Gå til innhold

Caitlyn Jenner

PatrickBateman_

Anbefalte innlegg

Linken er god, men du er forutinntatt, og unnlater å komme med egne henvisninger til fakta. Jeg gidder ikke å være din søkemotor. Du får lete selv, dersom du ønsker å lære mer om dette.

Har du lest linken?

Nå var det ikke jeg som kom med påstanden, men du. Jeg regner med at de som kommer med påstander kan underbygge de. At du ikke gidder det er helt greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hello Kitte

Det er jo ikke bare derfor han er kjent. Hvor mange andre tikjempere har folk hørt om?

Bruce Jenner er først og fremst kjent for å være kjent, på lik linje med de andre i klanen. Den siste tiden er han også kjent for å være kjønnsforvirret.

La oss håpe han i fremtiden vil bli kjent for å være lykkelig, og at han ikke vil slite tungt psykisk, slik svært mange andre kjønnsopererte gjør når de finner ut at problemene de trodde var relatert til 'fanget i feil kropp' egentlig skyldes noe helt annet.

Klart han er kjent for sine prestasjoner innenfor idretten. Spør enhver amerikaner om hva de forbinder Bruce Jenner med og de vil snakke om idretten...ja bortsett fra akkurat nå det siste året når det har vært så mye snakk om kjønnsskifte osv.

Kardashian har ikke vært så kjent i så mange år. Bruce har vært kjent lenge før Kardashian kom på TV.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er anatomien som EGENTLIG bestemmer kjønnet på en person. Man kan ikke endre på genene og kromosomene sine. Det går bare ikke.

MEN hvis en person føler at de lever som feil kjønn, og opererer seg, tar hormoner og gjør det beste de kan for å se ut som det kjønnet de føler seg som, har jeg ingen problem med å kalle de det nye navnet de har gitt seg selv. Og referere til personen som det kjønnet de ønsker å være. Det handler om å ha respekt for deres ønske.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare derfor han er kjent. Hvor mange andre tikjempere har folk hørt om?

Bruce Jenner er først og fremst kjent for å være kjent, på lik linje med de andre i klanen. Den siste tiden er han også kjent for å være kjønnsforvirret.

La oss håpe han i fremtiden vil bli kjent for å være lykkelig, og at han ikke vil slite tungt psykisk, slik svært mange andre kjønnsopererte gjør når de finner ut at problemene de trodde var relatert til 'fanget i feil kropp' egentlig skyldes noe helt annet.

Men, nå er dette en fyr som ikke tar dette raskt og kjemper seg til operasjon.

Som sagt har han brukt 20 år på å forandre seg i ansiktet.

Og har ikke foretatt kjønnskorrigerende operasjon.

Så det er neppe sånn at han/hun ikke vet hva han/hun vil og trenger.

Her er det ikke snakk om en som er desperat etter å bli kvitt kroppen han/hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er anatomien som EGENTLIG bestemmer kjønnet på en person. Man kan ikke endre på genene og kromosomene sine. Det går bare ikke.

MEN hvis en person føler at de lever som feil kjønn, og opererer seg, tar hormoner og gjør det beste de kan for å se ut som det kjønnet de føler seg som, har jeg ingen problem med å kalle de det nye navnet de har gitt seg selv. Og referere til personen som det kjønnet de ønsker å være. Det handler om å ha respekt for deres ønske.

Det er nettopp dette som er det viktige poenget. :opplyser:

:helen:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjentar deg selv til det kjedsommelige. 

Du gjør akkurat det samme selv. Dessuten viser du at du ikke evner å ta inn over deg at andre har akkurat den samme retten som du selv til å ytre seg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke utseendet ditt. Det er det indre som teller. Samma om man har pikk eller fitte, er man feminin er man det, er man maskulin så er man det, er man nøytral så er man det.

Det finnes ikke noe tredje kjønn. Mennesker er enten menn eller kvinner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ditt behov for å endre dem som i tilfelle gir deg behov for å sette en merkelapp på dem og kalle dette en "forstyrrelse" eller en "psykisk sykdom."

Han har ikke noe behov for å endre dem. Tvert imot påpeker han bare fakta. Det er de som ønsker kjønnsskifte, som ønsker endring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: I tilfelle er vi psykisk syke alle sammen, fordi vi opplever at vi har en kjønnsidentitet...

Men imotsetning til Bruce Jenner, så samsvarer vår kjønnsidentitet med fakta. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør akkurat det samme selv. Dessuten viser du at du ikke evner å ta inn over deg at andre har akkurat den samme retten som du selv til å ytre seg 

Unskyld, men på hvilken måte fant du ut dette?

Han har da ikke bedt noen andre å ikke ytre seg?

Han gjentar ikke de samme to tingene, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld, men på hvilken måte fant du ut dette?

Han har da ikke bedt noen andre å ikke ytre seg?

Han gjentar ikke de samme to tingene, heller.

Det finner man lett ut ved å lese det han skriver. At du ikke ser det, må være fordi du deler hans meninger. 

Han har stemplet andres meninger som trolling selv om det eneste de gjør er å ytre noe han er uenig i. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner man lett ut ved å lese det han skriver. At du ikke ser det, må være fordi du deler hans meninger. 

Han har stemplet andres meninger som trolling selv om det eneste de gjør er å ytre noe han er uenig i. 

Mulig.

Men jeg tolket det som at han mente trollingen var å tvære på det samme for å irritere andre. Ikke at de ikke mente det de sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruce Jenner lever i fornektelse, han er fortsatt ikke dame fordi han sier han er det, jeg kan feks ikke si at jeg er en isbjørn, selv om jeg vil bli det. 

Hvis man skal følge logikken til en del som har skrevet i denne tråden, så kan man si at man er en isbjørn hvis man bare tror det sterkt nok, for hva man kan se med øynene spiller visst nok ingen rolle når det kommer i motstrid til det man føler. "Føler man seg som en isbjørn, så er man det. Basta!"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal følge logikken til en del som har skrevet i denne tråden, så kan man si at man er en isbjørn hvis man bare tror det sterkt nok, for hva man kan se med øynene spiller visst nok ingen rolle når det kommer i motstrid til det man føler. "Føler man seg som en isbjørn, så er man det. Basta!"

Jeg tror ikke de to tingene kan sammenlignes.

Å føle at man ikke er kvinne, er ikke det samme som å føle at man ikke er menneske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke de to tingene kan sammenlignes.

Å føle at man ikke er kvinne, er ikke det samme som å føle at man ikke er menneske.

Det er prinsipielt sett akkurat det samme, fordi i begge tilfeller så setter man følelser over hva man kan se med øynene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er prinsipielt sett akkurat det samme, fordi i begge tilfeller så setter man følelser over hva man kan se med øynene. 

Jeg tror ikke det er det samme. Jeg syns det er forskjellig å si man er av en annen art, enn å si man ikke er maskulin nok til å være mannlig.

Hvis noen sier de er en bjørn, vil jeg tro de har en vrangforestilling, ja.

Fordi bjørner, de snakker ikke, de sitter ikke på stoler, de omgås ikke mennesker.

Da ville vel personen gått ut i villmarken og spist bær og forsøkt å overvintre i et hi. Så måtte man hentet dem på sykehus for å ikke dø av vrangforestillinger.

Mens en kvinne-mann ikke har noen slike ideer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er det samme. Jeg syns det er forskjellig å si man er av en annen art, enn å si man ikke er maskulin nok til å være mannlig.

Fordi bjørner, de snakker ikke, de sitter ikke på stoler, de omgås ikke mennesker.

Da ville vel personen gått ut i villmarken og spist bær og forsøkt å overvintre i et hi. Så måtte man hentet dem på sykehus for å ikke dø av vrangforestillinger.

Og Menn kan ikke føde barn, de har ikke den normale mengden kvinnelige hormoner , du kan ikke melke puppene til menn, Selve benstruktures er forskjellig, slik at man kan se om det er mann eller kvinne selv etter 5000 år. 

Men jeg som ville bli isbjørn kan farge alt jeg har av hår til hvitt, få falske negler, bevege meg som en isbjørn + ta alt jeg kan av plastisk kirurgi til å bli en isbjørn.  Men jeg kan fortsatt ikke bli en Isbjørn. 

Jeg kan også gå vekk fra mennesker og ut i villmarken, spise bær og overvintre i et hi etter at jeg har samlet nok mat/fisk. 

Jeg er en isbjørn da!?

Endret av kjærligbåttur
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er enda drøyere å si at man er enn annen art enn et annet kjønn, men prinsipielt er det det samme, for i begge tilfellene setter man til side den informasjonen øynene gir en fordi man ikke liker denne informasjonen. 

Endret av Testosteron
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...