Gå til innhold

Skjule en person

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bli straffet: Ja eller nei? Anonymous poster hash: 3d4ec...a8b

Dette er ikke lov å diskutere på forumet.

Du er rapportert, og moderator kan bestemme at de varsler politiet.

Anonymous poster hash: 55068...f65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det klikka helt for deg? :fnise:

Anonymous poster hash: d87f4...c5a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva i?? Jeg spurte bare om jeg kan bli straffet?? Vi har snakket med barnevernet og alt er under kontroll

Anonymous poster hash: 3d4ec...a8b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva i?? Jeg spurte bare om jeg kan bli straffet?? Vi har snakket med barnevernet og alt er under kontroll

Så foreldrene veit at "barnet" ikkje ligg død i ei grøft?

Anonymous poster hash: 989e3...e56

AnonymBruker
Skrevet

Så foreldrene veit at "barnet" ikkje ligg død i ei grøft?

Anonymous poster hash: 989e3...e56

De har visst hele veien at hun sover hos en venninne og er trygg, bare ikke hvilken venninne.

Skrevet

Har du en voksen du stoler på? En lærer eller en onkel? En nabo? Snakk med en voksen!

AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke straffet for det.

Anonymous poster hash: 120c0...cb8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 16 selv, så skjuler venninna mi

Jeg gjorde det samme som deg når jeg var på din alder. Det var vel (mildt sagt) det dummeste jeg noensinne har gjort. Du burde prate med en voksen.

Anonymous poster hash: d3c8d...de1

AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet si fra om at foreldra hennes mishandler henne. Venninna di trenger ikke gå tilbake til dem igjen

Anonymous poster hash: b16f2...fb7
Gjest Angry Man
Skrevet

Nei du vil ikke bli straffet for det. :fnise:

Hvis du lyver politiet rett opp i annsiktet kan dette i værste tilfelle få konsekvenser for deg men gitt sakens natur og din alder tviler jeg på at noe vil komme av dette.

Så ta det helt med ro.

Jeg vil dog anbefale deg å involvere noen voksne i dette, foreldrene dine foreks. 

Skrevet

Om du kan bli straffet er vel heller usikkert, men du kan regne med en real skyllebøtte fra politiet hvis vennen din er etterlyst og du ikke sier fra at du vet hvor hun er.

Ring BV og forklar situasjonen. Er BV inne i bildet fra før, vil de kunne gå inn i saken uten større problemer.

Kan det ikke innebære et økonomisk ansvar og, hvis du holder noen skjult og det faktisk settes i gang en større leteaksjon etter vedkommende. Kan du ikke da faktisk bli ansvarlig for å dekke de utgifter denne aksjonen koster?

AnonymBruker
Skrevet

Kan det ikke innebære et økonomisk ansvar og, hvis du holder noen skjult og det faktisk settes i gang en større leteaksjon etter vedkommende. Kan du ikke da faktisk bli ansvarlig for å dekke de utgifter denne aksjonen koster?

Korrekt. Og det er maaange tusen.

Anonymous poster hash: d3c8d...de1

Skrevet

Nå er ikke jeg jurist, men det er vel ikke rimelig å anta at en 16 åring blir stilt økonomisk ansvarlig for en slik aksjon. Da er det jo isåfall foreldrene som må ta støyten, siden de færreste ungdommer har økonomi til å klare en slik regning.

Skrevet

Hei! Om noen du kjenner har rømt hjemmefra og du velger å ta personen inn i huset ditt, og skjule for foreldrene hvor personen er, kan man da bli straffet for dette om foreldrene anmeldet det for å finne ut hvor barnet er?

16

Du tror du hjelper folk når du holder på sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Politiet ble aldri kontaktet likevel, kun en trussel. Alt er orden og jenta har det bra. Takk for alle svar!

Skrevet

Nå er ikke jeg jurist, men det er vel ikke rimelig å anta at en 16 åring blir stilt økonomisk ansvarlig for en slik aksjon. Da er det jo isåfall foreldrene som må ta støyten, siden de færreste ungdommer har økonomi til å klare en slik regning.

Mulig litt unge, men der hvor det er blitt satt igang letealskjoner etter folk som har vært ute på tur. Og det siden har vist seg at vedkommende har kommet seg hjem/frem dit h*n skulle og ikke gitt beskjed så har vedkommende og fått regninga for aksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...