AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har siden i fjor sommer følt meg veldig utmattet, og kjenner at jeg går på reservebatteri. Jeg har alltid vært en hardtarbeidende person, og uansett hva som har foregått i privatlivet mitt har jeg stilt opp på jobb og gjort det skal pluss litt til. Jeg mistet to viktige personer for meg for to år siden og min måte å takle sorgen på var å jobbe så mye som mulig og ha lite tid til å tenke. Nå føler jeg at jeg har fått et fryktelig slag i trynet og jeg føler meg helt lammet. Jeg er ekstremt sliten og på vei til jobb idag begynte jeg å gråte helt uten grunn. Jeg har ikke energi til å ha et sosialt liv for tiden da alle mine krefter blir brukt på jobb. Jeg er en person som blir fryktelig provosert av mennesker som mener de er utbrent med en gang en blir sliten og mener alt for mange tar for lett på det. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har vært utbrent og kan forklare meg hvordan dere opplevde det? Jeg vet ikke om det er det jeg er, men jeg forstår jo at det er noe mer enn at jeg bare er sliten. Tanken av å måtte gå på jobb får magen min til å vrenge seg, og fordi de neste ukene er fullpakket med jobb og de er helt avhengig av at jeg stiller opp så kvier jeg meg veldig for å gå til legen. Anonymous poster hash: 683b1...334
Cathj Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Ja, det høres ut som du er utbrent. Jeg, som deg, synes det var tøft å innrømme overfor meg selv at jeg var utbrent. Jeg hadde ikke troen på at man faktisk var det, eller kunne bli det. Jeg så på det som latskap. Jeg har alltid hatt flink pike-syndromet. Og så møtte jeg veggen. Jeg lot det gå så langt at jeg ble syk over en lengre periode (jeg var utbrent og utmattet, og hadde derfor ikke immunforsvar), og selv etter en lang sykemelding er jeg fortsatt ikke helt oppe og går. Jeg var følelseslammet. Følte ingenting, hverken positivt eller negativt. Jeg var sliten, trøtt, øm i musklene. Sov gjerne på sofaen når jeg kom hjem fra jobb, og følte meg like trøtt dagen etterpå. Jeg også gråt helt uprovosert. Slet masse med dårlig samvittighet, også under sykemeldingen. I ettertid har jeg forstått at hele prosessen lærte meg utrolig mye om meg selv. Jeg ble voksen etter en sånn opplevelse, og lærte at jeg ikke kunne være overalt hele tiden. Jeg lærte meg å si nei. Snakk med legen din!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Ja, det høres ut som du er utbrent. Jeg, som deg, synes det var tøft å innrømme overfor meg selv at jeg var utbrent. Jeg hadde ikke troen på at man faktisk var det, eller kunne bli det. Jeg så på det som latskap. Jeg har alltid hatt flink pike-syndromet. Og så møtte jeg veggen. Jeg lot det gå så langt at jeg ble syk over en lengre periode (jeg var utbrent og utmattet, og hadde derfor ikke immunforsvar), og selv etter en lang sykemelding er jeg fortsatt ikke helt oppe og går. Jeg var følelseslammet. Følte ingenting, hverken positivt eller negativt. Jeg var sliten, trøtt, øm i musklene. Sov gjerne på sofaen når jeg kom hjem fra jobb, og følte meg like trøtt dagen etterpå. Jeg også gråt helt uprovosert. Slet masse med dårlig samvittighet, også under sykemeldingen. I ettertid har jeg forstått at hele prosessen lærte meg utrolig mye om meg selv. Jeg ble voksen etter en sånn opplevelse, og lærte at jeg ikke kunne være overalt hele tiden. Jeg lærte meg å si nei. Snakk med legen din! Tusen takk for et så utfyllende svar! 😊 var du lenge sykemeldt? Må nok bare innse at jeg må ta meg en tur til legen. Jeg tenker nok litt på samme måte som deg og blir nok sittende med veldig dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 683b1...334
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #4 Skrevet 2. juni 2015 Om du ikke er utbrent, ser du i alle fall veggen komme mot deg i stor hastighet. Ta en tur til legen, du trenger å hvile. Om du blir sykmeldt nå, kan du relativt raskt komme deg på beina igjen. Om du venter, kan du risikere å være dårlig i årevis. Anonymous poster hash: 1a10b...f90
Cathj Skrevet 2. juni 2015 #5 Skrevet 2. juni 2015 Tusen takk for et så utfyllende svar! var du lenge sykemeldt? Må nok bare innse at jeg må ta meg en tur til legen. Jeg tenker nok litt på samme måte som deg og blir nok sittende med veldig dårlig samvittighet.Anonymous poster hash: 683b1...334 Jeg var sykemeldt i 3 måneder. Nå var ikke jeg ene og alene sykemeldt fordi jeg var utbrent, jeg var syk og fikk følgesykdommer i tillegg. Men jeg fikk streng beskjed av legen om at grunnen til at det tok tid å bli frisk, var fordi jeg gikk på sparebluss. Ta vare på deg selv! Ingen andre kan si stopp for deg, det er det viktig at du gjør selv! Samvittigheten lærer du å legge fra deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå