Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan komme å si at det IKKE er noe galt med mennesker som driter vegg-i-mellom?!

De menneskene jeg vet om, som gjør dette, har som regel en hjerneskade, medfødt eller fått senere.

Altså, vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette.

Ikke er romfolk huleboere, og ALLE romfolkene kan ikke ha en hjerneskade.

Beklager. Jeg konkluderer bare med at de er rotete griser, med lite respekt. Du driter ikke der du sover, spiser og barna dine leker.

Og angående det med å ha "mannedo og kvinnedo". Easypeasy: grav ett hull til hvert kjønn.

Anonymous poster hash: 84ea2...2a4

• Liker 5
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vi ikke ta opp tråden her? Jeg har ikke fått noe svar på dette fenomenet, og jeg er fryktelig nysgjerrig på en forklaring. 

Jeg kan ikke komme på en eneste god forklaring på hvorfor noen velger å drite rundt der de skal oppholde seg, og tydeligvis synes det er en helt ok måte å leve på. 

Hvordan har denne kulturen oppstått? 

Her er forresten en link (fra 2012, men fenomenet er det samme, de har ikke forandret seg): 

http://www.osloby.no/nyheter/Tigger-doer-matte-fjernes-etter-fire-uker-6959825.html 

Anonymous poster hash: 7726f...497
  • Liker 1
Skrevet

1,3 mill er altså brukt på disse toalettene for at de skulle stå å bli griset ned i 3 mnd.  Forkastelig!

• Liker 3
Skrevet

Samme problemet har man i Malmø i den store romleiren der. Det ble satt opp doer, men de ble bare brukt inntil de måtte vaskes. De gadd ikke vaske de selv, så da ble de heller ikke brukt etter det.

Finner det utrolig merkelig at mennesker kan klare å leve sånn.

• Liker 4
Skrevet

Man må se det i et større perspektiv for å få litt mer forståelse for hvorfor de lever slik. Jeg har vært i tre forskjellige sigøynerlandsbyer og sett hvordan de lever der. Skrot overalt, søppel overalt, avføring over alt. De er støtt ut fra resten av samfunnet, og lever dermed i en slags gettotilværelse. Får ikke jobber, barna får ikke gå på skole osv.

I Norge er mange opptatt av å ha den riktige designlampen og Kähler-vase. Man må ha "riktig" merke på skolesekken, og spise "riktig" mat.

På den andre siden har vi sigøynerne som kjemper hver dag for å overleve. Uten inntekt, skolegang og kunnskap.

Det er ikke noe riv ruskende galt med disse folka. Det er fristende å si at det er noe riv ruskende galt med hvordan sånne som deg tenker! Men det er heller ikke riktig.

For på samme måte som de mangler kunnskap om hvordan nordmenn mener det er rett å leve, mangler du kunnskap som kan forklare noe av deres levemåte.

Det er jo nettopp dette hun spør om.

Hvorfor er det slik at de driter og sprer søppel over alt?

Du som mener at det ikke er noe galt med dem og har så mye kunnskap kan kanskje forklare dette?

Anonymous poster hash: 4e503...61c

• Liker 2
Skrevet

En annen merkelig sak er hvor utrolig mye de klarer å drite på kort tid.

De må jo ha et fordøyelsessystem som er i en helt egen klasse.

Anonymous poster hash: 4e503...61c
  • Liker 3
Skrevet

Det er utrolig merkelig. Til og med dyr driter ikke der de sover!

nei. haha... dét har du rett i.

Anonymous poster hash: ac730...b1c

Skrevet

En gang gikk en god venninne av meg ut inngangsdøren på bygget sitt. Der ble hun møtt av en rumener/romfolk-person, som satt og dreit på trappa hennes.

Det er kjipt at det skal være sånn.

Anonymous poster hash: a7adf...936
Skrevet

Man må se det i et større perspektiv for å få litt mer forståelse for hvorfor de lever slik. Jeg har vært i tre forskjellige sigøynerlandsbyer og sett hvordan de lever der. Skrot overalt, søppel overalt, avføring over alt. De er støtt ut fra resten av samfunnet, og lever dermed i en slags gettotilværelse. Får ikke jobber, barna får ikke gå på skole osv.

I Norge er mange opptatt av å ha den riktige designlampen og Kähler-vase. Man må ha "riktig" merke på skolesekken, og spise "riktig" mat.

På den andre siden har vi sigøynerne som kjemper hver dag for å overleve. Uten inntekt, skolegang og kunnskap.

Det er ikke noe riv ruskende galt med disse folka. Det er fristende å si at det er noe riv ruskende galt med hvordan sånne som deg tenker! Men det er heller ikke riktig.

For på samme måte som de mangler kunnskap om hvordan nordmenn mener det er rett å leve, mangler du kunnskap som kan forklare noe av deres levemåte.

Det er de selv som holder ungene borte fra skolen.

Det er de selv som ikke vil jobbe.

Det er de selv som forsøpler.

Det er de selv som distanserer seg fra samfunnet.

Det har tidligere flere ganger vært forsøkt å integrere disse folkene i samfunnet i flere separate programmer i flere land.

Blant annet på 80 tallet prøvde man både i Norge og i england å gi en gruppe av dem gratis hus, skolegang til barna og jobb til de voksne.

Det som skjedde var at de holdt ungene borte fra skolen, de møtte ikke opp på jobb og når man var på tilsyn i husene etter en stund så var de fullstendig rassert og interiør, møbler, hvitevarer, ol var revet ut og solgt mens huset var fyllt av søppel og tyvegods og sigøynerene bodde utenfor i en campingvogn. Noen hadde til og med gjort om husene de hadde fått til en stall for noen hester.

Og liknende har skjedd over alt i alle land hvor man har forsøkt slikt.

Så nei det er ikke samfunnet som ikke gir dem sjansen, det er de selv som ikke VIL leve etter sammfunnets normer.

Anonymous poster hash: b04ce...b8d

• Liker 4
Skrevet

He he :) Hadde de tømt et par kubikk med menneskedritt på dem, så hadde de vel aldri flyttet seg. Romfolket elsker jo avføring fra mennesker.  :sjarmor:

Anonymous poster hash: 2ef13...9df

Den var god :laugh: 

Skrevet

De prøvde å slå opp en ulovlig leir på utmarka hos min far, han ba dem pelle seg vekk.

De nektet selvsagt, så da kjørte han og 3 andre naboer ett par kubikk med ku-/høns- og grisesdritt på dem.

De flyttet seg raskt da.

Kunne dere ikke kontaktet kommunen og politiet da? Det dere gjorde der, er totalt uakseptabelt.

Jeg vet ikke om pappaen din lært deg at to feil aldri gir en rett, da du var barn.

Anonymous poster hash: 7e8ef...e11

• Liker 1
Skrevet

Kunne dere ikke kontaktet kommunen og politiet da? Det dere gjorde der, er totalt uakseptabelt.

Jeg vet ikke om pappaen din lært deg at to feil aldri gir en rett, da du var barn.

Nei det de gjorde er kjempeflott. De handler og viser at de har baller til å handle. Det er slik vi bør lære av. Aksjonere og si i fra at nok er nok. Man må ikke fly til pappa politiet med alt som sutrete snørrunger.

Personlig så forstår jeg ikke hvorfor vi som nasjon aksepterer å ta inn disse folka. Hvorfor ikke bare kaste dem dit de hører hjemme? Idiotene er jo egentlig oss.

• Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

Jeg gjorde ingenting?

Fikk bare høre historien i ettertid.

Politiet hadde selvsagt ikkje ressurser til å gjøre noe med dette.

Skrevet

Jeg har også tenkt litt på dette, og klarer liksom ikke å forstå helt de psykiske mekanismene her. De alle fleste friske mennesker ønsker jo å ha det levelig rundt seg, og det er derfor man rydder og vasker i varierende grad. Det er ikke naturlig å ønske å leve i skitt og lort, heller ikke for mange dyrearter. Til og med griser er veldig renslige og bæsjer ikke overalt, og liker å ha det rent rundt seg.

Å ønske å leve i rot, skitt og bæsj kan jo ikke ha noe med at de føler seg utstøtt å gjøre, mener jeg? På hvilken måte da? En slik skitten livsstil går jo faktisk mest ut over dem selv. Handler det da om selvhat? Andre mennesker "hater" dem, så derfor hater de seg selv og sine? Ønsker de det verste for seg selv fordi de er et utstøtt folk? Ønsker de rett og slett ikke å leve renslig? Trives de med slike tilstander? Den livsstilen de fremmer gjør jo at de blir mer utstøtt, de distanserer seg fra resten av samfunnet, de ønsker ikke å være en del av det og de saboterer dermed selv for sin egen fremtid. Og det er trist.

Jeg kunne virkelig tenkt meg å lese litt forskning rundt det psykologiske i dette, men vet ikke om det finnes? Det er frustrerende å ikke forstå dette.

Anonymous poster hash: 5efc9...0a5
  • Liker 5
Skrevet

Fristende å svare: Maslows behovspyramide?

Anerkjennelse/selvrespekt er jo ganske langt oppe mot toppen..

Nå blander du vel selvrespekt med selvrealisering..?

Selvrespekt bør jo ligge i bunnen uansett hvordan det står til med diverse andre ting i livet.

Anonymous poster hash: 7b213...bad

Skrevet

Over alt der romfolk oppholder seg, eller har oppholdt seg tidligere, ligger det igjen digre hauger med både søppel og avføring over det hele. Om det finnes et toalett i nærheten av der de har oppholdt seg, så er dette garantert helt rasert og innklint med dritt for lenge siden. Når de har herpa i stykker toalettet, så begynner de å gjøre fra seg i samme rom som de sover og spiser i. Søppel og avføring ligger strødd om hverandre.

Greit nok, så er nok mange av dem fattige folk fra dårlig kår. Men til tross for denne bakgrunnen, så burde de vel være i stand til å rydde opp etter seg likevel.? Hvor vanskelig kan det være å bare grave et dritehull i bakken eller i skogen, for så å spa det igjen når de forlater stedet? Det koster heller ingenting å raske med seg søppelet og feie gulvet litt. Hvorfor roter de så voldsomt i det hele tatt? Nei, fattigdom alene kan ikke forklare denne adferden, for det koster jo ingenting å rydde litt opp etter seg.

Hvilke tanker har dere andre gjort dere når det gjelder romfolkets oppførsel?.

Anonymous poster hash: 2ef13...9df

Har ikke funnet bæsj eller søppel der jeg pleier å se dem. De har bare vært hyggelige mot meg og rydder opp etter seg før de går. Derimot finner jeg sprøyter og dritt etter norske narkomane, og den store parken ser aldri så jævlig ut som når fulle nordmenn har grilla og drukket der. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg over her. 

Jeg har mange av de samme spørsmålene som deg. 

Det må jo være noe helt unikt med dem når de skiller seg så ut fra så mange folkeslag (alle?) og mange (alle?) dyrearter ang. levestil. 

Kan det ha noe med innavl å gjøre? Jeg lurer av nysgjerrighet, og ikke fordømming. Gifter de seg ikke innad i familien? tremenninger osv. Jeg vet ikke helt. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg over her. 

Jeg har mange av de samme spørsmålene som deg. 

Det må jo være noe helt unikt med dem når de skiller seg så ut fra så mange folkeslag (alle?) og mange (alle?) dyrearter ang. levestil. 

Kan det ha noe med innavl å gjøre? Jeg lurer av nysgjerrighet, og ikke fordømming. Gifter de seg ikke innad i familien? tremenninger osv. Jeg vet ikke helt. 

Å gifte seg med en tremenning er ikke innenfor innavl, tremenninger er ikke nært beslektet.  

Jeg lurer på hva f.eks ville stammer i Afrika gjør?  Er de like uhygieniske?

Skrevet

For det frister ikke å drite i luksus-do de har full tilgang til ute i marka. 

Anonymous poster hash: ecd00...c21
  • Liker 1
Skrevet

Å gifte seg med en tremenning er ikke innenfor innavl, tremenninger er ikke nært beslektet.  

Jeg lurer på hva f.eks ville stammer i Afrika gjør?  Er de like uhygieniske?

Nei, de er ikke det. De har toaletter adskilt fra matlaging veit jeg. Og gjør hvertfall et forsøk på å vaske seg. Jeg har vært litt i Kenya og Tanzania så jeg har sett hvordan flere av disse stammene lever. 

Anonymous poster hash: 4eddf...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...