komplisert93 Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Heisann, er på jakt etter ny bolig og har vært på en haug med visninger og endelig funnet en vi har lyst på. Saken er at det var budrunde i dag og tapte den. Men leiligheten har forkjøpsrett som vi har meldt. Og vi er nr.3 med ansiennitet på listen. Vi hørte med annen bank i dag om finansieringsbevis. Og av denne banken så får vi råd til det leiligheten skal gå for. Men ettersom vi allerede har sendt inn finansieringsbesvis fra forrige bank kan vi da endre denne om vi får tilbud om leiligheten selv om mellefrist er ute? Tilfelle ingen av de før på listen har lyst på leiligheten? (De som vant selve budrunden har ikke ansiennitet)
Baktusen Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Det er ikke normalt å måtte sende inn finansieringsbevis til megler, det stusser jeg veldig på. Uansett, det er ikke for sent. Om de ønsker bekreftelse på finansiering, så gir dere bare nummeret til kontaktperson/rådgiver i ny bank. Normalt, så gir man bud i budrunden, og megler kontakter eventuelle banker for å sjekke opp i finansiering. Når du sender inn finansieringsbevis til megler, så viser du megler handa de, og hvor langt du kan strekke deg. Det er noe jeg stiller meg skeptisk og kritisk til.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Det er ikke normalt å måtte sende inn finansieringsbevis til megler, det stusser jeg veldig på. Uansett, det er ikke for sent. Om de ønsker bekreftelse på finansiering, så gir dere bare nummeret til kontaktperson/rådgiver i ny bank. Normalt, så gir man bud i budrunden, og megler kontakter eventuelle banker for å sjekke opp i finansiering. Når du sender inn finansieringsbevis til megler, så viser du megler handa de, og hvor langt du kan strekke deg. Det er noe jeg stiller meg skeptisk og kritisk til.. Ved forkjøpsrett så har ikke megler noe som helst med saken å gjøre, før forkjøpsretten er avklart med Boligbyggelaget. Det er boligbyggelaget som får finansieringsbeviset. Avvent med dette til det er avklarrt hvem som får forkjøpsretten og hvem som vil bruke forkjøpsrette, særlig fordi det er to foran deg ts. Eller send en mail til boligbyggelaget og spør. Anonymous poster hash: 270dd...c98 1
komplisert93 Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2015 Tusen takk for svar dere! Skal ta det med meg vidre. Tapte denne leiligheten. Så da blir det å lete vidre uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå