AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har fått type 1 diabetes for kort tid siden. Det har gått rimelig bra. Jeg tok det vel "som en mann" som de sier, uten noen verre reaksjoner og følger opplegget uten noen motforestillinger. Men akkurat nå kjenner jeg at jeg blir sint! Jeg er ikke feit nok rett og slett! Drittlårene mine har ikke nok underhudsfett på utsiden. Ikke bare er det vanskelig å variere innstikkstedet for insulin, i kveld ble tilsynelatende hele dosen med nåla ut igjen. Vondt var det og. Og ikke tør jeg sette ny dose, for jeg vet jo ikke om noe gikk ut i vevet heller, eller hvor mye i så fall. Er så nærme å ha blodsukkeret innafor normale grenser for første gang siden diagnosen at det er ekstra surt når kroppen og behandlingen tydeligvis ikke er kompatible. Drittsykdom. Drittnåler. Drittkropp. Anonymous poster hash: 295e6...8c5 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Går bra dette! Men om det var insulin igjen i sprøyta så ser du jo hvor mye som er igjen, og kan regne deg frem til hvor stor dose som faktisk kom inn i kroppen, og hvor mye du mangler. Dette kan sikkert legen din vise deg. Og samme med egnet innstikksted:) Anonymous poster hash: e0752...0ba
Brimi Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Jeg tror at det ikke er så veldig alvorlig om ikke alt kom med den ene gangen. Mamma har diabetes og hun har glemt å sette sprøyta på kvelden noen ganger. Det gikk bra.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Kanskje du kan forhøre deg om du kan få insulinpumpe? Kan du ikke stikke i magen da? Litt lettere å få tak i et godt hudlag å klemme sammen der. Anonymous poster hash: 38ed3...fa4
Brimi Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 nhi.no/forside/riktig-injeksjonsteknikk-ved-bruk-av-insulinpenn-34668.html Her er det noen tips for å sette sprøyta. Kan hende du må ha en litt lengre nål.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Hei, jeg måtte ta en medisin som var sprøyte annenhver dag. Kunne stikke i lår, rumpe, armer og mage, men jeg var også for tynn og måtte alltid stikke i magen når jeg bøyde meg fremover. Fungerte greit, men dosene var store og jeg fikk blåmerker og hevelser etter hver sprøyte. Tror jeg ville gjort det i magen om jeg var deg, er jo der man kan få det til å bli mykest. Anonymous poster hash: bac2c...089
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå