AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 hei er nå tom for paralgin forte som jeg fikk av fastlegen min for menssmerter nå er jeg tom fikk i starten av året her den er det greit å be om ny pakke da? Vil ikke spørre for ofte for vil ikke at han skal tru jeg misbruker det. Anonymous poster hash: 7be0f...c79
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 det må du jo nesten spørre legen din om. Anonymous poster hash: c0879...ec1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Hvor stor pakke fikk du? Anonymous poster hash: 65ba2...4d6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Hvor stor pakke fikk du? Anonymous poster hash: 65ba2...4d6 husker ikke den er like stor som en ibux pakke Anonymous poster hash: 7be0f...c79
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Dette var vanskelig å forstå fordi du ikke bruker punktum. Men du drar til legen og spør om du kan få en pakke til. Du er sannsynligvis ung så du kan også dra til helsestasjon for ungdom som kan skrive ut slikt hvis de har lege der. Jeg har fått tramadol og codaxol på helsestasjonen flere ganger av legen mot menstruasjonssmerter. Anonymous poster hash: 998e8...305 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Hvis det er en pakke på 20 stk, så er det null problem og be om mer etter 6 mnd. Anonymous poster hash: 65ba2...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Dette var vanskelig å forstå fordi du ikke bruker punktum. Men du drar til legen og spør om du kan få en pakke til. Du er sannsynligvis ung så du kan også dra til helsestasjon for ungdom som kan skrive ut slikt hvis de har lege der. Jeg har fått tramadol og codaxol på helsestasjonen flere ganger av legen mot menstruasjonssmerter. Anonymous poster hash: 998e8...305 Hehe skrev litt fort http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Anonymous poster hash: 7be0f...c79
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Hvis det er en pakke på 20 stk, så er det null problem og be om mer etter 6 mnd. Anonymous poster hash: 65ba2...4d6 ok takk for svar. http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Anonymous poster hash: 7be0f...c79
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 hei er nå tom for paralgin forte som jeg fikk av fastlegen min for menssmerter nå er jeg tom fikk i starten av året her den er det greit å be om ny pakke da? Vil ikke spørre for ofte for vil ikke at han skal tru jeg misbruker det.Anonymous poster hash: 7be0f...c79 Det er kommet en ny reseptfri tablett som er beregnet for menssmerter. Så det på apoteket her om dagen. Den er nok mer skånsom er den du allerede får. Anonymous poster hash: 0b786...279
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Er så inmari plaget med menstruasjonsmerter hvis jeg ikke har paralgin forte kjennes det nesten ut som at jeg skal dø , får så forferdelige krymper hver gang Anonymous poster hash: 7be0f...c79
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #12 Skrevet 31. mai 2015 Er så inmari plaget med menstruasjonsmerter hvis jeg ikke har paralgin forte kjennes det nesten ut som at jeg skal dø , får så forferdelige krymper hver gang Anonymous poster hash: 7be0f...c79 kramper. Ordlista endret det for meg http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_sad.gif' alt=':('> Anonymous poster hash: 7be0f...c79
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #13 Skrevet 31. mai 2015 Det er kommet en ny reseptfri tablett som er beregnet for menssmerter. Så det på apoteket her om dagen. Den er nok mer skånsom er den du allerede får. Anonymous poster hash: 0b786...279 det står på pakningsvedlegget at det ikke er anbefalt de som har astma å ta de. Anonymous poster hash: 7be0f...c79
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 det står på pakningsvedlegget at det ikke er anbefalt de som har astma å ta de.Anonymous poster hash: 7be0f...c79 Da er jo saken annerledes. Anonymous poster hash: 0b786...279
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #15 Skrevet 1. juni 2015 det står på pakningsvedlegget at det ikke er anbefalt de som har astma å ta de.Anonymous poster hash: 7be0f...c79 NSAIDS er det som er vanligst å gi mot menssmerter, men om man har astma skal man bruke NSAIDS med forsiktighet. NSAIDS er bla Ibux, Naproxen, Voltaren/Voltarol. Om man ikke tåler NSAIDS så blir Paralgin Forte fort neste alternativ. Om du ikke får mer enn 20 stk så er det ikke noe problem å be om flere nå. Anonymous poster hash: 65ba2...4d6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #16 Skrevet 1. juni 2015 Tramadol for menssmerter? Høres heavy ut.Anonymous poster hash: eea97...534
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Tramadol for menssmerter? Høres heavy ut.Anonymous poster hash: eea97...534 Er ikke uvanlig det. Paralgin Forte og Tramadol blir ofte likestilt, men kan ha forskjellige bivirkninger og virkning hos forskjellige mennesker. Om vanlig smertestillende ikke virker så må man ty til sterkere. Anonymous poster hash: 65ba2...4d6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 Hvis du har så sterke smerter at du trenger Paralgin Forte så hadde jeg nok bedt om en time hos en gynekolog og sett om det er en åpenbar årsak til smertene. Evt begynt på p-piller. Det reduserer jo ofte både blødningene og smertene. Du kan ikke gå resten av livet frem til du er kanskje 50 år med slike smerter. Da må man gjøre noen grep for å få bukt med de. Anonymous poster hash: 08af8...791
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #19 Skrevet 1. juni 2015 Hvis du har så sterke smerter at du trenger Paralgin Forte så hadde jeg nok bedt om en time hos en gynekolog og sett om det er en åpenbar årsak til smertene. Evt begynt på p-piller. Det reduserer jo ofte både blødningene og smertene. Du kan ikke gå resten av livet frem til du er kanskje 50 år med slike smerter. Da må man gjøre noen grep for å få bukt med de.Anonymous poster hash: 08af8...791 Enig at man bør utredes, men det er ikke alltid det finnes en klar årsak. P-piller hjalp lite for meg. Det som hjalp mest var å få barn. Men etter noen år var det tilbake igjen. Man bør tenke endometriose og få en utredning for det. Men det er ikke alltid sterke menssmerter er endometriose. Anonymous poster hash: 65ba2...4d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå