Gå til innhold

Hva synes dere om serveringsteder med "ferdigmat"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Egon er jo et typisk eksempel på restaurant som serverer nesten bare hel-og halvfabrikata, og allikevel er dette en populær kjede som folk benytter seg mye av når de skal ut å spise. Har en bekjent som har jobbet som kokk på en Egon-restaurant, og han sa at nesten alt er hel-eller halvfabrikata. Når du i tillegg må bestille i disken som på en kafè, og de tar restaurantpriser, er i hvert fall ikke dette en kjede jeg ønsker å legge igjen penger hos.

At kiosker o.l selger helfabrikata, er vel ikke akkurat så overraskende. 

Anonymous poster hash: 97c7c...cab
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da kan jeg fortelle deg at bollene,winerbrød,pencaner osv som du får kjøpt i bakeriavdeling på Meny blir frossne i store pappesker. Ingen dagsferske bakevarer for å si det sånn ;)

Anonymous poster hash: 7d2a6...54c

På Coop blir alt det du ramser opp levert av bakeren to ganger daglig, sammen med brødet ;)

Anonymous poster hash: 39e7e...5c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På Coop blir alt det du ramser opp levert av bakeren to ganger daglig, sammen med brødet ;)

Anonymous poster hash: 39e7e...5c2

Så bra at coop gjør det da,men det er ikke alle butikker som har det opplegget som det virker som vedkommende jeg siterte trodde.

Anonymous poster hash: 7d2a6...54c

Skrevet

Kommer an på "hvor ferdig" ferdigmaten er. Og prisnivået. Går jeg på en såkalt "fin" restaurant så forventer jeg at maten er laget noenlunde fra grunnen av, går jeg på en veikro eller kafe så regner jeg med å få mer eller mindre ferdigmat, dvs. karbonade fra Gilde som varmes opp, bare som et eksempel. Eller kaker som er laget av en eller annen miks. 

Jeg ville nok blitt litt sur om jeg hadde fått Grandiosa på en pizzarestaurant f.eks, men det er helt greit at de får inn ferdige bunner og "monterer" pizzaen med fyll og saus som ikke er laget der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...