Gå til innhold

Starbucks


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Utlenningen

Etter et år i utlandet savner jeg....starbucks!! Kan ikke en av dere driftige kvinner starte opp i norge? :-) Kaffen her hjemme blir aldri som den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du savner fra Starbucks? Jeg synes ikke de har så spesielt god kaffe..får minst like god på kaffebarer i Norge :)

Synes ikke vi trenger en Starbucks på hvert hjørne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også Starbuck's:) Men tror ikke den kommer til Norge med det første! Kaffebrenneriet er jo like bra også da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlenningen

Finns ikke noe som ligner på det konseptet her. På starbucks satt folk i flere timer, her kunne man studere, lese magasiner/blader i store, myke lenestoler, drikke iced white chocolate mocka, latte frappuchino...er jo en grunn til at det er en verdenssuksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns ikke noe som ligner på det konseptet her. På starbucks satt folk i flere timer' date=' her kunne man studere, lese magasiner/blader i store, myke lenestoler, drikke iced white chocolate mocka, latte frappuchino...er jo en grunn til at det er en verdenssuksess![/quote']

Hm..finnes jo kjempemange koselige kafeer i Norge! Synes forøvrig at mange starbucks var nokså upersonlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da haugevis med kaffeer der man kan sitte både i store lenestoler og gamle sofaer her også;)

Hvor bor du i landet isåfall?? Der du ikke finner det nå, vil du nok heller aldri finne Starbucks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har også funnet "redningen" hos Starbucks mange ganger, men det er ikke bra at det ikke finnes like god kaffe maaange steder i Norge (Og Europa). Det du nok har rett i er at det ikke finnes steder hvor man bare kan sitte i timevis på samme måten... På den annen side finnes ikke bokhandlere som Barnes & Nobles heller... (Hvor man faktisk har kombinert de to tingene og kan ta med seg bøkene fra bokhandelen inn i kaffebaren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns ikke noe som ligner på det konseptet her. På starbucks satt folk i flere timer' date=' her kunne man studere, lese magasiner/blader i store, myke lenestoler, drikke iced white chocolate mocka, latte frappuchino...er jo en grunn til at det er en verdenssuksess![/quote']

En av grunnene til at det er en verdenssuksess, er jo at de er så digre og pengesterke at de kan kjøpe opp alle konkurrenter i mils omkrets og tyne markedet så lenge at de til slutt blir helt enerådende. Starebucks er beryktet for nettopp denne taktikken. Om de kommer til Norge, kommer ikke jeg til å sette mine ben der, iallfall. Takke meg til små, selvstendige kaffebar-innehavere som ikke må ty til skitne knep for å vinne markedsandeler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at det er en verdenssuksess, er jo at de er så digre og pengesterke at de kan kjøpe opp alle konkurrenter i mils omkrets og tyne markedet så lenge at de til slutt blir helt enerådende. Starebucks er beryktet for nettopp denne taktikken. Om de kommer til Norge, kommer ikke jeg til å sette mine ben der, iallfall. Takke meg til små, selvstendige kaffebar-innehavere som ikke må ty til skitne knep for å vinne markedsandeler!

Det er mange Starbucks her jeg bor (og jeg bor i Starbucks sin hjemby), men det er da mange andre kafeer også. Dessuten finnes det få Starbucks drive-througs, men mange uavhengige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest datajente(i.i.)

Jeg savner også frappachino etter at jeg smakte det da jeg hadde et kortere opphold i Asia. Utrolig godt! Noen som har funnet alternativer i Norge? Hjemmelaget eller på kafè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Jeg har ennå ikke funnet frappuccino i Norge...  :cry:

Det er faktisk ikke verre enn å bare spørre etter på en kaffebar her i Norge. Ta Dromedar som eksempel: Dromedar har noen av de beste baristaene i Norge. Det skulle forundre meg stort hvis de ikke var i stand til å lage spesialbestillinger. Selvfølgelig avhengig av hva slags råvarer og utstyr de har tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av grunnene til at det er en verdenssuksess, er jo at de er så digre og pengesterke at de kan kjøpe opp alle konkurrenter i mils omkrets og tyne markedet så lenge at de til slutt blir helt enerådende. Starebucks er beryktet for nettopp denne taktikken. Om de kommer til Norge, kommer ikke jeg til å sette mine ben der, iallfall. Takke meg til små, selvstendige kaffebar-innehavere som ikke må ty til skitne knep for å vinne markedsandeler!

Veldig, veldig enig!!

Det er ikke noe som er så nitrist som når alle cafeer er helt like. Bor for tiden i utlandet og alle kaffebarer er enten Starbucks eller en annen lokal kjede. Upersonlig, gørrkjedelig og sterilt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Starbucks i Indonesia drakk jeg en gang en iskald deilig kakao. Aldri smakt liknende, var kjempegod.

Finnes slikt i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vet hvilken du mener. Og den er rimelig enkel å lage. Aller helst burde man ha slik sjokoladesaus som er beregnet til å lage mocca og kakao av, men det går an å bruke andre ting. Litt sånn, litt vaniljesukker, evt vaniljeis, fløte og melk, og i en shaker sammen med en god del isbiter. Jeg husker iallfall at det er fløte i den der. Mengder er jeg ikke sikker på, man må egentlig bare smake seg fram.

Den fungerer også godt med espresso (evt mokkakaffe), men da må den shakes kald for seg selv, og heller has i etterpå. Det er forsåvidt en regel når det gjelder kalde drikker som inneholder både espresso og melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_LM_*
Jeg liker også Starbuck's:) Men tror ikke den kommer til Norge med det første! Kaffebrenneriet er jo like bra også da:)

oh yes.. starbucks kommer til norge..:D firma som heter ssp starter det i oslo og på gardermoen flyplass... jobber i firma, så det er helt sant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er glad vi ikke har Starbucks i Norge. Har vært på flere S både i Barcelona, New York London og andre steder. Synes de har møkkete stoler over alt, upersonlig innredning og faktisk har alle jeg har vært på utrolig ekle toaletter. Nei, takke meg heller til de små koselige og uavhengige kafeene eller i verste fall Kaffebrenneriet og Stockfleths.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...