Gå til innhold

Kropp-press eksisterer kun i ditt eget hode.


Fremhevede innlegg

Skrevet

Til alle dere som sliter med kroppspress. Jeg tenkte jeg skulle være grei å minne dere om at kroppspress eksisterer ikke annet enn i deres egen hjerne.

Så tenkte jeg skulle spørre en av dere vrangforestillinger eller kropsspresspsykose. Hva er det som egentlig motiverer dere og når blir dere fornøyde?

Å ha kroppkomplekser er for såvidt greit nok. Men å skylde på media for at dere har kroppkomplekser, nei det er ikke greit. Da glemmer dere at det å være menneske betyr at en selv velger sine idealer.

Hvorfor velger du da å ha et ideal når du skylder på media? Om media ikke fantes ville ikke du fremdeles hatt forakt mot de som er slankere og finere enn deg, og den samme aksept og omsorg for de som er tjukkere og styggere enn deg selv?

Hvorfor velger dere ikke heller å sammenligne dere med de dere ser ned på i stedet for å sammenligne dere dere med de dere ser opp til? Blir ikke det litt teit da?

De av dere som ønsker å være lykkelige må forstå at kroppspress og kroppkomplekser er noe dere selv velger å ha. Den som er virkelig lykkelig ser de som er fælere enn seg selv. Da er det lett å føle seg bra, ovenpå og bedre enn alle andre.

Så da lurer jeg på, om media og reklamen ikke fantes, - ville forbudet forhindret dere i å velge deres idealer?

Er det sånn at mennesker ikke misunner andre mennesker dersom det ikke fantes reklame?

Eller er dette her bare noe dere forteller til dere selv for å nekte for at dere er noen utakknemlige vesener som hater andres lykke og som blir irritert og sinna dersom dere ser noe være photoshoppet, tegnet, retusjert eller malt om.

Hvorfor klarer dere ikke å skille mellom fiksjon og virkelighet? Er det derfor dere vil forby kroppspresset i samfunnet som kun eksisterer i deres eget lille hodet? Hjernen og personligheten deres klarer ikke å forstå samfunnsbedrageriet slik at dere i stedet velger å bli syke? Samfunnet er for avansert for dere?

Å sitte på internett og se bilder av andre mennesker er også visst ganske plagsomt for enkelte. Det skaper viss et press har jeg hørt og har jeg lest. Kan ikke en av dere med personligshetsforstyrrelser og vansker med å tolke andre menneskers bilder til å gi meg en forklaring på dette fenomenet?

- hvorfor skylder dere på kroppspress i media når det kun er deres egen dårlige personlighet og hang til å være bitter og misunnelige på andre mennesker som er problemet her?

  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forfriskende å se at det ikke er noen som har svart på dette idiotiske innlegget her.



Anonymous poster hash: 5316e...06b
  • Liker 2
Skrevet

Forfriskende å se at det ikke er noen som har svart på dette idiotiske innlegget her.

Anonymous poster hash: 5316e...06b

Jo en av svart.

Hva synes du om kroppspresset inne i ditt eget hode? Lar du deg diktere av media eller bestemmer du selv over ditt eget liv?

AnonymBruker
Skrevet

For så vidt enig med deg, ts. Det er du som bestemmer om du skal la deg diktere av media osv. MEN, det er et stort men. Unge mennesker tenker ikke rasjonelt, de blir veldig lett påvirket av miljøet rundt dem.



Anonymous poster hash: 12db2...1dc
AnonymBruker
Skrevet

Fra jeg var ca. 8 til jeg var 15 (Jeg er 27 nå) så jeg bilder/reklamer av kvinner med perfekt hud, vakker kropp og der var aldri ett eneste hår som lå feil på hodet deres.

Jeg så ikke at alle vanlig mennesker hadde små feil, jeg var alt for opptatt med mine feil til å legge merke til det.

Det skapte mange vrangsyn for meg og jeg gikk igjennom mye sykt for å være "perfekt". Heldigvis fikk jeg til å innse at det var ikke kroppen min det var noe feil med, men måten jeg så på den, så jeg ble helt OK med kroppen min generelt, men ikke huden min.

Desverre sliter jeg enda psykisk med huden min. Jeg har kommet langt med selvbildet mitt, men jeg driver fremdeles med å rive, klippe, klore og kutte bort hud med feil på. Jeg vet at huden min er egentlig frisk og jeg ser helt klart bedre ut uten alle disse åpne sårene men jeg klarer rett og slett ikke få meg selv til å virkelig forstå det og bryte uvanen.
Helt klart har jeg jo tenkt slik fordi jeg så det på TV og i blader, men det er jo ikke media sin feil. Hele sølet er meg og mine tanker, og jeg syntes ikke det var ett så dumt innlegg..?



Anonymous poster hash: bffed...787
Skrevet

For så vidt enig med deg, ts. Det er du som bestemmer om du skal la deg diktere av media osv. MEN, det er et stort men. Unge mennesker tenker ikke rasjonelt, de blir veldig lett påvirket av miljøet rundt dem.

Anonymous poster hash: 12db2...1dc

Om unge mennesker er så lett påvirkelige, da skulle de lett blitt påvirket av mitt innlegget også da?

Nei, men de gjør ikke det. De har faktisk valgt å ha den dypeste avsky for at noen skal fortelle dem hvorfor dem er misunnelige.

Jeg tror mennesker velger mer enn de ønsker å innrømme for seg selv. For eksempel så la jeg et tips inn i innlegget mitt om hvordan man skal være lykkelige, og det er jo bare å se på dem du ser litt ned på i stedet for å misunne de idealer man ikke selv klarer å oppnå. For å senere bli skuffet og lei seg og skylde på samfunnet!? De uskyldige i denne tankegangen om å være vakrest, penest, flinkest, dyktigst, ha mest penger, ha mest liv og være den alle misunner!

Skrevet

Fra jeg var ca. 8 til jeg var 15 (Jeg er 27 nå) så jeg bilder/reklamer av kvinner med perfekt hud, vakker kropp og der var aldri ett eneste hår som lå feil på hodet deres.

Jeg så ikke at alle vanlig mennesker hadde små feil, jeg var alt for opptatt med mine feil til å legge merke til det.

Det skapte mange vrangsyn for meg og jeg gikk igjennom mye sykt for å være "perfekt". Heldigvis fikk jeg til å innse at det var ikke kroppen min det var noe feil med, men måten jeg så på den, så jeg ble helt OK med kroppen min generelt, men ikke huden min.

Desverre sliter jeg enda psykisk med huden min. Jeg har kommet langt med selvbildet mitt, men jeg driver fremdeles med å rive, klippe, klore og kutte bort hud med feil på. Jeg vet at huden min er egentlig frisk og jeg ser helt klart bedre ut uten alle disse åpne sårene men jeg klarer rett og slett ikke få meg selv til å virkelig forstå det og bryte uvanen.

Helt klart har jeg jo tenkt slik fordi jeg så det på TV og i blader, men det er jo ikke media sin feil. Hele sølet er meg og mine tanker, og jeg syntes ikke det var ett så dumt innlegg..?

Anonymous poster hash: bffed...787

Takk takk for dine betraktninger. Å være destruktiv og drive hærverk mot sin egen kropp er den aller beste form for å skape seg en illusjon av selvkontroll. Man nyter smerten over å plage seg selv. Litt selvstraff må man jo iverksette selv dersom ingen andre gjør det.

Du eier din egen kropp! Du selv velger dine egne tanker!

Menneskers nagende gransking av egne feil og egne mangler gjelder mange. Ihvertfall blant ulykkelige.

Kan det være sånn at dersom reklamen ikke fantes så måtte mennesker innrømme at det er en selv som har problemet? Om reklamen forbys. Hva med bilder? Hva med malerier? Hva med tegninger? Når skal man si stopp? Skal det være forbudt å være den alle har lyst til å være fordi noen føler seg utilstrekkelig?

Vet du hva jeg sier når jeg ser attraktive mennesker som er mye flottere enn meg selv? Du var fin!

Lykkelige mennesker vet at de fleste sliter og derfor kan man selv føle seg bra. Ja jeg vet at det kan virke som det er litt dårlig gjort å føle seg bedre og å være overlegen mennesker som er ulykkelige kun på grunn av deres egen tankegang. Men det er fordelen med å være lykkelig, - at man føler seg bra, - bedre enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

Forfriskende å se at det ikke er noen som har svart på dette idiotiske innlegget her.

Anonymous poster hash: 5316e...06b

(Y)

Til ts: Jo jeg tror det handler mer om at det kun ligger i vårt hode. Selvfølgelig gjør det det, men alt det som former oss, det er det som er årsaken til at dette ligger i vårt hode.

Det er et stort problem hos små jenter, som blir påvirket av dette. Jeg synes det blir feil å gi skylden på en 11 åring som ikke vet bedre.

Vi vokser nå opp med alt dette rundt oss. Kosmetiske operasjoner, Botox og hele pakken. Dette blir stadig mer og mer normalt. Det er bloggene vi har, instagram og der alt skal være og se perfekte ut.

Vi sammenligner oss stadig med hverandre, også jenter helt nede i 6 års alderen.

Mange har tilgang til en telefon og internett nå.

Og da synes jeg det blir helt feil å legge skylden på de minste, at det ligger i deres hode.

Anonymous poster hash: cb955...fba

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...