Gjest Luna Kokvik Skrevet 1. oktober 2009 #21 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg å bare ELSKER Frapuccino, smakte det i London, når jeg var der i August. Kan det ikke komme til norge? :D Noen som vet oppskrifta?
Brunhilde Skrevet 2. oktober 2009 #22 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg å bare ELSKER Frapuccino, smakte det i London, når jeg var der i August. Kan det ikke komme til norge? :D Noen som vet oppskrifta? Ingredients •3/4 cup double-strength coffee, cold •3 tablespoons granulated sugar •1 cup low-fat milk •2 cups ice •Caramel topping, 3 Tbs •Whipped Cream •Hersheys Chocolate Syrup 3 tbs Directions 1.Make double-strength coffee by brewing with twice the coffee required by your coffee maker: That should be 2 tablespoons of ground coffee per each cup of coffee. Chill before using. 2.To make drink, combine all ingredients in a blender and blend on high speed until ice is crushed and drink is smooth. Pour into two 16-ounce glasses, and serve with a straw. 3.CARAMEL Version: 4.For this version, add 3 tablespoons of caramel topping to the original recipe and prepare as described. Top each glass with whipped cream and drizzle additional caramel over the whipped cream. 5.MOCHA Version: 6.For this version, add 3 tablespoons Hershey's chocolate syrup to the original recipe and prepare as described. Top each glass with whipped cream, if desired.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #23 Skrevet 3. oktober 2009 jeg haaper de ALDRI kommer. Er kjempelei kjedekafeer og kjederestauranter ala mcdonald, burgerking,pizzahut, og ikke minst TGF!
prudence_88 Skrevet 7. oktober 2009 #24 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er så enig. Savner veldig starbucks
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 7. oktober 2009 #25 Skrevet 7. oktober 2009 Ja la oss for gudsskyld trykke enda flere kjedekonsepter til vårt bryst. Å gå ned f.eks Karl Johan er jo en trist påminnelse av hvor dominerede storkapitalen er, det finnes jo knappt en privatdrevet butikk i Oslo sentrum. Starbuck`s er for kaffe hva T.G.I Fridays er for cocktails - Bare dritt! Det finnes masse bra kaffebarer ( ihvertfall her i Oslo) Hvor mange som gidder å lage ekkle mocca-latte-frappuchino ting med low fat milk, koffeinfri espresso, tre kuler kunstig vaniljeis og what not er jeg dog ikke sikker på. Det er trist når folk tror kaffe er det kunstige dritt greiene til Starbuck`s, det blir på samme måte som når folk bestiller klassiske drinker på Danskebåten eller Fridays og får noe dritt fullt av sourmix og kunstige fruktsirupper. For så å klage på drinkene i en skikkelig cocktailbar fordi de er for sterke eller ikke søte nok.
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 7. oktober 2009 #26 Skrevet 7. oktober 2009 Det var en som uttalte seg i siste utgave av morgenbladet (kaffebarer var hovedoppslaget) at grunnen til at Starbucks ennå ikke har kommet til Norge og Sverige, er at kvaliteten på kaffe generelt og de nåværende kaffebarene spesielt er veldig høy. I land der Starbuck's etablerer seg, får de gjerne raskt fotfeste fordi det er mye dårlig kaffe å få tak på. Vet ikke hvorvidt denne hypotesen har noe for seg, i og med at Starbucks også er etablert i land som Frankrike og Østerrike - men tanken er interessant. Kan også være at de satser tungt i land der ulike kaffedrikker (altså, kaffe blandet ut med alt mulig) ikke har så sterke lokale tradisjoner, og at det dermed representerer noe nytt.
PiriPiri Skrevet 7. oktober 2009 #27 Skrevet 7. oktober 2009 En av grunnene jeg har hørt til at Starbucks ikke kommer hit, er at de betaler sine ansatte med luselønn og i (blant annet) Norge er dette svært vanskelig fordi vi har strenge lover ang lønn og arbeidsforhold. Enig i dem som sier at det kanskje er like greit, siden kaffebarene her i landet er herlige:) Frappuchino...er ikke det bare en slags cappuchino med isbiter-altså iskaffe? :gjeiper:
Gjest Gjest_Mocca_* Skrevet 8. oktober 2009 #28 Skrevet 8. oktober 2009 Mange rare rykter om hvorfor Starbucks ikke kommer til Norge, men det eneste slike kjeder tenker på er om de kan tjene penger! Grunnen til at Starbucks ikke er i Norge er fordi markedet ikke er stort nok for dem, de tror rett og slett ikke det er lønnsomt å drive Starbucks i Norge! Og Frappuchino kan ikke sammenlignes med cappuchino med isbiter nei :gjeiper: Jeg ville heller foretrukket Starbucks enn Wayne's Coffee.. de selger jo bare drit og elendighet, de som jobber der kan ikke noenting om kaffe bare masse uerfarne ekstrahjelper og maten deres er vond og tørr, rett og slett HELT uspiselig. Folk skryter av de norske kaffebarene, men de aller fleste serverer faktisk skvip!
Brunhilde Skrevet 8. oktober 2009 #29 Skrevet 8. oktober 2009 En av grunnene jeg har hørt til at Starbucks ikke kommer hit, er at de betaler sine ansatte med luselønn og i (blant annet) Norge er dette svært vanskelig fordi vi har strenge lover ang lønn og arbeidsforhold. Enig i dem som sier at det kanskje er like greit, siden kaffebarene her i landet er herlige:) Frappuchino...er ikke det bare en slags cappuchino med isbiter-altså iskaffe? :gjeiper: Nja, det er vel som en søt kaffeslush med en eller annen smak. Det er forresten en kaffebar i min hjemby som serverer frappuchino som langt overgår noe jeg har smakt hos Starbucks.
PiriPiri Skrevet 9. oktober 2009 #30 Skrevet 9. oktober 2009 Takke meg til Dromedar uansett...den beste kaffen jeg har fått i Norge hvertfall.
Gjest Emera Skrevet 10. oktober 2009 #31 Skrevet 10. oktober 2009 Takke meg til Dromedar uansett...den beste kaffen jeg har fått i Norge hvertfall. Ja, de er flinke!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå