AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Barnet mitt som er 2.5 år har sluttet med bleie på dagtid mens vi fortsatt bruker bleier på natta. Nå er vi ofte ute på lekeplassen, parken osv. i noen timer i strekk i disse varme dager. Hva gjor dere med så små barn når de vil på do og det er ingen toalet å se i nærheten? Er det strafbart for små barn som har akkuratt sluttet med bleier og ikke kan "planlegge" turen sin? Anonymous poster hash: d235f...2c3
Rotemor Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Alle vet vel at man gjør det man må med små barn som må tisse? Har aldri tenkt på det anderledes ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Det går jo an å ta med potte i en plastpose hvis dere skal i parken eller på lekeplassen? I skogen er det greit å tisse ute, men det er ikke lov i byer og tettbygd strøk. Anonymous poster hash: 76703...bb0 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Å tisse i busker i parker etc er da ingen krise. Folk drasser da ikke rundt med potter! AB har neppe barn eventuelt bor på landet:)Anonymous poster hash: e0da3...cfd 15
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har opplevd denne uke å gå på vei til butikken. Turen tar ca 15 min, litt lenger når minsten går selv. Vi var gjennom doen og barnet fikk tisse før vi gikk ut så jeg tenkte at det var trygt. Så fikk jeg en beskjed "jeg tisser, mamma" midt på gata. Jeg måtte bare si at h-n må tisse i buksa så går vi hjemm. I det vi gikk hjemm tenkte jeg på fold med store hunder. De bæsjer overalt, de. Noen hundeiere ikke plukker opp etter dem til og meg. Jeg forstår at det er bare en periode. Om ca 6 mnd skal barnet mitt klare å kontrollere seg mye bedre. Men det er ikke så lett få de minste å slutte med bleier. Anonymous poster hash: d235f...2c3
globalagogo Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Det går jo an å ta med potte i en plastpose hvis dere skal i parken eller på lekeplassen? I skogen er det greit å tisse ute, men det er ikke lov i byer og tettbygd strøk. Anonymous poster hash: 76703...bb0 Ta med en potte? Og gjøre hva med innholdet? Pakke det inn, ta det med hjem, tømme i sluket? 7
Rotemor Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Ikke stress med det, TS:) Vi har da alle vært i situasjoner der det passer som dårligst at barnet må tisse, men man gjør det man må der og da. Simpelten. Å la de tisse på seg (med vilje) er ihvertfall ikke riktig. 3
Lillemini Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Vi er i samme situasjon. Jenta på 2 har sluttet med bleie, og når hun må på do så MÅ hun på do. Hadde ikke hatt problem med å la henne tisse i naturen, men hun vil ikke. Vi har derfor med oss en potte i bilen, under vognen, i sekken osv. Kjøpte en på Biltema til 39kr som er veldig liten og enkel, så perfekt å ha med seg på tur. Tar liten plass, men hun sitter godt på den. Nå har vi enda ikke opplevd bæsj på tur, men hadde hun gjort det så hadde jeg løst det på samme måte som med hunden; hundepose. Tiss tømmes i buskene, og så skyller vi potten med vann. 2
LindaM Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Vi har også en som akkurat har sluttet med bleie. Jeg har ingen betenkeligheter med å la sønnen min tisse ute hvis han må. Såpass tåler man. Hunder tisser jo overalt på busker og trær. Ville aldri sagt at han skal tisse på seg. Bæsj har vi foreløpig ikke opplevd uten å ha tilgang til do. Det blir såklart litt værre.. Men vi har hund, så vi har ofte bæsjeposer i lommene. Ville nok brukt det for å plukke opp, også dratt hjem, eller et sted med toalett for å vaske/tørke barnet. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Hva gjør dere om barnet må bæsje? Lar ungen drite bak en busk? Gjør dere kanskje som en far jeg så på en offentlig badestrand? Han sparket sand over etter at ungen hadde lagt en "kabel" på stranden. Jeg synes ikke det er greit å tisse der barn leker. Hadde en voksen gjort det, ville de fleste mødre blitt hysteriske. Anonymous poster hash: 76703...bb0 2
fjærestein Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Hva gjør dere om barnet må bæsje? Lar ungen drite bak en busk? Gjør dere kanskje som en far jeg så på en offentlig badestrand? Han sparket sand over etter at ungen hadde lagt en "kabel" på stranden. Jeg synes ikke det er greit å tisse der barn leker. Hadde en voksen gjort det, ville de fleste mødre blitt hysteriske. Anonymous poster hash: 76703...bb0 Unger tisser en brøk del av en voksen. Og det var sikkert ingen her som mente ungen skulle tisse midt i sandkassa, men diskré i ett blomsterbed eller bak ett tre. Jøje meg. edit: strøk en usaklighet. Endret 31. mai 2015 av fjærestein 3
Lillemini Skrevet 31. mai 2015 #12 Skrevet 31. mai 2015 Hva gjør dere om barnet må bæsje? Lar ungen drite bak en busk? Gjør dere kanskje som en far jeg så på en offentlig badestrand? Han sparket sand over etter at ungen hadde lagt en "kabel" på stranden. Jeg synes ikke det er greit å tisse der barn leker. Hadde en voksen gjort det, ville de fleste mødre blitt hysteriske.Anonymous poster hash: 76703...bb0 Som flere av oss har skrevet: vi plukker opp "kabelen" med en bæsjepose, og kaster den i nærmeste søppelbøtte. Vanskeligere enn det er det ikke. Og er du på en lekeplass og ungen må tisse så er det jo ikke akkurat som at du bare drar buksen av barnet og lar det tisse der det står. Enten tar du barnet med bak en busk eller lignende, gjerne utenfor lekeplassen, eller lar barnet tisse på medbrakt potte. Innholdet i potten tømmes da selvsagt på et sted der det ikke er sjenerende for andre. Hva mener du er alternativet? Tvinge barn til å gå med bleie? Tisse i buksen? Begge deler hadde føltes like nedverdigende for min 2-åring i alle fall. Og jeg tror virkelig de aller fleste mødre og fedre (og andre) har forståelse for at av og til må barn på do selv om et toalett ikke er tilgjengelig. Folk flest er faktisk så pass oppegående og empatiske. 4
Sweet77 Skrevet 31. mai 2015 #13 Skrevet 31. mai 2015 Hva gjør dere om barnet må bæsje? Lar ungen drite bak en busk? Gjør dere kanskje som en far jeg så på en offentlig badestrand? Han sparket sand over etter at ungen hadde lagt en "kabel" på stranden. Jeg synes ikke det er greit å tisse der barn leker. Hadde en voksen gjort det, ville de fleste mødre blitt hysteriske. Anonymous poster hash: 76703...bb0 Det som er hysterisk er å være redd for litt barnetiss. Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med å la en kabel bli liggende eller at voksne skulle tisse rundt, det skjønner sikkert du også. Skjønt det er jo en del voksne som ikke har forstått at de ikke skal gjøre det heller. Barn kommer borti all slags greier når de leker ute, mye verre ting enn barneurin. F.eks katte- og andre dyreekskrementer. Det er ikke så ille heller selv om tanken er ekkel, alle barn har en periode der de er immune mot det meste og putter alt mulig i munnen. Det skal vi visst la dem gjøre, for det er slik de utvikler et sterkt immunforsvar, ifølge det helsesøster sa til en bekymra meg da småtten fant ut at sølevann var veldig godt. Burde vel egentlig ikke klage, broren min var spesielt glad i meitemark dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #14 Skrevet 31. mai 2015 Barnet mitt som er 2.5 år har sluttet med bleie på dagtid mens vi fortsatt bruker bleier på natta. Anonymous poster hash: d235f...2c3 Beklager, en liten avsporing; jeg fikk litt feil bilder i hodet når jeg leste dette.. Mens "vi" fortsatt bruker bleier på natta ...skjønner at det er ungen som bruker bleier på natta og ikke dere. Anonymous poster hash: c2c45...b1a 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #15 Skrevet 31. mai 2015 Det går jo an å ta med potte i en plastpose hvis dere skal i parken eller på lekeplassen? I skogen er det greit å tisse ute, men det er ikke lov i byer og tettbygd strøk. Anonymous poster hash: 76703...bb0 Signerer dette. Da har man med potte. Urinering i offentlig rom er ulovlig, men man ser såklart litt igjennom fingrene når det kommer til små barn, men man tar hensyn og går ikke til den nærmeste busken eller bak lekesklia. Husk på at det ikke skal være skjemmende for noen, og at andre barn leker der. Ikke særlig hensynsfullt å la ungen tisse i hjørnet i parken når kanskje neste unge kryper der eller mister smokken sin der. Anonymous poster hash: 4cc65...ab1
minister-mio Skrevet 31. mai 2015 #16 Skrevet 31. mai 2015 Straffbart? Er dere gale, jeg er ganske sikker på at 2,5 er under den kriminelle lavalderen. 7
bush babe Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Selvfølgelig tisser dere i nærmeste busk! Noe annet er jo helt unaturlig når det kommer til små barn. 6 åringen min må tåle å gå lenger unna enn treåringen min, for han klarer å holde seg litt mer. Når de akkurat hadde sluttet med bleie hadde jeg med bleie på tur, tilfelle de måtte bæsje. Var vi i skogen la jeg bleia på bakken, så bæsjet de i den, men slapp å ha den på. Ute blant folk har vi heldigvis enten vært i nærheten av toalett, eller så har de ikke trengt å bæsje Potte på tur? No thanks! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 En sommer for en del år siden var det faktisk ei dame som lot jenta sitte på huk og tisse inntil en butikkvegg rett ved siden av utstillingsvinduet, midt i handlegata, midt på dagen. Det var ikke langt unna offentlig toalett. Rett utenfor kjøpesenterets hovedinngang sto det en gutt og pisset oppetter treet. Aner ikke alderen, men han burde være gammel nok til å holde seg til han rakk inn på kjøpesenterets toaletter. Det var forsåvidt jenta også, men det er ikke alle foreldrene som har folkeskikk. Anonymous poster hash: 561cf...806
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #19 Skrevet 1. juni 2015 Her tisser alle barna i gata bak garasjen vår når de er ute og leker Er en skråning der, hvor ingen går, og de står utav syne. Helt greit! Særlig for de små som er midt i /nettopp ferdig med bleieslutt er det viktig å ha lavterskel for å kunne si ifra. De gangene det skjer uhell er gjerne fordi de ikke vil avslutte/pause leken med å gå hjem og ordne - og heller tisser i buksen, noe som er forsmedelig. Da er det et fint og enkelt alternativ! Bæsj er selvfølgelig noe helt annet. Anonymous poster hash: caf6e...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #20 Skrevet 1. juni 2015 Man tar de med til en litt usjenert plass og finner en busk! Samme gjør vi når vi kjører bil Anonymous poster hash: 1207c...b54 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå