AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Foreldrene har en privat bidragsavtale hvor far setter inn penger på mors konto hver mnd. Kan far sette inn pengene på barnets konto i stedet for på mors? Omformulering; er dette "lovlig"? Anonymous poster hash: 9bdec...905
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Foreldrene har en privat bidragsavtale hvor far setter inn penger på mors konto hver mnd. Kan far sette inn pengene på barnets konto i stedet for på mors? Omformulering; er dette "lovlig"? Anonymous poster hash: 9bdec...905 skal ikke det være lov? far setter inn penger på kontonr mor oppgir når jeg flytta for meg selv i en alder av 16, så tok pappa ut penger og ga til meg i kontanter til og med det er mor og far som må bli enig eller mener du at far setter inn penger på konto til barne isten for mor, uten avtale med mor? Anonymous poster hash: fc6ec...4a1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 skal ikke det være lov? far setter inn penger på kontonr mor oppgir når jeg flytta for meg selv i en alder av 16, så tok pappa ut penger og ga til meg i kontanter til og med det er mor og far som må bli enig eller mener du at far setter inn penger på konto til barne isten for mor, uten avtale med mor? Anonymous poster hash: fc6ec...4a1 ja jeg mener om det er lov å sette inn pengene på barnets konto i stedetfor hos mor, uten mors samtykke. Anonymous poster hash: 9bdec...905 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Men det er ikke akkurat så smart for når beløpet på barnets konto overstiger en viss sum så overtar overformynderiet kontroll over kontoen. Anonymous poster hash: dc5ef...b82
Kontormus Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 ja jeg mener om det er lov å sette inn pengene på barnets konto i stedetfor hos mor, uten mors samtykke. Anonymous poster hash: 9bdec...905 Og da er liksom ikke pengene disponibel for mor? Hvor gamle barn snakker vi om her?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Og da er liksom ikke pengene disponibel for mor? Hvor gamle barn snakker vi om her? Barn under 16 år. Nei så klart da blir de jo disponible for barnet når det får full tilgang på sin konto Anonymous poster hash: 9bdec...905
Nemigirl Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 ja jeg mener om det er lov å sette inn pengene på barnets konto i stedetfor hos mor, uten mors samtykke. Anonymous poster hash: 9bdec...905 Er det barnet/tenåringen som snakker her eller er det far? Det koster faktisk å oppfostre et barn - ungdommer er dessverre ikke billige i drift heller. Dersom du er barnet/ungdommen som ønsker pengene på egen konto, bør du gjøre en avtale med din mor om disponeringen av barnebidraget og hva dette evt skal dekke. Så kanskje du selv kan få et økonomisk ansvar dersom du mestrer å ivareta dette. Du har sikkert mye å lære av dette, så det kan nok gå bare godt... Dersom du er far og ønsker å sette inn penger til barnet uten mors samtykke: GROW UP!!! 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Er det barnet/tenåringen som snakker her eller er det far? Det koster faktisk å oppfostre et barn - ungdommer er dessverre ikke billige i drift heller. Dersom du er barnet/ungdommen som ønsker pengene på egen konto, bør du gjøre en avtale med din mor om disponeringen av barnebidraget og hva dette evt skal dekke. Så kanskje du selv kan få et økonomisk ansvar dersom du mestrer å ivareta dette. Du har sikkert mye å lære av dette, så det kan nok gå bare godt... Dersom du er far og ønsker å sette inn penger til barnet uten mors samtykke: GROW UP!!! hvorfor kan det ikke være mor? Anonymous poster hash: fc6ec...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Er det barnet/tenåringen som snakker her eller er det far? Det koster faktisk å oppfostre et barn - ungdommer er dessverre ikke billige i drift heller. Dersom du er barnet/ungdommen som ønsker pengene på egen konto, bør du gjøre en avtale med din mor om disponeringen av barnebidraget og hva dette evt skal dekke. Så kanskje du selv kan få et økonomisk ansvar dersom du mestrer å ivareta dette. Du har sikkert mye å lære av dette, så det kan nok gå bare godt... Dersom du er far og ønsker å sette inn penger til barnet uten mors samtykke: GROW UP!!! Er det barnet/tenåringen som snakker her eller er det far? Det koster faktisk å oppfostre et barn - ungdommer er dessverre ikke billige i drift heller. Dersom du er barnet/ungdommen som ønsker pengene på egen konto, bør du gjøre en avtale med din mor om disponeringen av barnebidraget og hva dette evt skal dekke. Så kanskje du selv kan få et økonomisk ansvar dersom du mestrer å ivareta dette. Du har sikkert mye å lære av dette, så det kan nok gå bare godt... Dersom du er far og ønsker å sette inn penger til barnet uten mors samtykke: GROW UP!!! Jøss, her var det mye synsing. Det er et praktisk spørsmål om dette er lov å gjøre, uavhengig hvem som spør. Anonymous poster hash: 9bdec...905
Kontormus Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Barn under 16 år. Nei så klart da blir de jo disponible for barnet når det får full tilgang på sin konto Anonymous poster hash: 9bdec...905 Nei, da tviler jeg på at det er lov. Å sette bidraget inn på barnets kontor altså. Det er den som har den daglige omsorgen som bestemmer hva bidraget skal brukes til, og også barn har utgifter til bolig og mat heftet ved seg... Penger utenom dette kan en selvsagt sette inn på barnets konto. Men over et visst beløp, da kommer Overformyderiet inn i bildet. Dessuten så er det den som har barnet i husstanden som får denne "formuen" på seg, og som må skatte av renteinntektene. (Selv om det nå skal en del til før det merkes) 1
Nemigirl Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Barn under 16 år. Nei så klart da blir de jo disponible for barnet når det får full tilgang på sin konto Anonymous poster hash: 9bdec...905 Oj Altså; du kan selvfølgelig spare til barna i deres navn (mors samtykke må til for å opprette konto, fond e.l.), men tror du seriøst at du kan unnlate at mor kan disponere bidragspengene? Dette er kun et tilskudd til den faktiske utgiften det er å ha hovedomsorgen for barna - all den tid barnebidraget er utregnet på rasjonelt grunnlag Hva tror du egentlig barnebidraget er til for??!? 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #12 Skrevet 31. mai 2015 Oj Altså; du kan selvfølgelig spare til barna i deres navn (mors samtykke må til for å opprette konto, fond e.l.), men tror du seriøst at du kan unnlate at mor kan disponere bidragspengene? Dette er kun et tilskudd til den faktiske utgiften det er å ha hovedomsorgen for barna - all den tid barnebidraget er utregnet på rasjonelt grunnlag Hva tror du egentlig barnebidraget er til for??!? Jeg er kanskje mor...? Her var det mye synsing igjen. Anonymous poster hash: 9bdec...905
Rotemor Skrevet 31. mai 2015 #13 Skrevet 31. mai 2015 Foreldrene har en privat bidragsavtale hvor far setter inn penger på mors konto hver mnd. Kan far sette inn pengene på barnets konto i stedet for på mors?Omformulering; er dette "lovlig"? Anonymous poster hash: 9bdec...905 Nei, stemor. Disse pengene skal forvaltes av mor. 1
Rotemor Skrevet 31. mai 2015 #14 Skrevet 31. mai 2015 ja jeg mener om det er lov å sette inn pengene på barnets konto i stedetfor hos mor, uten mors samtykke. Anonymous poster hash: 9bdec...905 Den oppfatningen er feil. 1
Nemigirl Skrevet 31. mai 2015 #15 Skrevet 31. mai 2015 hvorfor kan det ikke være mor? Anonymous poster hash: fc6ec...4a1 Derfor: Foreldrene har en privat bidragsavtale hvor far setter inn penger på mors konto hver mnd. Kan far sette inn pengene på barnets konto i stedet for på mors? Omformulering; er dette "lovlig"? Anonymous poster hash: 9bdec...905 Og til info er dette altså HI. Beklager dersom du mener jeg insinuerer noe galt ved å hevde at TS utgir seg for å være alt annet enn mor med dette... 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #16 Skrevet 31. mai 2015 Nei, stemor. Disse pengene skal forvaltes av mor. ..? Kilde? Anonymous poster hash: 9bdec...905
Rotemor Skrevet 31. mai 2015 #17 Skrevet 31. mai 2015 ..?Kilde? Anonymous poster hash: 9bdec...905 Tuller du??? Barnebidrag er til den som er hovedforsørger av barnet. Dette er såkalt allmennkunnskap. NAV.no er en kilde. Barnelova en annen.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #18 Skrevet 31. mai 2015 Barnebidrag tilfaller mor frem til barnet er 18 år og far kan derfor ikke sette pengene inn på barnets konto. Disse pengene skal jo gå til den generelle husholdningen og bidra til barnets livsopphold. Etter fylte 18 er det barnet som har krav på barnebidrag og som må søke om bidraget. Barnet har da krav på bidrag hvis det går på videregående.Anonymous poster hash: dc5ef...b82 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #19 Skrevet 31. mai 2015 Det er forøvrig interessant på en negativ måte å se hvor mye hets stemødre kan få på KG, selv når de ikke har noe med saken å gjøre. Anonymous poster hash: 9bdec...905 1
Nemigirl Skrevet 31. mai 2015 #20 Skrevet 31. mai 2015 Jeg er kanskje mor...? Her var det mye synsing igjen. Anonymous poster hash: 9bdec...905 Ok, ser nå at du er TS og mulig frykter om far kan sette inn pengene direkte på barnas konto. Vel, det kan han ikke uten privat avtale dere imellom. Dette all den tid du har hovedomsorgen Beklager, misforstod HI fullstendig. Lei meg for det!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå