Gå til innhold

Sharia- splittet fra Terrorister til Norge

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

http://www.breitbart.com/national-security/2015/05/25/shock-poll-81-of-al-jazeera-arabic-poll-respondents-support-isis/

Al Jazeera utførte spørreundersøkelse og 81% av de muslimene som svarte støttet full sharia lov og en islamisk stat link ovenfor.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1510866/Poll-reveals-40pc-of-Muslims-want-sharia-law-in-UK.html

40% av britiske muslimer vil ha sharia lov i England.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1340599/WikiLeaks-1-3-British-Muslim-students-killing-Islam-40-want-Sharia-law.html

1 av 3 muslimske studenter vil ha sharia lov. Fra Wikileaks....

Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal stemme på, men husk dette; Du hjelper langt langt flere ved å sende penger enn å ta dem imot her. Grunnen til at AP vil ha dem her er pga de får en ekstrem prosent av den muslimske stemmen....

Resten av folkene her som poster under AB, tror jeg personlig er troll fra ARS

Hva er problemet med at muslimer vil ha sharia? Problemet med du og Frp-sympatisørerne er at dere assosierer sharia bare med straffemeodene. For min del er det opplagt at muslimer ønsker sharia som kristne, som Brevik ønsker innvandrere ut av Norge. Det går hånd i hånd.

Anonymous poster hash: f465c...d39

Skrevet

Hva er problemet med at muslimer vil ha sharia? Problemet med du og Frp-sympatisørerne er at dere assosierer sharia bare med straffemeodene. For min del er det opplagt at muslimer ønsker sharia som kristne, som Brevik ønsker innvandrere ut av Norge. Det går hånd i hånd.

Sharia er et straffesystem basert på 600-tallets arabiske halvøy, skjønner du ikke hvorfor folk i 2015 ser på dette som problematisk?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sharia er et straffesystem basert på 600-tallets arabiske halvøy, skjønner du ikke hvorfor folk i 2015 ser på dette som problematisk?

Du misforstår. Sharia er mye mer enn straffemeodene, og det er det FRP-sympatisørerne ikke forstår. Jeg har ikke problemer med at man kritiserer straffemetodene, men spesifiser det i såfall.

Skrevet

Du misforstår. Sharia er mye mer enn straffemeodene, og det er det FRP-sympatisørerne ikke forstår. Jeg har ikke problemer med at man kritiserer straffemetodene, men spesifiser det i såfall.

Sharia er det islamske systemet for lov og rett, det å kritisere sharia er i praksis det samme som å kritisere straffemetodene sharia innebærer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sharia er religiøs lov. Det er et problem i land som allerede har et sekulært lovsystem. Man kan ikke ha to lovsystemer, og man kan ihvertfall ikke ha et lovsystem for muslimer, og et annet for alle andre. Vil man bli integrert, må man akseptere landets lovsystemer, og ikke jobbe for et paralellt system.

Anonymous poster hash: 4c545...3f7

• Liker 4
Skrevet

Det er problematisk på alle måter. Vi kan sidestille sharia-lover med det norske lovverket, og at dette skal gjelde for en egen gruppe, uansett straffemetode.

Mange av lovene i seg selv er også veldig motstridig mot samfunnet vårt, og bryter med for eksempel både ytringsfrihet og religionsfrihet, samt at den er kvinneundertrykkende og svært voldelig.

• Theft is punishable by amputation of the right hand (above).

• Criticizing or denying any part of the Quran is punishable by death.

• Criticizing or denying Muhammad is a prophet is punishable by death.

• Criticizing or denying Allah, the moon god of Islam is punishable by death.

• A Muslim who becomes a non-Muslim is punishable by death.

• A non-Muslim who leads a Muslim away from Islam is punishable by death.

• A non-Muslim man who marries a Muslim woman is punishable by death.

• A man can marry an infant girl and consummate the marriage when she is 9 years old.

• Girls' clitoris should be cut (per Muhammad's words in Book 41, Kitab Al-Adab, Hadith 5251).

• A woman can have 1 husband, but a man can have up to 4 wives; Muhammad can have more.

• A man can unilaterally divorce his wife but a woman needs her husband's consent to divorce.

• A man can beat his wife for insubordination.

• Testimonies of four male witnesses are required to prove rape against a woman.

• A woman who has been raped cannot testify in court against her rapist(s).

• A woman's testimony in court, allowed only in property cases, carries half the weight of a man's.

• A female heir inherits half of what a male heir inherits.

• A woman cannot drive a car, as it leads to fitnah (upheaval).

• A woman cannot speak alone to a man who is not her husband or relative.

• Meat to be eaten must come from animals that have been sacrificed to Allah - i.e., be Halal.

• Muslims should engage in Taqiyya and lie to non-Muslims to advance Islam.

• The list goes on.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er problematisk på alle måter. Vi kan sidestille sharia-lover med det norske lovverket, og at dette skal gjelde for en egen gruppe, uansett straffemetode.

Mange av lovene i seg selv er også veldig motstridig mot samfunnet vårt, og bryter med for eksempel både ytringsfrihet og religionsfrihet, samt at den er kvinneundertrykkende og svært voldelig.

Du glemte:

A non-Muslim man or a woman who breathes is punishable by death.

Anonymous poster hash: f87d7...1b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er som frp-idiotene som kopier og limer inn alt du finner på nett. Over halvparten av det du har limt inn er basert på påstander uten belegg. For å virker mer troverdig kunne du vel ha lagt til kilder? Men dere er kjente for å droppet ut av VGS, så jeg forstår.

Skrevet

Tråden er splittet fra terrorister til Norge. Original tråd her.

pinar, mod.

Gjest Ferie
Skrevet

Du er som frp-idiotene som kopier og limer inn alt du finner på nett. Over halvparten av det du har limt inn er basert på påstander uten belegg. For å virker mer troverdig kunne du vel ha lagt til kilder? Men dere er kjente for å droppet ut av VGS, så jeg forstår.Anonymous poster hash: f465c...d39

Klarer du ikke å diskutere åpenbare fakta, så tøff du er AB.

Skrevet

Hvis muslimene noen sinne blir majoriteten her i landet, med 2/3 flertall på stortinget, så kan de innføre sharia. Men ikke før. Så jeg mister ikke nattesøvnen over at mange av dem ønsker seg et lovsystem som er mer i tråd med religionen deres enn vårt. Inntil videre så utgjør de for det første i underkant av 5% av befolkninga, og for det andre er faktisk majoriteten av dem ganske godt fornøyd med sånn som vi har det, og ønsker seg IKKE sharia.

Faktisk så er det mange muslimer som mener at den sekulære staten Norge er ett av de stedene i verden der det er best å være muslim, og der kjerneverdiene i islam opprettholdes best.

Mens de landene vi vanligvis tenker på som muslimske, og som har en muslimsk lovgivning, også er befengt med korrupsjon i stor stil, sosial ulikhet, undertrykkelse og alskens fandenskap, som man mener er direkte i strid med kjerneverdiene i islam.

Skrevet

Hvis muslimene noen sinne blir majoriteten her i landet, med 2/3 flertall på stortinget, så kan de innføre sharia. Men ikke før. Så jeg mister ikke nattesøvnen over at mange av dem ønsker seg et lovsystem som er mer i tråd med religionen deres enn vårt. Inntil videre så utgjør de for det første i underkant av 5% av befolkninga, og for det andre er faktisk majoriteten av dem ganske godt fornøyd med sånn som vi har det, og ønsker seg IKKE sharia.

Faktisk så er det mange muslimer som mener at den sekulære staten Norge er ett av de stedene i verden der det er best å være muslim, og der kjerneverdiene i islam opprettholdes best.

Mens de landene vi vanligvis tenker på som muslimske, og som har en muslimsk lovgivning, også er befengt med korrupsjon i stor stil, sosial ulikhet, undertrykkelse og alskens fandenskap, som man mener er direkte i strid med kjerneverdiene i islam.

Det skjer nok aldri, nei. Heldigvis.

Tror nok nordmenn flest forstår problemene med islam og innvandring lenge før den tid.

Skrevet

Da syns jeg du bør ta en telefon til David Cameron og spørre hvorfor man har innkorporert noen sharia-elementer av sharia i UK's lovgivning.

Selv om det er flere muslimer (relativt) i UK enn her i Norge, så tror jeg ikke man har nådd 2/3 ennå!

Nå er det jo bare noen av de snillere greiene, omhandlende familie-rett osv, men sharia er det likevel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_Arbitration_Tribunal

http://www.telegraph.co.uk/news/religion/10716844/Islamic-law-is-adopted-by-British-legal-chiefs.html

Skrevet

Om du sidestiller sharia-lover med norske lover, så bor du i en bunkers. Ferdig med det.

Skrevet

Da syns jeg du bør ta en telefon til David Cameron og spørre hvorfor man har innkorporert noen sharia-elementer av sharia i UK's lovgivning.

Selv om det er flere muslimer (relativt) i UK enn her i Norge, så tror jeg ikke man har nådd 2/3 ennå!

Nå er det jo bare noen av de snillere greiene, omhandlende familie-rett osv, men sharia er det likevel.

http://www.telegraph.co.uk/news/religion/10716844/Islamic-law-is-adopted-by-British-legal-chiefs.html

1. Fordi England har ett annet grunnleggende lovsystem enn Norge, som gjør at dette har mindre konsekvenser enn i Norge (England er bygd på Common Law, vårt er bygd på Civil Law)

2. Sharia er ikke en del av Englands lovgivning, men Engelsk lovgivning gir rom for lokal lov.  

Skrevet

Det de har gjort, så vidt jeg forstår, er å innføre noen shariadomstoler som skal megle i sivile saker som skillsmisser, arveoppgjør og lignende. Det er altså ikke snakk om strafferett.

Men når det er sagt, så syns jeg det er tåpelig hinsides beskrivelse å innføre parallelle rettssystemer etter etniske og religiøse skillelinjer. Fundamentet for en rettsstat bør være en lov for alle, og at alle er like for loven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...