkelig satt ut av at de ikke smilte! Var liksom "Have a nice day!" med et ansikt like uttrykksfullt som en død fisk..  :laugh:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De smiler ikke!!!!! Seriøst, var i Polen for en stund siden, og INGEN smilte, bortsett fra en, men han var rimelig eksentrisk.. De var forsåvidt hyggelige nok, altså, litt reserverte men greit nok, men jeg ble skikkelig satt ut av at de ikke smilte! Var liksom "Have a nice day!" med et ansikt like uttrykksfullt som en død fisk..  :laugh:

Det er mitt inntrykk også.Meislede ansiktstrekk,bleke og sure.Livet er et helvete fra A til Å virker det som.Det eneste som gir glede er spritflaska.Da kommer kanskjet smilet frem.

Det har visst noe med kommunisttiden å gjøre.Da var det forbudt å smile og le.Det henger nok fortsatt i.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke datet noen fra Polen, men har fått utrolig godt inntrykk av enkelte i jobbsammenheng. Blide, effektive og hjelpsomme

Anonymous poster hash: 60958...755

• Liker 1
Skrevet

De jeg jobber med (ing. bakgrunn) virker alltid veldig negative i måten de snakker om livet og alt annet.

Anonymous poster hash: d44d4...ceb

Polakker har kultur for å være negative. Det ble tatt opp på Trygdekontoret en gang i tiden. Hvis noen spør deg hvordan det går sier du: "njæ, faen, jobben er kjip, alt suger. Du vet, samme gamle". Hvis du svarer "det går drit bra! Takk!", så får du en slags; 'jammen hva faen er galt med deg da? siste gang jeg spør'".

Jeg tror polakker generelt sett drar på mye vonde erfaringer om kommunisttiden. Det er mye kyniske tanker ute å lundtrer. Man må forstå polsk kultur og hvor dette kommer fra dersom man skal forstå dem skikkelig. De er ikke helt som oss nei.

• Liker 2
Skrevet

Østeuropeere ser på oss som dumme fordi vi går rundt å smiler heile tida. De smiler ikkje med mindre de har en god grunn til det!

Derfor ser du aldri polakker smiler når de fks skal bestille en øl eller handler mat i butikken! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en polsk mann i over et år i et ganske seriøst forhold. Han er dog 4 år yngre enn meg og student i Norge. Vi har det utrolig bra sammen. Han kunne noen få ord norsk da han kom til Norge, men snakker flytende norsk nå (jeg har kun snakket norsk med ham). Jeg vil ikke si at polakker er negative. Jeg har vært i Polen flere ganger og sitter igjen med et godt bilde av Polen og polsk kultur. 

Han er ikke katolsk, som kan ha en betydning på kulturelle forskjeller. Jeg opplever ingen form for kvinneundertrykkelse eller husmor tendenser. Han liker min selvstendige og sterke personlighet, noe han sa at er svært vanskelig å finne hos polske damer. Om du liker ham og er snill så sier jeg go for it. Jeg er veldig lykkelig i mitt forhold selv om vi også har våre kulturelle misforståelse til tider :)

Anonymous poster hash: 90ae2...c5d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

var han fra Pulen? God til å pule?  :fnise:

Nettop. Once you go Pulakk, you never go back. (I hvertfall ikke før du oppdager det kaudervelske kvinnesynet). Han har ny dame, og jammen har han ikke prøvd seg på meg likevel.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

var han fra Pulen? God til å pule? :fnise:

Han er jo sjølvsagt frå Pula
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo sjølvsagt frå Pula

Pula er i Kroatia.

Jeg var der på jentetur i fjor,men det ble ingen pulings :fnise:

• Liker 3
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Pula er i Kroatia.

Jeg var der på jentetur i fjor,men det ble ingen pulings :fnise:

Same suppe, same sø!

• 7 måneder senere...
Skrevet

Her var det mye rare kommentarer?

Har vært i Polen flere ganger og der treffer du på alle mennesketyper som du gjør her i Norge...

Folk svarer mye rart...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...