AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Jeg går rundt og syns alle jenter er penere enn meg, uansett hvordan dagen min er. Når jeg ser meg i speilet hjemme på badet, når jeg har sminka meg, og fresha meg opp, så tenker jeg: "Jeg ser ikke så aller verst ut akkurat nå." Så er det alltid noen som kommer og ser mye penere ut.. Jeg begynner å ramse opp ting med utseendet mitt som jeg ikke syns er noe fint, syns jeg selv ser rar ut, er stygg, ekkel, osv. Hva skal jeg gjøre for å snu denne tankegangen? Er ofte jeg ikke tør å se meg selv i speilet når jeg går forbi et butikkvindu fordi jeg vil ikke se hvor stygg jeg er. Alle andre er så mye penere. Hvordan kan jeg også bli like pen som dem? Anonymous poster hash: aad2f...168
Kamikatze Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Det kan du ikke. Fordi du sammenlikner deg med så mange. Kanskje noen synes nesa og ørene dine er finere enn hos hun med fyldigere lepper og tightere bakstuss enn du har? Så sammenlikner du nesa di mot ei som har rettere, men har appelsinhud og hengedaier som du overser. Livet er ingen missekonkurranse. Du har ditt utseende, og det er deg. De som liker det, vil ha deg, hvis du er blid og hyggelig å være sammen med. Så lenge humør og hygiene er på plass, er utseendet ditt uten betydning for folk rundt deg. De få som har en sykelig trang til å kritisere hvordan andre ser ut, har sjelden mye å stille opp med selv, når det kommer til stykket, så vær glad de ikke skjuler sitt sanne jeg, så blir de lettere å unngå. Du fraraner deg mye lykke ved å ønske å være noe du ikke er, for å tekkes noen som er så egosentriske at de neppe ville tilført livet ditt noe positivt. Omgå folk som fortjener deg, og som tilfører deg noe bra. Oppfør deg bra mot andre, og gi litt slipp. Husk at for nittini komma nittini prosent av alle du passerer på gaten er du en tilfeldig forbipasserende, som de har glemt etter få sekunder. Du er garantert bra nok! Endret 31. mai 2015 av Kamikatze 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Kjære Anonym Skjønner hvordan du har det, fordi jeg føler akkurat det samme. Blir kjempedeppa av å se pene jenter på gata, bussen osv. Syns omtrent alle ser bedre ut enn meg, og finner alltid noen pene trekk ved utseendet deres som ikke jeg har. Jeg ser spesielt ille ut i profil, så når jeg ser meg selv fra siden, feks i refleksjonen i vinduet på toget, blir jeg nesten kvalm av mitt eget utseende. Kan ikke finne én person som ser like stygg ut i profil som meg. Har faktisk undersøkt mulighetene for plastisk kirurgi, men det er for dyrt for meg. Det jeg prøver å jobbe med er å akseptere at jeg faktisk ser ut som jeg gjør, og at jeg mest sannsynlig kommer til å se sånn ut resten av livet. Jeg har ingen tro på at man skal se seg i speilet og finne ting man er fornøyd med, eller si til seg selv at man er bra nok, fordi jeg vet av erfaring at det ikke hjelper i det hele tatt. Kanskje for andre, men ikke for meg. Så prøver jeg å slutte å være så "selvopptatt" dvs at tankene ikke hele tiden skal kretse om utseendet mitt. Jeg prøver å se på alle mulige folk ute, gamle, unge, tykke, tynne, små og store hunder osv. ikke bare på pene jenter. Tenke på ting som ikke har med utseendet mitt å gjøre. Rett og slett holde tankene opptatt med andre ting, fordi jeg klarer som regel å surre meg inn i en spiral av negative tanker som jeg ikke kommer ut av. Prøver også som deg å unngå å se meg i speil utendørs der det er verst, fordi det har egentlig ingen hensikt (med mindre jeg skal sjekke om jeg har noe mellom tennene da). Til slutt prøver jeg å tenke på at jeg faktisk er frisk, at jeg er en hyggelig person og andre ting jeg er fornøyd med som ikke har med utseendet å gjøre. Jeg er absolutt ikke i mål hva gjelder å akseptere utseendet mitt, men jeg prøver å jobbe litt med det hver dag. Håper dette var til noe hjelp for deg. Anonymous poster hash: 3f0ee...0be 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #4 Skrevet 2. juni 2015 PS. jeg som skrev innlegget over. Jeg vet jo ikke hvordan du ser ut, du kan jo være kjempepen for alt jeg vet. Men jeg skrev det i forhold til hvordan det er å føle seg mindre pen, bare så det er avklart. Anonymous poster hash: 3f0ee...0be
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #6 Skrevet 2. juni 2015 Det er ikke viktig å være pen. Anonymous poster hash: 778b7...25d 1
ClosedParadise Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Er litt vanskelig å si at du er pen nok som du er uten et bilde eller noen ting. Men, det er du helt sikkert.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Pinadø første gangen jeg er enig med deg! Det er hva du kan bidra med som gjelder TS, mye mer interessant med mennesker som klarer å delta i en samtale enn en som sitter med ansiktet fullt av pudder. Å være så opptatt av utseende som mange er, er overfladisk. Gi meg en svigerdatter med skeiv nese, overvektig og hjulbeint med vett, enn ei som er mest opptatt av sko og vesker. Anonymous poster hash: 483f5...4f3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 Pinadø første gangen jeg er enig med deg! Det er hva du kan bidra med som gjelder TS, mye mer interessant med mennesker som klarer å delta i en samtale enn en som sitter med ansiktet fullt av pudder. Å være så opptatt av utseende som mange er, er overfladisk. Gi meg en svigerdatter med skeiv nese, overvektig og hjulbeint med vett, enn ei som er mest opptatt av sko og vesker. Anonymous poster hash: 483f5...4f3 Pen er ikke synonymt med dum og overfladisk. Syns det virker som ett pluss å være "stygg" i dagens samfunn jeg, så stygt som alle omtaler de som er populære for utseende sitt og opphøyer de "stygge". Så du kan jo tenke på det ts, om du ikke er så pen, (noe du godt mulig er;) )så tillegger folk deg gode egenskaper, og kvinnelige intervjuere vil foretrekke deg fremfor de peneste jobbsøkerne. Anonymous poster hash: e66c4...de4
Kamikatze Skrevet 7. juni 2015 #10 Skrevet 7. juni 2015 Nå hadde jeg gleden av å jobbe en del med modeller en gang for langt langt tilbake. Det som ville slått folk var hvor vanlig og "kjedelig" utseende mange av dem hadde før makeup. Kombinasjonen sminke, hår, klær, lyssetting og kameras brennvidde gjorde gull av gråstein. Mens mange som ble regnet for "smellvakre" allerede fra de våknet, og som nesten fikk øynene til å smelte, fungerte jævlig dårlig foran kamera. Vil påstå det ideelle må være et nøytralt utseende. Så kan du forsvinne i mengden de dagene du føler for det. Og så kan du legge på noen strøk maling før du stikker ut, og høre klaskene idet herrenes bakhoder treffer asfalten. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå