Gjest Peanut Skrevet 7. juni 2015 #221 Del Skrevet 7. juni 2015 Men jeg som ville bli isbjørn kan farge alt jeg har av hår til hvitt, få falske negler, bevege meg som en isbjørn + ta alt jeg kan av plastisk kirurgi til å bli en isbjørn. Men jeg kan fortsatt ikke bli en Isbjørn. Jeg er en isbjørn da!? Dennis Avner var nok å omtrent å betrakte som en. Tiger riktignok. Spesielt hvis man beveger seg inn i subkulturen med "Furries". Hvis noen sier de er en bjørn, vil jeg tro de har en vrangforestilling, ja. Vil nok kanskje bli ansett som noe trangsynt i slike subkulturer da det jo finnes furryer som ser på seg selv som "annet enn menneskelige", og/ eller som ønsker å bli mer som artene de identifiserer seg med. Det finnes til og med dem som ikke anser seg som mennesker i det hele tatt. Noen føler seg nærmest som et dyr fanget i en menneskekropp. Er det noe annerledes mellom dem vs dem som føler seg som noe annet når de er et spesifikt kjønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet 7. juni 2015 #222 Del Skrevet 7. juni 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner og persondebatt, samt svar til dette. - Magnifique, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 7. juni 2015 #223 Del Skrevet 7. juni 2015 Det finnes ikke noe tredje kjønn. Mennesker er enten menn eller kvinner. Hvem er du til å bedømme det? Har du samme logikken på alt eller, fordi du kan så klarer alle? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 8. juni 2015 #224 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Jeg skulle gjerne sett seriøs forskning på hvordan det går med disse menneskene som velger å operere seg for å skifte kjønn. Er det sånn at de på gruppenivå får det bedre med seg selv og blir lykkeligere? Hvis så så er jeg "all for it!" Men finnes det forskning som sier at operasjon er den beste løsningen? Er det rom for å i det hele tatt ta den debatten? Med kampen for homoliles retttigheter ferskt i minnet så blir det fort slik at man automatisk overfører dette tankegodset på en annen og egentlig urelatert gruppe. Det virker som om Caitlyn Jenner er fornøyd med sitt valg i alle fall Endret 9. juni 2015 av Zereta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 8. juni 2015 #225 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Det finnes ikke noe tredje kjønn. Mennesker er enten menn eller kvinner. Nå er det vel ingen tvil om at de som er født i feil kropp faller mellom to stoler. Ikke er de 100% mann og ikke 100% kvinne. Det må være utrolig vanskelig og utfordrende. For ikke å si skremmende... når man vet at mange reagerer svært negativt på alt som ikke er A4. Man kan saktens spekulere i årsaken til at noen føler sterkt at det fysiske ikke stemmer med det psykiske, men for disse det gjelder er det uansett en realitet. Heldigvis er de aller fleste i tråden her positive. En fin leveregel er lev og la leve. Endret 8. juni 2015 av pantertante Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 8. juni 2015 #226 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Det virker som om Caitlyn Jenner er fornøyd med sitt valg i alle fall Det er bare noen få dager siden han tok valget sitt, så da kan man vel ikke forvente noe annet heller Endret 8. juni 2015 av Testosteron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 8. juni 2015 #227 Del Skrevet 8. juni 2015 Det er bare noen få dager siden hun tok valget sitt, så da kan man vel ikke forvente noe annet heller sant det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 9. juni 2015 #228 Del Skrevet 9. juni 2015 Og Menn kan ikke føde barn, de har ikke den normale mengden kvinnelige hormoner , du kan ikke melke puppene til menn, Selve benstruktures er forskjellig, slik at man kan se om det er mann eller kvinne selv etter 5000 år. Men jeg som ville bli isbjørn kan farge alt jeg har av hår til hvitt, få falske negler, bevege meg som en isbjørn + ta alt jeg kan av plastisk kirurgi til å bli en isbjørn. Men jeg kan fortsatt ikke bli en Isbjørn. Jeg kan også gå vekk fra mennesker og ut i villmarken, spise bær og overvintre i et hi etter at jeg har samlet nok mat/fisk. Jeg er en isbjørn da!? Å føle at man er et annet kjønn enn man er født, er ikke så komplekst som det ville være om man føler seg som en isbjørn. For en Bjørn er en helt annen art. Dere som tror det ikke går an å føle seg som et annet kjønn enn man ser ut som på utsiden. Hvorfor bryr dere dere så mye uansett? Det er ikke bare kjendiser som tar skrittet og endrer seg så mye. Det er personer dere aldri kommer til å høre om som også har gjort dette. Det spiller ingen rolle hva dere tror og mener går an eller ikke. For folk kommer til å gjøre så godt de kan for å ligne kjønnet de ønsker og være, og så lenge det er det de ønsker er det selvfølgelig greit! Skjønner uansett ikke hvordan det er så vanskelig å tro at det går an å være født i feil kjønn. Mennesker kan være født med mange feil, så hvorfor skulle ikke det gå også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heihei123 Skrevet 9. juni 2015 #229 Del Skrevet 9. juni 2015 Trist at denne tråden skulle ende opp i en evighetsdiskusjon fordi folk tenker så forskjellig. Håper virkelig holdninger til "født i feil kropp"- konseptet endrer seg i fremtiden. PS: endring av kjønnsorgan er det aller siste som skjer i en kjønnsskifteprosess. Med tanke på Caitlyns alder og hvor lenge hun har ventet på å bli den hun er i dag, trenger ikke denne operasjonen å definere henne som kvinne. Go Caitlyn! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskineple Skrevet 9. juni 2015 #230 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) . Endret 15. juni 2015 av kjærligbåttur 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 9. juni 2015 #231 Del Skrevet 9. juni 2015 Personlig syns jeg Caitlyn Jenner ser fantastisk bra ut! Når det er sagt, så er det veldig mye om psyken vi ikke vet (enda). Om dette skyldes psykisk lidelse, eller en annen misforstått persepsjon om hvem man er, kan være vanskelig å finne ut av. Ja, det kan godt være at dette er en mann som føler seg som en kvinne, men samtidig vil beholde godene av å være en mann (penisen). Så var det dette med å sette spørsmålstegn til hvorfor hun ikke fjerner penisen. Vel, det kan rett og slett være latskap, eller at hun ikke vil fjerne noe som gir henne en seksuell tilfredsstillelse. Hun sier jo at hun fremdeles er tiltrukket av kvinner, så om det gjør henne til en heterofil transeksuell er vanskelig å si. Hva fordommer gjelder, så er jeg ikke for å sette folk i bås. I mine øyne så syns jeg alle skal få lov til og være den man har lyst til å være. Ja, dette er en offentlig person, men det betyr ikke at hun er strippet for følelser, tanker og meninger. Det er fremdeles veldig sterke meninger om både homofili, kjønnsbytte, giftemål mellom samme kjønn og andre ting som har blitt diskutert i mange tiår. Personlig syns jeg vi skal komme oss ut av den trangsynte tankegangen, og gå videre til å være mer åpne for slike ting. Tenk så mye bedre mennesker hadde hatt det om folk var aksepterende til endringer folk selv vil gjennom/har vært gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 9. juni 2015 #232 Del Skrevet 9. juni 2015 Trist at denne tråden skulle ende opp i en evighetsdiskusjon fordi folk tenker så forskjellig. Håper virkelig holdninger til "født i feil kropp"- konseptet endrer seg i fremtiden. Håper i så fall det endrer seg fra nesegrus beundring, slik vi ser av Bruce Jenner, til en mer nøktern vinkling, hvor psykisk helse blir en større del av ligningen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 9. juni 2015 #233 Del Skrevet 9. juni 2015 Ingen jeg kjenner gjør dette, og av de jeg vett som er transer, har de vært ustabile hele livet sitt, du kjenner typen, folk som klager på facebook/rusproblemer... Sannheten vil ut, slike ting er bare psykopati. Og jeg føler meg som en isbjørn, hvem er du til å dømme om jeg er isbjørn eller ikke? Så bare fordi jeg ble født uten pels så kan ikke jeg være en isbjørn? På innsiden kjenner jeg meg selv som en isbjørn. Jeg klarer meg i kulden og spiser rå fisk. Har følt meg som en isbjørn så lenge jeg kan huske. Har bare aldri inrømmet dette. Du har bare vært uheldig. Bare fordi DU kjenner flere som er sånn og sånn, betyr ikke det at alle er helt lik. Kan godt være det. Om du velger å leve som en isbjørn vil jeg selvfølgelig ikke prøve å overbevise deg om noe annet så lenge du er lykkelig. Det eneste er at det er litt spesielt er at en isbjørn kan skrive, og sitter her inne på kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg